Alla inlägg under juni 2013

Av Cecilia - 18 juni 2013 08:02

Nu är det packat och klart :) jag och yra sitter och väntar på Tove och Moa som ska vara hundvakter denna vecka medans jag jobbar :) kommer bli super :)

Men nu ska jag kolla så jag fått med mig allt som kommer behövas :) har ingen godis med mig till pyr så får fixa det :)

Dags att packa klart :) ha en trevlig dag :)

Av Cecilia - 17 juni 2013 23:55

Sandra jag älskar dig :) det är fan allt jag har att säga denna afton :)

Och älskar att jag ska ha yra hos mig nu :)

Av Cecilia - 17 juni 2013 10:37

Ja vad glad jag blev tåget i tid så hann till pressbyrån nu hoppas jag även detta tåg är i tid då jag ska byta i Skövde på 4 minuter från tåg till buss för att inte fastna där :) men det brukar lösa sig och jag sitter i gången skulle gjort CAD men är yrvaken fortfarande så det blir att fortsätta läsa :)

Omg

Av Cecilia - 17 juni 2013 10:04

Vaknade 09.40 tåget går 09.52 Omg... Lätt panik... Väskan var ju typ packad och jag fick slänga på mig kläder... Glömd linneas klänningar men jag får posta dem i morgon :) för jag ville inte åka senare :)

Men jag han fick springa till tåget och det var lite sent så det var skönt :) ... Jag skyller detta på en väldigt trevlig hmm vad man nu skulle kunna säga :P hihi hemligt är precis vad det är :P hihi men nu blir det att läsa lite och jag hoppas jag hinner köpa lite frukost ngn stans här nu på vägen annars äter jag hemma sedan :)

Nu läsa bok :)

Om boken :)
En mörk marskväll kommer Veronika, en ung författare, till en enslig stuga i en liten by i Dalarna. Hon är på jakt efter ensamhet och stillhet, för att skriva färdigt en roman och för att komma över en stor sorg.
Hennes ankomst observeras i tysthet av den gamla kvinnan som bor i huset bredvid, den enstöriga Astrid. I tryggheten bakom sina skyddande väggar bevarar hon mörka familjehemligheter och en personlig tragedi.
Medan den kalla vintern efterträds av våren närmar sig de två kvinnorna sakta varandra. Mot bakgrund av årstidernas växlingar spirar en ovanlig vänskap. En vänskap som ska förändra bådas liv för alltid.

Nu vill jag sjunga dig milda sånger är en stark och gripande roman om kärlekens kraft, om de val vi gör i livet, om hur vi hanterar sorg och förluster, men framförallt om vänskap.

"Berättelsen förför läsaren med sin starka dragningskraft, vilket gör att boken inte bara är omöjlig att lägga ifrån sig utan också omöjlig att glömma."
New Zealand Herald

"Det här är en finstämd men kraftfull roman, ömsint och intensiv, om djup vänskap som förändrar livet för två kvinnor"
The Dominion Post

"Det är en vacker bok, impregnerad av längtan."
Tidningen Vi

"Hon skriver om onda händelser, avskurna familjeband och djup sorg, men hon tappar aldrig kontrollen över sitt uttryck. Hennes språk är balanserat och nyanserat, formen behärskad, hennes bok både nyktert klarsynt och gripande i sitt rättframma tilltal."
Svenska Dagbladet

"Den här boken är den mest säljande debutromanen i Nya Zeelands historia och den har skrivits av en svenska. Därför var det med stor nyfikenhet jag slog upp första sidan och började läsa. Jag slutade inte förrän efter midnatt, så uppslukad blev jag. Det är en välskriven, varm berättelse om två kvinnor som finner tröst och glädje i en oväntad vänskap."
Aftonbladet

"Jag misstänker att Linda Olssons roman kommer att finna en stor publik även på våra breddgrader. Den är välskriven, lättläst, underhållande, sorglig och fängslande"
Göteborgs-Posten

Av Cecilia - 15 juni 2013 19:47

Till mat blev det kycklingklubbor med honung och curry stekt med bacon :) och till det hasselbackspotatis och en cremefreiche sås med persilja, rödlök, curry och salt :)

Och som vanligt as gott :) förvånar mig själv :P hihi :) men kycklingklubborna kryddades med curry, vitlökspulver och salt och honung :) super super nice :)

efterrätt glass med fruktsallad och hemmagjord choklad sås och maränger haha ;) men matkoma just nu så blir vila ihop med Karlsson på taket :)

Av Cecilia - 15 juni 2013 17:20

Buslandet check ;)
Handla check ;)
Trötta barn hemma och fått saft check ;)
All mat som handlades inne i kyl, frys och skafferi :) check ;)
Nu modig på tv och jag sitter och bloggar och bara njuter av tystnaden ;) hihi 4 timmar strax över det blev det till slut :) och jag och barn nöjda och trötta ;) nu vila strax göra mat :)
Kyckling klubbor med hasselbackspotatis och cremefreiche :) sååå nice :) och efterrätten blir fruktsallad med glass och varmchoklad sås som jag ska göra ;) mmmm super gott ;) hihi sedan får vi se vi köpte arlas mjukglass ;) har aldrig smakat men det blir nog super nice :)

Men barnen är as nöjda :) detta får vi göra om :)

Nu vila i några min innan potatis skalnings dags :)

Av Cecilia - 15 juni 2013 13:37

Lek och buslandet är snart avklarat :) lek och bus :) mat och sockervadd mm ;) super nice :)

Super super fun ;)

Av Cecilia - 15 juni 2013 09:26

Hann inte med att handla igår så måste köpa frukost på vägen till barnen :)

Jag prioriterade att diska i morses istället för att fixa frukost xD men nu är det fiiint :)

Och idag är det bekväma skor och kläder som gäller :) lek och bus landet är ju på planeringen idag :)

Mitt hår gör lite som det vill idag xD haha ;) ha en trevlig morgon för nu ska jag försöka mig på att fixa frukost :) :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards