Alla inlägg den 2 augusti 2015

Av Cecilia - 2 augusti 2015 19:14

Erik har kollat film hela dagen och är nu vad han kallar det helt förstörd ;)

Vilket innebär att jag är fast med honom för att jag ska ta hand om honom :) haha den lilla fjanten är en liten bebis när han är sjuk/bakis ;) men nu är det sol ute men lite sent att knäcka en burk färg Så det blir inne aktiviteter idag :) tänkte laga soppa grönsakssoppa :) med hembakt bröd :) vår favorit :)

I morgon får det bli målning :) idag slappa framför tvn och mitt älskade catfish :D det är så bra :) älskar det ;)
Hihi så jag lägger ner min planering idag :) kanske tar och syr senare :) men just nu är soffan väldigt skön :)

Men är sjukt nöjd har fixat en sak och det är att jag rengjort framsidan :) och svärfar har fixat klart med skivorna vi köpt till golvet Så där kan det städas och ställas upp lite lådor här ikväll :)

Av Cecilia - 2 augusti 2015 11:37

jag har varit vaken en stund nu och redan hunnit med att ta yra på en promenad och ätit frukost och nu sitter vi och kollar på en komedi :) the cobbler tror jag den hette :)

Eriks föräldrar kommer snart och ska fixa lite på vinden vilket kommer göra Erik liten suris ;) haha

Men idag så ska vi slappa en stund sedan tvätta huset och börja måla i eftermiddag för det skulle tydligen regna nu mitt på dagen :/

Så tvätta hus
Måla klart gaveln jag började med igår
Måla framsidan :)
Fixa i gaderoben :)
Sy lite
Kanske virka :)

Men nu ser Jag att solen är framme Så dags att tvätta framsidan :)
Hopas ni har. En bra dag :)

Haha jag fick en mysattack av pyret så får ligga kvar här i soffan lite XD ;)

Av Cecilia - 2 augusti 2015 04:09

ja då är Erik äntligen hemma :) han plingade på dörren här för en stund sedan ;) och luktar sjukt mycket öl :/

Han fick lite att dricka och har lagt sig för att sova nu :) han somnade som vanligt på 2 sekunder och jag är vaken :/ börjar bli lite trött igen nu passade på att spela lite för att vänta på sömnen :)


Och nu är det trötta tillbaka :) fick en chock när Erik kom och plingade som ini fan på dörren ;) hatar verkligen att vakna så :/ man blir helt ställd :/ men men han är hemma iaf så man ska inte klaga över hur man blev väckt för det kvittar hur man blir väckt på natten Så suger det! ;)

Ja vad mer :) det är gött skönt i musklerna just nu not XD Haha min stackars kropp klarar inte så mycket arbete på en dag men det är bara att gå upp i morgon och fortsätta :) Erik Han ska få sovmorgon :) och jag och yra får ta och gå upp och fortsätta :) kommer att bli så bra :)

Sedan kommer väl svärföräldrarna med och hjälper till att måla och lägga golv på vinden :) så snart kanske min hög med kartonger som just nu står i korridoren mot tvättstugan kan komma att få sin permanenta plats på vinden :) det hade varit så sjukt underbart :)

Tänk när man var liten blev man glad av paket och grejer som godis och rätt sorts mat :) nu när man är stor kan man verkligen längta efter att saker och ting ska bli som man tänkt ;) människans glädje ligger inte långtbort i känslorna :) jag kan bli helt överlycklig över det lilla :) typ som att Erik dukar, som att yra kommer och lägger sig för att mysa :)

Visst de flesta drömmer om pengar och att slippa jobba men jag är nöjd så här bor i ett fint hus med dem jag älskar :) har mat på bordet varje dag :) har mer än nog pengar till räkningar mm :) det är rätt så bekymmersfritt :) så sjukt underbart :) jag har verkligen precis det jag behöver men ändå så att jag inte kan köpa vad som helst extra :) och det måste väl ändå vara det som räknas :) jag tänker att detta borde vara idealet :) att man har tillräckligt för att leva vad mer skulle jag egentligen behöva? Visst pengar kan köpa mycket men behöver något verkligen handlas då jag är nöjd och lycklig över det jag har :) just nu känner jag att inget saknas :)

Det jag vill göra är bara sista finishen :) typ köpa lika dana krukor över allt :) köpa lite ny köksutrustning i kitchenaid jag har bra fungerande men vill ha rätt märke och inte blir jag ledsen för att jag inte kan köpa det nu för jag har ju utrustnings som fungerar :)

Det jag vill säga är att man kanske ska sluta önska det ouppnåeliga och fundera kring hur bra man faktiskt har det och blir man verkligen lyckligare med mer pengar?

Ja det var allt från mig denna natt ;) måste verkligen sova nu ;) detta spann iväg lite ;) Love ya ;)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards