Inlägg publicerade under kategorin Mitt älskade hem❤️

Av Cecilia - 20 april 2016 06:22

Hundarna och jag var ute på en prommenad efter en 20 minuters Snooz ;) nice mes Snooz knappen ;) dem ville självklart ut så fort som möjligt här är startlinjen ;)

Skönt att det är så bra väder :)

Känns att man är trött alltså det går inte fort runt Gärdet :/ men men tror faktisk att jag är hemma och sover idag ska ringa vid 07.00 och se om det är många borta det är orientering idag:)

Men nu är det frukost :) Eriks frukost :) bebisarnas frukost :) och min frukost:)

Idag fick det bli sylt till cornflakesen :) för jag känner jag behöver lite socker så jag taggar upp lite! Men underifrån vi att och åt så höll bebisarna på med sina nya leksaker :) jag hittade ett grövre tyg igår och provade en ny metod :) en fyrfläta :) jag tänker att man kan kolla runt lite på olika sätt att göra godsedjur och leksaker till dem små :)

Alva är så svår att få bild på när hon leker ;) hahaha galen pannan springer hoppar skäller och bara låter när hon leker :) så skönt att se att hon blommat ut så även om nackdelen är att man vaknar med ens händer i hennes mun ;) hahaha jag tänkte att jag ska kolla runt lite på presenter till Eriks 20-års dag idag med :) om jag får någon inspiration :) hahaha vem vet ;) jag älskar att köpa present er till honom som egentligen jag vill ha själv ;) det är inte så snällt kanske ;) nu ska jag sätta mig och planera dagen :)

Av Cecilia - 19 april 2016 22:11

Efter jobbet sprang jag in till grannarna och satt där över lite mat och fika :) och umgicks med barnen lite :) sedan blev det hem och börja städa badrummet :) sjukt bra kändes det och speciellt då jag var i telefonen med älskade Natalie <3<3 där eter så blev det lite mer städning och att ta fram maten :) idag fisk men hemgjord remuladesås :)

Erik var så trött bär han kom hem att han lade sig på golvet med hundarna och mös :)

Alva var supernöjd över att pappa var hemma :) sötnosen :) yra tyckte det var skönare i soffan så hon drog rätt så snabbt :)

Men har hunnit en del på planeringen :)

Detta är gjort:
Städa stora badrummet
Disken
Tvätt 2
Plus att hundarna har varit ute flera gånger och så :) nu ska jag vika lite tvätt och hänga lite tvätt :) ev slänga igång ännu en tvättmaskin :) och ta ut hundarna på ännu en promenad :)

Nu ska jag bara dammsuga klart i köket som jag råkade göra smutsigt ;) ha en bra kväll så ska jag fortsätta stressa här :)

Av Cecilia - 19 april 2016 11:18

Skönt att komma hem inget kiss inget förstört :) och två mysisar :) dem ska strax få gå ut ska bara äta upp matlådan från igår :) så man får lite energi :) underbart :) sen blir det en snabbis runt Gärdet :)

Idag har lektionerna gått bra jag är super nöjd :) dem har fått göra prov i symaskinen :)

Det var åk 4 så tänker Att det är inte super svårt men :) det är tillräckligt svårt för dem :) resultatet blev detta :) är sjukt nöjd över dem alla klarade det :)

Och innan skolan så var jag ute med fröknarna border :) en ganska snabb runda kring Gärdet :) men nu är maten slut och energin på topp det är sol ute och hundarna känns ganska trötta underbart :) en powerwalk kring Gärdet gör nog att dem är trötta tills jag kommer sedan efter lektionerna:)

Av Cecilia - 18 april 2016 11:22

2 smörgåsar och lite saft blev min lunch idag :) kom hem sjukt pepp för att jag hunnit med så mycket idag men så kommer jag in... Kaos hemma. Alva har käkat ännu en sko och en av soffkuddarna.... Suck... Hon har sjuk ångest när jag inte är hemma alltså! Jaja bara ta nya tag och försöka igen! Kissat har hon iaf inte gjort :) om man ser det så :)

Av Cecilia - 17 april 2016 19:25

Städaningen är klar :) blommorna är tillbaka på sina platser och gästrummet är numer under kontroll :) zbh kuddarna ligger på sängen och myser igen fin hög ;)

Kuddarna tillbaka i soffan :) och invigs av hund och man :)

Köket har blivit lite mer minimalistiskt :) för det ville Erik ;) han tror att han bestämmer :p

Dock är det väldigt mycket disk på diskbänken som ska fixas men det gör jag strax :) nu är det att kolla på "kan vi hjälpa till?" Och vila tvätt och blogga lite :)

Av Cecilia - 17 april 2016 15:31

Vovven är helt utmattad av allt städande :) hahaha

Hur går det då med planeringen :) jo jag har
Jag ska byta tassar på köksstolarna :)
Städa lilla badrummet
Fixa soffan
Disken
Tvätt 1
Tvätt 2
Klippa klorna på hundarna :)

Då är det detta kvar :)
Städa stora badrummet
Fixa soffan
Städa gästrummet
Vika tvätt
Fika ev med Julia :)

Detta borde jag göra :)
Virka nallen
Rätta teknik uppgifter
Kolla betygen för mina elever

Detta vill jag göra :)
Göra klart den svarta klänningen
Göra klart den röda klänningen

Men först blir det den dagliga sysslan matlagning :) idag blir det räkcurry med ris :)

Av Cecilia - 17 april 2016 14:54

Här städas det :) men innan det så var jag på promenad med hundarna :)

Dem tycker det är sjukt onödigt att tvätta tassarna varje gång dem varit ute! ;)

Soffkuddarna är på plats igen! Nu ska bara hunden fatta att det inte är leksaker ;) hahaha ;)

Nu ska huset bara moppas så är allt klart :) och alla blommor som står i badkaret ska planeras ut igen :)

Av Cecilia - 16 april 2016 17:24

Prommenad har vi gjort och börjat att städa huset :) men är väldigt seg idag så nu tar vi och åker till älvängen för att laga någon mat tillsammans med Eriks mamma och bror :)

Vi har också börjat fundera på vad vi ska ha för soffa i andra delen av vardagsrummet då utemöblerna åkt ut igen ;) det lutar just nu åt en soffa på Ikea :) men vi vet inte riktigt ännu :)

Hoppas ni alla har en fin dag :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards