Alla inlägg den 18 december 2012

Av Cecilia - 18 december 2012 23:30

Min nya lilla hamster var på upptäckts färd :)
 

Av Cecilia - 18 december 2012 21:58

idag i skolan pratade de om vilka böcker man läste när man var liten och jag tänkte länge länge... nu kom jag på... jag var helt besatt av en gammal verision av barnens bibel den tog upp dem stora händelserna och bilderna var så vackra... undrar vart jag har de bara... jag älskade denna bok... jag trodde verkligen på gud... Idag vet jag inte...

... hur kan man tro på en god och förlåtande gud när det varje dag försvinner/försbort/tappas bort/kidnappas så många barn och ungdomar som sälj som slavar m.m


Jag kan iaf inte tro på det... för om det fanns en förlåtande och allsmäktig gud/gudar så måste det ju också finnas en acceptans för de dumma personerna som inte tror på rätt "gud".... Jag tror mer att det är vi som bor i helvetet... Vi lever i krig, rädsla och deprissioer över välfärd vilket är patetiskt... vi trycker i oss kemiska preparat för tat finna lyckan genom att bli smal, bli lycklig... sedan finns det dem som fastnar i det. Det är vi som är i helvetet vi är en hjälplös värld... det är vi som gör fel, det är inget som kan  vara värre. de få som lyckats hitta lyckan i detta helvete har också fått kämpa sig dit. Lyckan har ingen lätt väg för människan vill alltid ha mer... VI måste sluta vilja ha mer sluta tänka på oss själva. VI behöver tänka på de soldater som sitter fast i krig som inte längre är aktiva en ekonomi som inte tillåter dem att komma hem till sitt trots att dem tjänat sitt land... Vilken tack... tänka på alla de barn som behöver hem innan man funderar på att skaffa barn, är det viktigt att få ett biologiskt barn eller finns vårt barn där ute ngn stans ensamt , bortglömt och rädd... man kan inte bara tänk att ngn anna får ta tag i det alla bor lika mycket på denna jord och vi har samma ansvar... vi måste se till att jorden fungerar annars har inte våra barn ngt jord att leva av. allt mer förstör isar smälter och djuren där pga vår girig het... Nu räcker det... Tänk på vad ni kan göra...

Om alla i sverige äter 2 målitider i veckan vegitariskt och köper mer närproducerat och slutar handla så spontant och planerar inköp och för hur många vi ska laga till. 1 av 4 kassar vi tar in med mat slängs en del svinn kan man inte ta bort men att källsortera och kompostera är viktigt. det finns så mycket man kan göra genom enkla sätt. 


Mitt bidrag till värden är att börja äte mer hälsosamt, närproducerat och mer vegetariskt och att jag vill adoptera ett barn sedan om jag väljer att skaffa det, sedan så ska jag öppna ett barnhem i afrika ngn gång. när får tiden visa. men mina drömmar är inte så stora och inte mina förhoppningar heller men om fler tänker på vad de kan göra ist för att lägga över ansvaret på andra så skulle vi ha betydligt mer att leva för... N u lever vi i ett helvete...


Nu har jag gett mitt bidrag till världen vad är ditt????

Av Cecilia - 18 december 2012 21:39

Tjejen med så mycket tid till övers skrev just nu in sig på två extra kurser...

hmmm hur ska detta sluta :P


Bild och grafisk design för webben, 7,5 högskolepoäng

Kursen riktar sig till dig som vill lära dig skapa visuellt tilltalande och välstrukturerade webbplatser. Målet är att du som student ska kunna skapa bilder, text, typografi och layout för webben anpassad efter syfte, budskap och målgrupp.

Kursen behandlar på grundläggande nivå momenten bildanalys, digital objekt- och pixelgrafik, typografi, funktionell grafisk design, webbplatsinnehåll, struktur och navigation. Samtliga moment har fokus på presentation för webben.

Söktermer: Medieproduktion (linneuniversitet)


Kläddesign - från idé till färdig produkt, 7.5 hp

Hur gör man för att omsätta sina egna idéer till färdiga plagg? Vad kommer egna idéer ifrån och hur kan de utvecklas? Under kursen har du möjlighet att genomföra en hel arbetsprocess från idé, skiss, urval kring material och teknik till produktframställning och reflektion. Kursen vänder sig till dig som vill utveckla din förmåga att gestalta idéer i färdiga plagg. Viss sömnadsvana behövs för att kunna tillgodogöra sig kursen. 2 obligatoriska träffar i Umeå


haha sååå kul ska det bli iaf :P

Av Cecilia - 18 december 2012 16:07

så idag ska jag då hinna:

stiftelse uppdatera

mala seminarie ledare

skicka konto nummer

fixa julklappaer till ansöknings familjen

söka extra jobb

gå till skolan


min planering till morgondagens lektion

packa ner lite saker i köket

kolla på min slöjd planering 

börja titta på kompletteringarna jag har från kursen


åååå mitt jobb det tar aldrig slut... :P

haha

skönt att man fått lite gjort idag iaf :P

Av Cecilia - 18 december 2012 16:01

jimpstiftelsen.jimp.in


ååå jag blir så arg ibland.... men det löste sig och jag slipper stressa mer och gjorde en famlij glad på julafton... känner mig som tomtemor :P sååå skönt :) önskar att fler kunde få uppleva den tillfredställese man får när man hjälper andra... nu när jag vet att allt löst sig och att stiftelsens ansöknings familj kommer få julklappar tillbarnen på julafton känns det så bra :) åååå jag är så glad och kännde mig gråtfärdig när allt hade löst sig... äntligen!!!!!!!!


nu är det dock lite som ska göras jag måste få fart på mitt företag och jag måste få fart på mitt bloggande :P hahah men det kommer väl :)



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards