Alla inlägg under augusti 2015

Av Cecilia - 31 augusti 2015 06:17

ja nu var det några dagar sedan jag skrev sist och vad det beror på är inte helt klart då jag legat golvad hela helgen och varit uttråkad :/ men men har också varit väldigt förkyld och sovit en hel del :) men igår var vi i Uddevalla och jag fick köpt två par skor Erik hittade dock inga skor till sig men jag hittade två :) ett par tygskor och ett par mer promenad och jobb skor :)

Men nu är det måndag och dags att ta nya tag :) Erik och yra åkte precis till jobb och hundvakt :) Eriks föräldrar ska ha henne idag medans vi jobbar :) så fort vi har två bilar så ska hon vara hemma :) för då hinner jag med att åka fram och tillbaka :)

Dagens planering är att vila en stund till min rygg är inte helt hundra och så ska jag ta och tvätta lakanen i sängen tror jag :) eller jag ska det :)

Sedan ska jag plocka iordning här hemma så att det bara är att dammsuga när jag kommer hem sedan :)

Det är väl min plan för dagen :) Så en liten lur först sedan dags att sätta igång :)

Hoppas ni har en bra måndag :)

Av Cecilia - 27 augusti 2015 06:00

klockan rinde för 45 minuter sedan!!!! Suck! Men nu är sambo och hund på väg till jobb/ vaktning :)

Vad ska jag då göra med min ensamtid denna morgon? Det ska jag säga er! Inget! Jag tänker. Sova börjar inte jobba förrän 9! Så sova sedan ta disken och äta frukost i lugn och ro :)
Bädda sängen :)

Väl hemma sedan väntar städning när jag har en kväll utan mina skitgrisar <3 älskar dem men vid städning är dem mest i vägen ;)

Sedan måste jag jobba ikväll :) och jobba av mycket på jobbet idag :)


Men vi hörs sen ;) sova en stund till ;)

Av Cecilia - 26 augusti 2015 06:28

ja jag ligger och drar mig lite för min dag börjar inte förrän 9 på jobbet idag! Så vad ligger jag då och drar mig från 06.20? Jo att gå upp och göra frukost till Erik och hjälpa han att komma iväg till jobbet! Idag fick han klara sig själv dock fick jag gå upp och leta rätt på nyckeln han inte förstod vart den var!
Suck ibland alltså!

Men men igår hann jag väl inte med Så mycket som var tanken men det är väl inte så ovanligt hade jag hunnit med allt jag tänker varje dag så hade jag gått in i väggen för länge sedan!

Men idag då :) innan jobbet:
då ska jag fixa disken och tvätten
Gå ut med hunden
Bädda sängen
Fixa mig
Äta frukost
Ev skriva lite kontakter

Under dagen på jobbet städa i salen och organisera i skåpen :) och sånt :)
Planering med :)

Efter dagen:
Bra fråga! Just nu vet jag inte mer än att det måste dammsugas! Hoppas Erik har lust att hjälpa till med det :)


Men nu får jag nog sätta fart här från sängen om jag ska få något gjort! Ha det bra <3

Av Cecilia - 25 augusti 2015 06:13

jag är så sjukt trött! Och idag är min värsta dag schema mässigt! 4 lektioner innan klockan 14.50 jag är helt körd efter denna dag!

Men men inte så mycket att göra, suck! Men dagens planering:
Innan jobb:
Ut med hunden (det gör jag nu)
Laga frukost risgrynsgröt
Bädda sängen
Fixa yras mat och vatten

Ev hinna med att göra lite kontakter I mail och telefon

På jobbet:
Planera uppgifter
Städa ur lite pärmar
Maila om beställning
Göra listor elever
Fortsätta med kontakter
Länmna in telefonlistor mm

Efter jobbet:
Ta tag i tvätten
Disken
Dammsuga
Börja skriva om material, klädes historik, jeans mm

Ja mer än så hinner jag nog inte idag :)

Ha en bra dag måste ladda upp nu :)

Av Cecilia - 24 augusti 2015 16:51

Då har man slutat för dagen :) varit ute med hunden och gått igenom lite post :) just nu ser det ut som ett till åskväder :/ stackars myran :/ precis när jag skulle åka hemifrån vid lunch började det så fick vara hemma och äta lunch med yra :)

Men hon lämnade morötterna från som älgskav/ris måltid :) hon tyckte väl att flugorna skulle ha dem ;) igår så var det bitmärken på morötterna men idag så var hon mer skillad och inte ett misstags bett på på dem :)

Sjukt grått och tråkigt ute :/ men men dags att börja jobba ändå :) har en del att göra :)

Men först så ska jag ta disken :) och sedan vika lite tvätt förhoppningsvis så är Erik snart på väg hem från Landskrona så det blir mat snart annars får Jag äta själv :)


Men nu började det åska så får placera mig i soffan vid yras kojja!

Av Cecilia - 24 augusti 2015 07:30

jag har varit vaken en stund och grejjat med frukost, varit ute med hunden och skjutsat Erik till jobbet :) nu blir det att få på sig lite andra kläder och sminka sig för att sedan ta bilen till jobbet :)

Blev inte så mycket gjort igår dör Erik kom hem tidigare och vi bestämde att myskväll lät bättre än städkväll :)

Av Cecilia - 23 augusti 2015 14:57

ja som vanligt så däckade jag och har typ bara sovit sedan i fredags :) men nu är stuprännorna tvättade och på plats igen :) dem var nedskruvade :) dessutom har jag tvättat all tvätt och har fixat uppe på vinden så nu ligger alla lådor där uppe :)

Men behöver damma av huset, dammsuga och diska :) sedan ska det jobbas och tvätten ska vikas och sängen bäddas ;) haha som vanligt fullt upp :)

Men det börjat komma iordning nu :) så skönt :) det är bara ta en sak i taget :) Erik är inte hemma han är och jobbar :/ sjukt tråkigt att vara själv, var det igår med då han var med team bacondrift på Orust och lekte :)

Men nu blir det lite Grease sen blir det jobb och jobb :)

Tur min bebis är hemma och hjälper mamma ;) slappar hunden ;)

Av Cecilia - 20 augusti 2015 18:55

sjukt slut efter dagen det har varit aktivitetsdag :) jag höll i en straff tävling :) men sjukt trött och rastlös nu! :/ men snart blir det matlagning :) Eriks pappa är här och målar lite på huset :)

Men det som ska göras ikväll är att jobba lite snart efter maten :) lpp ska Göras :) och jag har nu loggat in och registrerat mig på kurserna som jag ska gå i höst :) hoppas att jag hinner med allt :)

Men ikväll är det:
lpp
Mail listor och inläggning av elevernas föräldrars nummer mm i telefon och annat :)
Och matlagning :)

Hoppas ni får en trevlig kväll dags att sätta fart på maten och mannen ;) hihi han är lite trött :)
Juste en promenad med hunden ska också hinnas med men än ät asfalten för varm för att henens fötter ska klara det :) hon är lite känslig :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards