Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

;)

Av Cecilia - 21 februari 2013 15:07

Sömnbristen har smugit sig på ;) men inte ledsen över det :) jag åt världens godaste pizza på eddies pizzeria i Tidaholm :) träffade mitt ex Mats där :/ lite obekvämt speciellt när de enda två lediga platserna fanns vid honom :/ jaja kände mig nöjd iaf eftersom jag dels var uppklädd, dels sminkad och dels hade högklackat ;) overall rätt snygg för en lunch på stan i Tidaholm Xd han satt i arbetskläder Xd sååå jag vann Xd Haha Xd och som vanligt undrade han över yra :) jobbigt när det är jag som sitter med hans dröm hund Xd jaja nu sitter jag trotts min sömnlösa natt och gör läxor ;) hihi känner mig sjukt nöjd faktiskt ;)

Dessutom så kom jag på när jag åtog sallad att det är okey att äta salladsdressing till ;) De fettlösliga vitaminerna innefattar A-, D-, E- och K-vitamin. Samtliga dessa vitaminer måste lösas upp i fett under matsmältningen. Annars tas de inte upp av kroppen, utan passerar istället rakt ut genom tarmen.
En av de första biverkningar man drabbas av vid en extremt fettfattig kost är att upptaget av de fettlösliga vitaminerna minskar. Det är därför viktigt att äta fett i samma måltid som de fettlösliga vitaminerna. Även om alla typer av fett är lika bra på att lösa upp dessa vitaminer är det viktigt att äta rätt sorts fettkvalitet av andra synpunkter. Omättat fett är bra för att motverka hjärt-kärlproblem och är därför den fettkälla vi bör välja i första hand. Du behöver dock inga större mängder fett för att säkra ett bra upptag av fettlösliga vitmainer. Den nödvändiga mängden fett av rätt kvalitet får du om måltiden innehåller:
Lite fet fisk (till exempel en laxkotlett som är ungefär lika stor som din handflata)
Lite raps- eller olivolja (1-2 teskedar är tillräckligt)
En halv avokado
En näve nötter eller mandlar.
Lite ost (mager ost innehåller också en del fett)
Bröd rikt på frön (exempelvis bröd innehållande solrosfrön)
10-20 gram fett totalt per dag är tillräckligt för att säkra ett tillfredsställande upptag av vitaminer. Du kan alltså inte använda de fettlösliga vitaminerna som ursäkt för att äta för mycket fett. Sååå ät era grönsaker med fett ;) haha Xd

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 8 februari 2017 06:12

Idag kommer det vara full fart :) det var det iof igår med med alla lektioner sluta sent hem till Linda få mat och prata :) sedan till Trollhättan hämta saker från förrådet för att kunna få med allt jag vill få med i morgon :) då resan upp till ingen...

Av Cecilia - 8 februari 2017 05:59


Det är en dag kvar! En dag! Jag längtar så jag tror jag håller på att dö ? 1 dag kvar 1 dag tills jag är i dina armar och hör dig viska jag älskar dig ? ...

Av Cecilia - 7 februari 2017 06:32

Då jag råkade somna sent för att jag lyssnade på musik är jag idag katastrof trött :) har bestämt mig för att försöka sluta svära så mycket son jag gör :) jag är lycklig och glad och snart är vi tillsammans :) jag borde gå in och dusha men just nu är...

Av Cecilia - 7 februari 2017 06:31


Vi låg och pratade igår inte allt för länge men han fick somna hyfsat i tid :) jag råkade ligga och lyssna på musik alldeles för länge :) men somnade typ 01 tror jag ? Men idag så är det bra 2 dagar kvar ? 2 dagar tills vi tillsammans kan lyss...

Av Cecilia - 6 februari 2017 05:55

Idag har jag bara 2 lektioner :) och så ska jag jobba med tekniken med en vikarie :) vi ska skriva ut prov och de case vi gjorde förra veckan :) dessutom så är tanken att vi ska rätta massa teknikuppgifter som inte rättats ännu :) så det hoppas vi ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards