Inlägg publicerade under kategorin Mitt älskade hem❤️

Av Cecilia - 29 april 2016 17:00


Tips från personalrummet :)


Personalrummets tema är idag belysning och inte vilken belysning som helst utan utomhus belysning :) Många på jobbet bor ju i hus eller liknande och idag så råkade jag in i ett samtal med just utomhus belysning. En diskussion som grundade sig i hur vida det bara ska lysa ner, upp eller lysa upp åt båda håll. Jag vet inte vad min dröm är egentligen men skulle vilja ha lampor som lyser upp ch ner på gavlarna på huset.


       



På fram och baksida vill jag ha sådana som bara lyser nedåt eftersom jag älskar symetri jag vill att ljuset är i en linje, så då tänker jag att linjen är under taket precis. men jag vet egentligen inte om detta är för högt har försökt hitta förslag på detta, men nja har väl inte hittat så jätte bra exempel på detta frågan är om det blir för högt och för tråkigt. Man kanske ska göra som på denna bilden som jag älskar.


ECO Light Leuchten LUTEC 12


Att man istället för att ska ha det så symetriskt funderar på vad är det jag vill ska synas? är det huset då kan man göra det symetriskt eller är det för mig det ska lysa, dvs säkerhetsmässigt upplysta entreer m.m och för att det ska vara fint:) Lampor är ju dagens accessoarer för husen och det gäller att man sätter det rätt för att få ett fin uttryck på huset :) sedan tänker jag också på att man får fundera över vad för ljus eftersom vårt hus ligger högre upp än vägen exempelvis vad händer om det bländar mm :) Eftersom det är ett överångställe direkt efter vår infartsväg. Sådant får man också försöka fundera på.  Men mina alternativ till lampor är dessa just nu :)





Jag vill verkligen ha snygg belysning :) älskar belysta hem :) men tror det får bli upp och ner ljus runt o faktiskt :) allt är bättre än detta:


   

det är lampor men hur snygga är dem!?!


 


Av Cecilia - 29 april 2016 05:40

Då Erik gick upp tidigt idag så var hudarna helt crasy ;) men nu har dem varit ute på en prommenad och fått sin frukost :) och blev duschade efter prommenaden :) men skönt att vi hann ut innan regnet började :)

Av Cecilia - 28 april 2016 17:07

Det spöregnar utanför och jag fick värsta städrycket :)

Vad måste jag göra. ;)
Ut med hundarna 1 ca 05.00 - fixat :)
Ge hundarna frukost- fixat :)
ut med hundarna 2 ca 07.00 - fixat :)
ut med hundarna 3 ca 11.30 - fixat :)
ut med hundarna 4 ca 15.30 - fixat :)
Ge hundarna mat :) - fixat :)

Ut med hundarna 5 ca 19.00
Ut med hundarna 6 ca 22.00

Ta bort kuddar ur soffan - fixat :)
Lägg i kuddar i soffan :) - fixat :)
Blogga om zbh saker :)
Plocka ut diskmaskinen - väntar på att den ska jobba klart :)

Vik tvätt - fixat :)
Virka nallen - ska virka benen 2 öron och nosdelen :) sedan är alla delar klara :)

Dammsuga vardagsrum, sovrum och kök, hall och lillabadrummet :) - fixat :)

Detta borde jag göra :)
Sy klart Alex byxor
Fixa Alex tröja :)
Fixa gardiner :) - börjat planera :)

Detta vill jag göra :)
Den svarta klänningen sy klart
Den röda klänningen
Gröna byxor
Svarta byxor

Så här ser min planering ut för dagen :)

Yra hon har lekryck på mina nytvättade golv ;)

Älskar soffan :)

Av Cecilia - 28 april 2016 06:14

Dagens planering är följande :)
Vad måste jag göra. ;)
Ut med hundarna 1 ca 05.00 - fixat :)
Ge hundarna frukost- fixat :)

ut med hundarna 2 ca 07.00
ut med hundarna 3 ca 11.30
ut med hundarna 4 ca 15.30
Ge hundarna mat :)
Ut med hundarna 5 ca 19.00
Ut med hundarna 6 ca 22.00
Ta bort kuddar ur soffan
Lägg i kuddar i soffan :)
Blogga om zbh saker :)
Plocka ut diskmaskinen
Virka nallen
Dammsuga vardagsrum, sovrum och kök, hall och lillabadrummet :)

Detta borde jag göra :)
Sy klart Alex byxor
Fixa Alex tröja :)

Fixa gardiner :) - börjat planera :) kommer ha till 5 av 9 fönster :) ska bara kolla så tyget räcker till alla fönster eller om jag får tänka om i något rum :) jag måste även ha ett tyg till banden som ska knytas :)!

Detta vill jag göra :)
Den svarta klänningen sy klart
Den röda klänningen
Gröna byxor
Svarta byxor

Så här ser min planering ut för dagen :)

Av Cecilia - 27 april 2016 21:58

Dagens planering är följande :)
Vad måste jag göra. ;)
Ut med hundarna 1 ca 05.00 - fixat

He hundarna frukost - fixat

ut med hundarna 2 ca 07.00 - fixat

ut med hundarna 3 ca 11.30 - fixat

ut med hundarna 4 ca 15.30 - fixat

Ge hundarna mat :) - fixat

Ut med hundarna 5 ca 19.00 - fixat

Ut med hundarna 6 ca 22.00 - vi är på väg :)

Ta bort kuddar ur soffan - fixat

Lägg i kuddar i soffan :) - fixat

Sy kuddfodral till soffan ;) - fixat :)

Blogga om zbh saker :) - gör i morgon :)

Hänga tvätt - fixat

Plocka ut diskmaskinen - fixat

Virka nallen - gör i morgon :)
Plantera blommor i badrummet :) - fixat :)

Dammsuga vardagsrum, sovrum och kök :) - fixat

Så nöjd och mitt tyg räckte precis :) blev en helt ny look för soffan :)

Av Cecilia - 27 april 2016 17:46

dammsuga soffan och vardagsrummet och köket :) dammsög även sovrummet och stora badrummet :) sjukt nöjd :)

Ge hundarna mat :) inte bara hundarna fick mat jag har även börjat med maten till mig och Erik :)

Plantera om blommorna i badrummet :) detta gör jag efter maten ;) vill inte skita ner mig medans jag lagar mat :)

Lägga ut kuddar i soffan - fixat :)

Sy kuddar :) - också efter maten aktivitet :)

Och ta ur diskmaskinen :) där efter får man se vad klockan är :) - fixat :)

Vovvarna slappnar av när jag springer i köket och grejjar ;)

Av Cecilia - 26 april 2016 17:42

Jag har nu fixat soffan och dammsugit vardagsrummet men tror det blir en moppning av golvet i vardagsrummets omöblerade del då jag ser sjukt mycket tassar :) alla kuddar på plats :) tvätten vikt :) och jag har börjat städa i kontoret äntligen! Det ser ut som fan där vill jag bara tillägga! ;)

Och nu har hundarna kollat på mig länge nog dags att ta med dem ut på en promenad för att sedan ge dem lite mat och plocka ur diskmaskinen :) men innan allt detta så ska jag ta något att dricka :)

Av Cecilia - 26 april 2016 16:30

Jag håller på att försöka göra min blogg lite mer intressant inte bara blogga om mina hundar jämt  :) det är ju ändå det mest intressanta jag har :) Men det är kanske mest intressant för mig :) Detta gör att jag har ju lagt till kategorien wishlist :) alltså önskelista :) Detta för att visa andra delar av mitt liv, för det som inte syns på min blogg är den tiden jag lägger på att kolla på olika företag och kolla kläder, heminredning och olika typer av förslag på pyssel :) Så jag tänker att jag även idag ska lägga ut en liten notis om en hemsida jag kollar in på ibland :) och det är denna hemsida :) EbbesButik - en sida som har fina ullprodukter och barngrejer mfl. tänkte att jag skulle ha köpt ett fårskinn men efter att Alva käka upp det andra så får det vänta en stund innan dem får det :) konstigt va :)


   


Men då jag vet att vi i dagarna kommer att få en dopinbjudan och att dopet ska vara ganska snart :) så kikade jag in på denna för att kolla in vad man skulle kunna att köpa till den lilla Molly :)

jag snöade så klart in på den finaste dockvagnen jag vet <3

dockvagn-korgvagn

men också några av de träleksaker dem har i sitt sortiment som är roligt för en liten som också kan vara roligt länge :) men tror det lutar åt ett födelsedags tåg faktiskt eftersom det är en rolig och fin gåva :) enligt mig och på de dop jag har varit så är det inte så många som faktiskt har gett det :) sedan så får man av mig också en liten handgjord gåva och denna gång är det en beställning :) det är ett par skor som ska göras :) Det var stränga order från mamma Johanna där :) Jag älskar att hitta sådant som inte så många tänker på eller köper därför köper jag inte doppresenter på affärer som finns här :) jag älskar att shoppa på nätet :)


födelsedagståg-ljuståg-elefanttåg

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards