Alla inlägg under februari 2016

Av Cecilia - 29 februari 2016 20:17

Det började med frukost med älsklingen :) jag åt grape med flingor och ett glas nyponsoppa :) sjukt gott och mysigt med tända ljus :) så mysigt :)

Där efter fixade jag disken och fixade med tvätten :) och gick runt och kollade på mina nya fina grejer från zelected by house :)

Sedan fixade jag grannpojkens present :) så att jag snabbt kan gå över till honom efter jobbet :)

Sedan bar det av till jobbet där jag nu äntligen har fått lite ordning på jobbet :) hoppas att jag får mer ordning där i morgon :) men efter jobbet så drog jag till träningen och tränade så sjukt nöjd är jag för det gick väldigt bra :)

Där efter så åkte jag till Ica för att hämta vår matkasse och sedan åkte jag hem slängde in allt innan för dörren det jag hade med mig från jobbet och de kassar som jag fick från jobbet :) för att ta med mig paketen och gå över till grannbarnen :) där fick jag tårta :) Erik kom hem sedan och då blev det matlagning tillsammans :) Erik fick välja ordning :)

Pulled pork tortillas med majs och avokado :) sjukt gott :) så nu fixade vi matlådor med :) nu ligger vi och kollar på Sofias änglar :) skön dag :)

Av Cecilia - 29 februari 2016 05:29

Idag ska jag först upp och göra frukost :) nyponsoppa :) mums :)

Sedan ska jag fixa med tvätt och lite disk och sånt hushålls arbete :)

Idag blir det ingen promenad dock för hunden är inte hemma just nu :) hon ska åka iväg till farmor och farbror och ha mys där idag :)

På jobbet idag Så ska mina första elever försöka sig på virkning igen :) så roligt :)

Där efter blir det gossedjur och barnklädes tillverkning :)

Sedan blir det konstvärk och lite återbruks-uppgifter :) så tänkte att jag ska försöka få med mina kläder så kanske jag kan sy dem där men jag vet faktiskt inte :/ vi får se helt enkelt :)

Och där efter blir det träning med en gång och sedan hämtas matkassen och jag åker hem och lagar lite mat :) underbara måndag :)

Ska försöka maila och greja inför utvecklingssamtal med :) och prata lite med några som ska ha homeparty så vi kan bestämma lite datum ;) oj vad klockan sprang i väg :) måste upp nu hoppas ni också får en trevlig dag :) ha det bra :)

Av Cecilia - 29 februari 2016 05:22

Dags att ta sig upp :) och börja dagen måndag :) underbart faktiskt :) det känns som om det är underbart :)

Ska upp och förbereda lite frukost :) älsklingen ville ha nyponsoppa här till frukost och flingor :) så det är väl bra om jag fixar det :) jag tänker iaf äta flingor och en halv grape :) super gott :) måste köpa mer frukost i dag men det löser jag sedan :) ska ju hämta matkasse idag med :) ska bli så roligt att prova lite nya maträtter :)

Igår satt jag och virkade mm :) så sjukt underbart :)

Så nu har jag 3 små bebis skor gjorda dem tar faktiskt inte så lång tid att göra :) ska bara fästa lite tråd mm :) och lägga till lite fina rosetter :) har en idé till det :) jag har fått sådan inspiration det är så underbart :)

Av Cecilia - 28 februari 2016 19:50

Underbar inspiration fick jag av Eriks mamma när hon var här och kollade på alla mina saker :) och nu så är alla sakerna uppställda i antingen vardagsrummet eller i badrummet :) det lilla vid hallen som jag tänker är det man främst använder :) jag lägger upp bilder är det någon som vill köpa hör av er till mig :) kolla gärna i katalogen :) http://np.netpublicator.com/netpublication/n97483207

Lars Wallin med servisen Lace som bär hans sigill :) finna på sidan 84 i katalogen :)

Även glaset är Lars Wallin :)
Under glaset står en av de coasters som säljs i 6pack på sidan 58.

Servett ringen säljs i 6pack och finns på sidan 77 och heter Pacific

servetten är en vanlig linneservett som jag fått via arv och besticken är också arvegods :)

Maria Montazami har varit med och designat en servis också :) denna servis heter Moments och glaset hör till servisen :) just nu så får man med en mingel tallrik :) se sidan 86-87 :)

Under glaset står en av de coasters som säljs i 6pack på sidan 58.

Servett ringen säljs i 6pack och finns på sidan 77 och heter Pacific

servetten är en vanlig linneservett som jag fått via arv och besticken är också arvegods :)

Tavlan finns på sidan 26-27 :) sjukt fin :) och denna finns ingen annanstans då en av våra medarbetare på Zbh är den som designat dem :)

Servett ringen säljs i 6pack och finns på sidan 77 och heter Pacific

servetten är en vanlig linneservett som jag fått via arv

Här är ett urval av saker från sortimentet och vill man veta mer så kommer jag att lägga upp med detaljerad information under de kommande dagarna :) men kolla i katalogen :)

Från sidan 88 och framåt finns det en textil översikt där kan man då se alla textiler som finns i sortimentet :) men kolla igenom katalogen :)

http://np.netpublicator.com/netpublication/n97483207

Av Cecilia - 28 februari 2016 15:42

Ja frukosten blev uppäten :) knäckebröd med ägg och en grapefrukt så sjukt god var den :) och egen gjord Jouce på gröna äpplen :)

Sedan städade jag av i köket :) så det är fint nu :) med duk på bordet :)

Sedan så kom Maria Eriks mamma och hälsade på för att vi skulle till Ikea :) så jag fick köpa lite grejer till försäljningen :) så sjukt bra :) lite ljus mm som skulle inhandlas till korten jag ska försöka ta här ikväll :)

Det går lätt pengar på Ikea alltså :) men vad gör det :) det är ju så roligt att handla :) sedan blev det en sväng till Ica för att handla lite inför matlagning :)

Av Cecilia - 28 februari 2016 08:44

Jag ligger här och slösurfar på Fb och Pinterest för att leta nya projekt som jag vill göra ska försöka hitta ett mönster på ett par vantar som jag så gärna vill ha :) har gjort dem innan men vad hjälper det när det var 4 år sedan och jag inte kommer ihåg mönstret :/ ska försöka leta upp det under dagen tror jag :) på nätet hittade jag det typ fast ändå inte... Så får leta i mina gömmor med stick och virkmaterial vem vet jag kanske hittar dem :) man kan ju hoppas :)

Jag har kvar dem så ev får man kolla på dem och se om jag kan lista ut det den vägen :) det får vi allt se :) men det är lite av planen idag :) övriga planer är att tvätta och diska samt läsa igenom alla elevers teknik uppgifter igen och slänga in betyg på alla som ska ha det :) samt att jag ska till Ikea och ska hinna att sy lite inför min åkerbruks uppgift :) jag behöver också lägga lite energi på utvecklingssamtal :) och på zelected by houze så jag får ut lite bilder på mina grejer :) det är så grymt fina saker :) och så hinna träna :)

Så detaljplanering:
Starta torktumlaren
ut med hunden
träna
ta disken
frukost - idag kokt ägg med knäckebröd och hemgjord äpplejuice :) mumma :)
Ikea och köpa kuddar till zbh
Kolla genom teknik uppgifter
Sätta betyg
Dammsuga
Damma
Handlingsplaner
Bråkdetaljer
Boka utvecklingssamtal
Sy för återbruksuppgiften

Omg tror jag får gå upp och börja lite smått nu alltså ;) ingen vila här inte :) blir inget slappande här :) så vill jag ju hinna ta lite kort på det jag fått med :) men det kommer :)

Av Cecilia - 28 februari 2016 01:48

Jag har sedan sist gjort lite snacks i form av friterade lökringar doppade i steaksås inlindade i bacon :) nacho tallrik i ugn med cheddarost och lök dessutom gjorde vi mozzarella sticks dessa var ju färdiga och smakade inte bra! Ush och fy och bu och blä!!!!

Och jag har grejjat med lite bebis skor :)

Och vi var ute och gick med hunden :) älsklingen var också med och det är jag inte bortskämd med :) ne men nu är jag sjukt trött vi får höras i morgon :)

Av Cecilia - 27 februari 2016 20:03

Vi var och skrotade 850n och var sedan hos svärföräldrarna och åt lite middag :) just nu kollar jag på undercover boss och virkar lite :)

Hahaha han tog trucken genom rutorna :)

I morses var det 8 stycken men efter dagens arbete så är jag nu på min 30de pad :) detta är början på mitt företag :) på mitt eget, mitt helt egna företag :) jag börjar smått med lite sneeky peek men det blir nog bra tillslut :) älskar det :)

Dock måste jag komma på är hur jag ska fästa garnet som sticker ut :) men det löser väl jag ;) jag är ju awsome :)

Ska väl göra klart min sista pad för idag :) så ska jag ta och dammsuga sedan :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards