Inlägg publicerade under kategorin Mitt älskade hem❤️

Av Cecilia - 26 april 2016 15:54

Jag vill ha möbler!!!!

mitt vardagsrum är ofullständigt och detta känns som ett stort hål i mitt hem som behöver att fyllas :) så här ser det ut just nu :) vår tanke är att ha ett lite mindre soffbord med soffa och möjligheter att sitta :) precis som vi hade innan när det stod våra utemöbler där :) men dem har nu fått åka ut :) jag ska ta en stund i helgen och städa ute på altanen tror jag :) men just nu ser mitt vardagsrum ut som ett tomt hål, detta är ett rum man går igenom hela dagana och det första man ser när man kommer hem.      

inredningen är på plats för det är ju mina zelected by houze saker som är hjärtat i vardagsrummet för tillfället men det behövs möbler och då har jag några alternativ här :) länkar finns om man klickar på bilderna :) ser snyggare ut så :) och det ser inte ut som ett reklam inslag :) 


detta för att jag älskar möbler som gömmer sitplatser :) jag tycker den är sjukt snygg det ända som hade kunnat vara bättre är att man skulle kunna förvarat typ alla mina garner m,m där :) men man kan inte få allt :) hahaha


Jag vill ju ha en bädd soffa men det får gärna inte se ut som en men här är en som jag skulle kunna tänka mig :) sjukt fin :) detta med en matta från ZBH. 

Stor matta ”Aiyana” Offwhite    Stor matta ”Aiyana” Svart

Dessa är på min wishlist så hårt alltså :):) love them :)


eller om man tänker helt om :) det finns ju även andra sidor som har fina produkter :) jag gillar en blandad stil som inte så många har :) och den första beställningen till huset med möbler är från MIO men det är inte så många som känner ingen MIOS formspårk så det är skönt men däremot dem som är MIO fantaster som mig ser det men en gång: Därför så letar jag runt om till exempel på nätet :)

Olof skåp (vit) 

Det finns ju även en del småmöbler som jag skulle vilja få in i vardagsummet som dessa :) 

Fabulous sideboard (Vit)



Men det får även vara enkla fomrer som detta:

RUHR 3-sits Bäddsoffa Grå i gruppen Inomhus / Soffor / Bäddsoffor hos Furniturebox (100-45-66363)


ju enklare destobättre för det är inte huvudattraktionen i vardagsrummet det är ju ändå pianot :) måste verkligen måla det vitt :)

ROPE Sittpuff Svart i gruppen Inomhus / Stolar / Sittpallar och bänkar hos Furniturebox (100-19-90093)

och det behöver ine vara fotöljer m.m för jag vill inte stänga vägen ut genom dörren till altanen utan snarare tvärt om det ska vara lätt att göra litet om man vill ut på altanen för att äta där :) dock tror jag att mina hundar hade älskat att bita  denna puffen :) men det är så hr jag tänker kring mitt vardagsrum det är en liten wishlist!


Av Cecilia - 26 april 2016 15:49

Då börjar dagens planering :) är ju själv idag så kommer få en del gjort tänker jag :) hihi planeringen för kvällen:

Vad måste jag göra. ;)
ut med hundarna 2 ca 07.00 - fixat
ut med hundarna 3 ca 11.30 -fixat
ut med hundarna 4 ca 15.30 - fixat ;)!
Ge hundarna mat :) - på g ;)
Ut med hundarna 5 ca 19.00
Ut med hundarna 6 ca 22.00
Dammsug vardagsrummet
Ta bort kuddar ur soffan - fixat
Lägg i kuddar i soffan :) - ska bara dammsuga först ;)
Kolla på företag
Blogga om zbh saker :)
Kolla runt på idéer till vardagsrummet som inte är inrett ;)

Just nu är det bara tomt :) och så ska jag försöka hitta mig en present till en liten som ska döpas :) hihi :)
Och jag ska försöka sy fodral till kuddarna som Alva Palva gjort sönder :) som sagt massa att göra och så lite tid att få det gjort på ;) hahaha ;)

Soffan!!

Av Cecilia - 25 april 2016 18:57

Underbar dag på jobbet :) och jag fick leverans från zbh :) men först var det möte men det skulle vi tydligen inte ha så jag och några kollegor bestämde oss för att slappa en stund och samplanera lite :) dvs fika ;) där efter hade jag en lektion som gick super :) sedan gick jag till matsalen och åt :) där efter kom jag hem för att ta ut hunden :)

Så här såg det ut hemma!!!

Alva och yra har haft roligt :) hahahaha där efter fick jag åka till skolan igen och ha lektioner men gick och hämtade paketet med zbh saker innan jag hade min sista lektion :) utlämningsstället är 3 min från jobbet lite jobbigt var det att kånka det otympliga paketet på måtten 80 långt 50 brett och 30 högt ca ;) hahaha men det gick :) allt var dock inte till mig :) en lanterna till en på jobbet och några skålar till en annan kollega :) men en tavla en poncho och krokar var till mig :) och golvljusstakar :) men dem får jag visa sedan ;) Erik är lite irriterad över dem ;)

Efter jobbet så var det av mot Ica! Och där fixades det lite mat och matkassarna hämtades :) underbart :)

Men nu är det dags för att laga lite mat men Erik skulle visst iväg med supran först till Stenungsund :) så vi tog oss lite smörgås :) nybakat baguetter från Ica inte så fel det :) och idag blir det klyftpotatis med stekt kött och champinjon sås :) woop woop :) Love it :) men nu måste jag nog städa soffan tror jag :)

Av Cecilia - 24 april 2016 17:07

Allt är nu moppat och dammsugit och är nu klar och sitter i soffan och chillar :) så skönt :) och klockan är inte så mycket :) jag är så nöjd :) hundarna sover och dem ska få mat strax :) sedan blir det promenad med dem och där efter ska dem små liven duschas och klippas klorna på :) och sedan tänker jag lägga mig i ett bad :)

Av Cecilia - 24 april 2016 15:42

Nu är alla fönster rena :) svärmor var här och fixade det :) stoppen i dusch, badkar och handfat är åtgärdade :)

dagens planering är :)
Dammsuga huset - vardagsrum,gästrum och lilla toaletten kvar :)
Tvätta fönstren - klart :)
Moppa golven - vardagsrum,gästrum och lilla toaletten kvar :)
Städa gästrummet - dammsuga och moppning kvar :)
Teknik uppgifter
Klippa klorna på mina monster
Rensa avloppet i stora badrummet :) - klart
Vika tvätt - väntar på torktumlaren :)
Tvätt 1 -check
Tvätt 2 - check
Tvätt 3 - check
Hänga tvätt - check
Trädgårdsarbete :)
Plocka undan hundarnas skit i vardagsrummet upp med kuddar i soffan :) check :)

Så det som är kvar är
Packa upp zbh saker och dammsug och moppa vardagsrummet :)
Dammsuga och moppa :) - Gästrum, hall och lilla toaletten och köket :)
Teknikuppgifter
Trädgårdsarbete
Vika tvätt :)

Av Cecilia - 23 april 2016 19:40

Detta borde jag göra :)
Virka nallen
Fundera kring det företag jag vill starta :)
Sy klart Alex byxor
Fixa Alex tröja :)

Detta vill jag göra :)
Den svarta klänningen sy klart
Den röda klänningen
Gröna byxor
Svarta byxor

Vad måste jag göra. ;)
Städa gästrummet
Packa zbh - gjort och partyt gick bra :)
Teknik uppgifter
Klippa klorna på mina monster
Rensa avloppet i stora badrummet :)
Vik tvätt
Tvätt 1
Tvätt 2
Hänga tvätt
Trädgårdsarbete :)
Plocka undan hundarnas skit i vardagsrummet upp med kuddar i soffan :)

Som ni ser så hann jag inte göra något igår då vi däckade i soffan :) men det får vi ta igen idag :) hahaha så nu blir det hårda tag här hemma så allt blir klart :)

Av Cecilia - 23 april 2016 08:39

Eller ja hundarna och jag har varit uppe sedan 05 men jag har försökt få dem attsova eftersom jag var så trött ;) det gick väl sådär ;) men så här såg det ut :)

Som ni ser dags för frukost :) så snart blir det en promenad men dem har varit ute och kissat 2 gånger denna morgon så kan nog chilla en stund med det :) tänkte ta lite frukost själv först också :)

Av Cecilia - 21 april 2016 15:53

Jag är lite rastlös detta kanske märks på bloggen :) hahaha ;) jag känner mig lite ostrukturerad idag då jag inte har en dagsplanering att mer eller mindre skita i :) för den blir ju sällan gjord ;) hahaha men idag då ska jag försöka få gjort lite :)

Detta måste jag göra :)
Mat
Täckena
Ge hundarna mat
Promenad 1
Promenad 2
Hämta skärmar till någon bil som pappa ska ha :)
Äta mellan mål
Rätta teknik uppgifter som jag glömde i skolan
Dammsuga
Fixa lilla badrummet :)
Allmänt städa :)


Detta borde jag göra :)
Virka nallen
Fundera kring det företag jag vill starta :)
Sy klart Alex byxor
Fixa Alex tröja :)

Detta vill jag göra :)
Den svarta klänningen sy klart
Den röda klänningen
Gröna byxor
Svarta byxor

Jag får ta efter vovvarnas exempel :) sova en sväng :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards