Direktlänk till inlägg 18 december 2012

mitt bidrag till värden

Av Cecilia - 18 december 2012 21:58

idag i skolan pratade de om vilka böcker man läste när man var liten och jag tänkte länge länge... nu kom jag på... jag var helt besatt av en gammal verision av barnens bibel den tog upp dem stora händelserna och bilderna var så vackra... undrar vart jag har de bara... jag älskade denna bok... jag trodde verkligen på gud... Idag vet jag inte...

... hur kan man tro på en god och förlåtande gud när det varje dag försvinner/försbort/tappas bort/kidnappas så många barn och ungdomar som sälj som slavar m.m


Jag kan iaf inte tro på det... för om det fanns en förlåtande och allsmäktig gud/gudar så måste det ju också finnas en acceptans för de dumma personerna som inte tror på rätt "gud".... Jag tror mer att det är vi som bor i helvetet... Vi lever i krig, rädsla och deprissioer över välfärd vilket är patetiskt... vi trycker i oss kemiska preparat för tat finna lyckan genom att bli smal, bli lycklig... sedan finns det dem som fastnar i det. Det är vi som är i helvetet vi är en hjälplös värld... det är vi som gör fel, det är inget som kan  vara värre. de få som lyckats hitta lyckan i detta helvete har också fått kämpa sig dit. Lyckan har ingen lätt väg för människan vill alltid ha mer... VI måste sluta vilja ha mer sluta tänka på oss själva. VI behöver tänka på de soldater som sitter fast i krig som inte längre är aktiva en ekonomi som inte tillåter dem att komma hem till sitt trots att dem tjänat sitt land... Vilken tack... tänka på alla de barn som behöver hem innan man funderar på att skaffa barn, är det viktigt att få ett biologiskt barn eller finns vårt barn där ute ngn stans ensamt , bortglömt och rädd... man kan inte bara tänk att ngn anna får ta tag i det alla bor lika mycket på denna jord och vi har samma ansvar... vi måste se till att jorden fungerar annars har inte våra barn ngt jord att leva av. allt mer förstör isar smälter och djuren där pga vår girig het... Nu räcker det... Tänk på vad ni kan göra...

Om alla i sverige äter 2 målitider i veckan vegitariskt och köper mer närproducerat och slutar handla så spontant och planerar inköp och för hur många vi ska laga till. 1 av 4 kassar vi tar in med mat slängs en del svinn kan man inte ta bort men att källsortera och kompostera är viktigt. det finns så mycket man kan göra genom enkla sätt. 


Mitt bidrag till värden är att börja äte mer hälsosamt, närproducerat och mer vegetariskt och att jag vill adoptera ett barn sedan om jag väljer att skaffa det, sedan så ska jag öppna ett barnhem i afrika ngn gång. när får tiden visa. men mina drömmar är inte så stora och inte mina förhoppningar heller men om fler tänker på vad de kan göra ist för att lägga över ansvaret på andra så skulle vi ha betydligt mer att leva för... N u lever vi i ett helvete...


Nu har jag gett mitt bidrag till världen vad är ditt????

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 8 februari 2017 06:12

Idag kommer det vara full fart :) det var det iof igår med med alla lektioner sluta sent hem till Linda få mat och prata :) sedan till Trollhättan hämta saker från förrådet för att kunna få med allt jag vill få med i morgon :) då resan upp till ingen...

Av Cecilia - 8 februari 2017 05:59


Det är en dag kvar! En dag! Jag längtar så jag tror jag håller på att dö ? 1 dag kvar 1 dag tills jag är i dina armar och hör dig viska jag älskar dig ? ...

Av Cecilia - 7 februari 2017 06:32

Då jag råkade somna sent för att jag lyssnade på musik är jag idag katastrof trött :) har bestämt mig för att försöka sluta svära så mycket son jag gör :) jag är lycklig och glad och snart är vi tillsammans :) jag borde gå in och dusha men just nu är...

Av Cecilia - 7 februari 2017 06:31


Vi låg och pratade igår inte allt för länge men han fick somna hyfsat i tid :) jag råkade ligga och lyssna på musik alldeles för länge :) men somnade typ 01 tror jag ? Men idag så är det bra 2 dagar kvar ? 2 dagar tills vi tillsammans kan lyss...

Av Cecilia - 6 februari 2017 05:55

Idag har jag bara 2 lektioner :) och så ska jag jobba med tekniken med en vikarie :) vi ska skriva ut prov och de case vi gjorde förra veckan :) dessutom så är tanken att vi ska rätta massa teknikuppgifter som inte rättats ännu :) så det hoppas vi ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards