Alla inlägg den 17 juni 2016

Av Cecilia - 17 juni 2016 15:44

Hahaha tror ni jag hann med att sy något i morses?!? Em nej! Jag och Alva stendäckade hahahaha ;) 08.10 kom jag upp... Hahaha men var på jobbet 08.30 så ganska lungt ändå :)

Alva saknar som vanligt mig super mycket :) och
Måste få sin mamma tid innan jag kan börja göra annat på dagen :)

Vi var precis ute och lekte i trädgården :) och pratade med mitt emot grannarna :)

Idag har det inte varit lika mycket spring i skolan :) men tar igen det snart :) får ta en långpromenad ikväll med grisarna :) men nu ska jag och Alva ha mys :) och yra så klart :)

Av Cecilia - 17 juni 2016 05:56

Jag och hundarna tar en liten slappis minut för att bestämma vad det är som ska göras idag :)

Dagens planering är följande :)
Vad måste jag göra. ;)
Ut med hundarna 1 ca 05.00 - fixat
Ge hundarna frukost - fixat
ut med hundarna 2 ca 07.00
ut med hundarna 3 ca 11.30
ut med hundarna 4 ca 15.30
Ge hundarna mat :)
Ut med hundarna 5 ca 19.00
Ut med hundarna 6 ca 22.00
Ta bort kuddar ur soffan - fixat :)
Lägg i kuddar i soffan :)
Starta diskmaskinen
Plocka ur diskmaskinen -fixat
Tvättmaskin -fixat
Torktumlare -igång just nu
Vika tvätt -fixat
Dammsuga vardagsrum, sovrum och kök, hall och lillabadrummet, stora badrummet :)
Moppa köket!

Detta borde jag göra :)
Sy klart 9ors arbete!
Sy klart 8ors arbete
Sy klart 6 ors arbete

Fixa gardiner :)
Sy ihop enhörningen till Linnea :)

Detta vill jag göra :)
Den svarta klänningen sy klart
Den röda klänningen
Gröna byxor
Svarta byxor
Grejja med idé till företag :)
Brodera klart mina långstyngds broderi exempel :)

Varför lade jag mig i sängen för! ;) hahaha började gäspa med en gång i vanliga fall så lägger ju jag mig för att sova minst en timme på morgonen men idag måste jag komma igång med lite sömnads arbete och måste måste komma igång med att äta frukost igen :)

Men sömnads arbetet har jag en tanke om! Jag tänker används golvet i kontoret för att lägga ut var del för sig som ska sys så får jag sedan ta dem en och en till vardagsrummet där jag nu kommer sitta att sy :) för att man ska känna att det försvinner :) och klara projekt läggs i den gula kassen som följer med mig varje dag om det är elevarbeten :) är det däremot mina saker så ska dessa placeras ut där dem ska vara i hemmet :) känns som jag har en plan :)! Nu gäller det bara att ta sig upp från sängen med ;)

Av Cecilia - 17 juni 2016 05:46

När jag skulle hänga tvätten insåg jag att det var tvätt kvar som skulle vikas :) men det var typ ingenting så vek det snabbt och hängde upp tvätten ;)

Så nu blir det att försöka få fram lite frukost så ska jag börja att sy sedan :) för jag tänker inte dra allt fram och tillbaka längre! Det funkar inte! Så nu blir det att börja jobba :)! Jag tänker att jag ska försöka få klart allt tills söndag :)

På söndag blev jag och hundarna bjudna till Eriks brorsdotter som precis har fyllt 6 så måste köpa present till henne och till mina små grannbarn som fyller 6 respektive 3 här i nästa vecka :) hmm måste komma på något bra :)

Av Cecilia - 17 juni 2016 05:33

Promenaden gick super bra Alva gick lös mer än 75 % av vägen :) så underbart att hon börjar lära sig :)

Hemma så ställde sig mina små fluffisar för att vänta på mat :)

Alva är så svår att ta kort på för hon vill aldrig vara still ;) hahaha ;)

Mat fick dem iaf :) idag toppad med favoriten knäckebröd :) hihi :) under tiden som mina små fluffiga vänner åt så tog jag och tömde diskmaskinen :)! Nu tänker jag hänga lite tvätt innan jag fixar frukost till mig :) idag blir det inget sova på morgonen :)

Av Cecilia - 17 juni 2016 04:56

Klockan ringde och min kanon hund Alva sätter nu igång med sin dags att vakna kampanj;) som innebär att störa hoppa krafsa och vara allmänt stötig tills vingår upp! Detta möts av morr från både mamma och syster ;) men får väl ta ut henne :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards