Alla inlägg under april 2016

Av Cecilia - 30 april 2016 21:48

Tänkte egentligen inte gått men fick lite dåligt samvete så fick åka med ändå :) men innan dess så var det lite shopping på Ikea och bikbok :) zelected by houze inläggen får vänta tills i morgon :) hinner inte det nu :)

Av Cecilia - 30 april 2016 09:07

Hahaha efters allt städande gick jag och hundarna till sängen och ja vi somnade kanske inte direkt men nu har vi sovit i någon timme till så nu är det dags att gå ut och gå runda nummer 2 :)

Av Cecilia - 30 april 2016 06:28

Hej alla cissislivare :) jag och hundarna har nu varit ute och gått för en stund sedan :) och dem har fått frukost :) jag har också tömt diskmaskinen och diskbänken på både ren och smutsig disk så nu är jag typ i fas igen :) dock så måste jag städa lite i vardagsrummet efter gårdagens fotoshoot :) men eftersom hundarna är lugna och tonåringarna sover så väntar jag med det och tar mig en liten powernap i sängen innan jag fortsätter med dagens uppgifter :) jag tänker att jag ska planera upp dagen med :)

Jag kommer under dagen göra lite zelected by houze inslag :) men vi tog väldigt mycket bilder så jag kommer att dela upp dem lite :) men tjejerna skulle hjälpa mig med detta så tar det när dem har vaknat och jag orkar fram med datorn :)

Dusch efter promenad är sjukt tråkigt tycker dem ;)

Men frukost är gott <3

Av Cecilia - 29 april 2016 22:49

Vi har haft fotoshoot här med zelected by houze men det tog som tid så jag har ingen ork att skriva allt nu men ska jag förklara vad vi gjort idag :) jag och tjejerna (Tove och Ines) har bakat lite makarons :) och lagat mat :) lite bilder från dagen :)

Av Cecilia - 29 april 2016 17:17

Dagens planering är följande :)
Vad måste jag göra. ;)
Ut med hundarna 1 ca 05.00 - fixat
Ge hundarna frukost - fixat
ut med hundarna 2 ca 07.00 -fixat
ut med hundarna 3 ca 11.30 - fixat
ut med hundarna 4 ca 15.30 - fixat
Ge hundarna mat :)
Ut med hundarna 5 ca 19.00
Ut med hundarna 6 ca 22.00
Ta bort kuddar ur soffan - fixat
Lägg i kuddar i soffan :) - fixat :)
Blogga om zbh saker :)
Starta diskmaskinen :) - fixat
Plocka ut diskmaskinen - fixat :)
Virka nallen - alla delar klara ska sy ihop :)
Dammsuga vardagsrum, sovrum och kök, hall och lillabadrummet :) - fixat :)

Av Cecilia - 29 april 2016 17:00


Tips från personalrummet :)


Personalrummets tema är idag belysning och inte vilken belysning som helst utan utomhus belysning :) Många på jobbet bor ju i hus eller liknande och idag så råkade jag in i ett samtal med just utomhus belysning. En diskussion som grundade sig i hur vida det bara ska lysa ner, upp eller lysa upp åt båda håll. Jag vet inte vad min dröm är egentligen men skulle vilja ha lampor som lyser upp ch ner på gavlarna på huset.


       



På fram och baksida vill jag ha sådana som bara lyser nedåt eftersom jag älskar symetri jag vill att ljuset är i en linje, så då tänker jag att linjen är under taket precis. men jag vet egentligen inte om detta är för högt har försökt hitta förslag på detta, men nja har väl inte hittat så jätte bra exempel på detta frågan är om det blir för högt och för tråkigt. Man kanske ska göra som på denna bilden som jag älskar.


ECO Light Leuchten LUTEC 12


Att man istället för att ska ha det så symetriskt funderar på vad är det jag vill ska synas? är det huset då kan man göra det symetriskt eller är det för mig det ska lysa, dvs säkerhetsmässigt upplysta entreer m.m och för att det ska vara fint:) Lampor är ju dagens accessoarer för husen och det gäller att man sätter det rätt för att få ett fin uttryck på huset :) sedan tänker jag också på att man får fundera över vad för ljus eftersom vårt hus ligger högre upp än vägen exempelvis vad händer om det bländar mm :) Eftersom det är ett överångställe direkt efter vår infartsväg. Sådant får man också försöka fundera på.  Men mina alternativ till lampor är dessa just nu :)





Jag vill verkligen ha snygg belysning :) älskar belysta hem :) men tror det får bli upp och ner ljus runt o faktiskt :) allt är bättre än detta:


   

det är lampor men hur snygga är dem!?!


 


Av Cecilia - 29 april 2016 06:19

Jag sitter och funderar vad man ska ge erik i födesedags present :) Han tycker ju om att få saker till sott skägg och här är ett alternativ :) ett sätt med skäggolja med 24 olika dofter :) verkar lite roligt :)

(länkar i biderna)


ett annat alternativ är att köpa ett shampo och balsam :)

Bildresultat för the bearded man company shampoo

Hans produkter börjat att ta slut hemma så  det kanske är något bra som födelsedags present :) 


Bildresultat för the bearded man company conditioner


eller om man ska göra gå in på Members.com och beställa från Gant någon snygg tröja till honom :)


Men jag får kolla på detta :) har ni något bra föslag? :)



Av Cecilia - 29 april 2016 05:47

Dagens planering är följande :)
Vad måste jag göra. ;)
Ut med hundarna 1 ca 05.00 - fixat
Ge hundarna frukost - fixat

ut med hundarna 2 ca 07.00
ut med hundarna 3 ca 11.30
ut med hundarna 4 ca 15.30
Ge hundarna mat :)
Ut med hundarna 5 ca 19.00
Ut med hundarna 6 ca 22.00
Ta bort kuddar ur soffan
Lägg i kuddar i soffan :)
Blogga om zbh saker :)
Starta diskmaskinen :)
Plocka ut diskmaskinen
Virka nallen
Dammsuga vardagsrum, sovrum och kök, hall och lillabadrummet :)

Detta borde jag göra :)
Sy klart Alex byxor
Fixa Alex tröja :)
Fixa gardiner :)

Detta vill jag göra :)
Den svarta klänningen sy klart
Den röda klänningen
Gröna byxor
Svarta byxor

Så här ser min planering ut för dagen :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards