Alla inlägg den 4 januari 2016

Av Cecilia - 4 januari 2016 22:02

Eftermiddagen och kvällen har varit i träningens tecken och jag har väl insett att mitt träningsschema som jag har är lite svårt att följa när man jobbar men funkar utmärkt på dagar då jag är ledig :) men jag ska försöka iaf :) nu blev det en kopp te ihop med mina cholklad drickande små bebisar som snart ska Göra yoga ihop med mig :)

Men sjukt rolig dag :) jag använde appen 7 minute work out igen och det gick bättre nu och tog en långpromenad med grannen Linda :) love IT <3 <3 så sjukt skönt fast det var kallt :) hunden var fullt påklädd med overall, reflex väst och en sele vilket behövdes för någon sköt något som lät som raketer och hon blev super rädd men då var vi typ hemma :)

Men snart är teet upp drucket och det är dags för yoga :) men förtst ska vi se klart på fired by mot and dad :) så sjukt roligt program :)

Av Cecilia - 4 januari 2016 12:51

Jag tänker inte skriva för mycket :) utan jag visar med bilder :)

Yras lilla gran :) nu borta :)


Ja som ni ser har vi en ganska stilren jul :) Erik gillar inte julpynt så därför är det främst min Fina gran som är min jul :) älskar min gran :) hoppas det blir lika fint hos er :)

Nu ska jag ta tag i städandet ! Suck....

Av Cecilia - 4 januari 2016 11:15

Jag vet det är dag nummer 4 men jag och Erik tog en lång ledighet med att bara slappa i soffan :) så tänkte det är inte så kul att läsa om :) men nu är det spännande saker på g. Jag har nu velat träna sedan november men fick en förkylning som inte ville släppa med sin tyngdpunkt på julaftons veckan, så jag tänkte att det är bättre att vänta ut den och se till att jobbet fungerar så får jag ta träningen när jag blir frisk, nu är jag nästan frisk :) har lite förkylning kvar men nu är jag så rastlös så nu börjar jag försiktigt :) Erik är borta hel veckan så jag har massor med tid att planera tränings schema och hinna göra allt som måste göras i mitt hem :)

Usch vad klockan går :) ska dra detta snabbt :) dagen började med städning och lite tvättning och säga hej då till Erik som åkte 05.20 ungefär :) sedan fortsatte jag städa mm men blev lite frusen så gick in till sängen spelade mina spel :) jurassic world (ladda ner om ni inte har, helt addicted) och lite dragon city mm :) där efter så var både diskmaskin, torktumlare och tvättmaskin färdiga så då blev det en promenad med lilla vovven :) och där efter veckans tränings tips :)

Vet inte varför jag tog bilder i AppStore men men kunde ju lika gärna tagit det i appen :) skit samma :) 7 minuter workout tycker jag är bra :) använde den i höstas med väldigt sporadiskt för min säng är helt enkelt för skön. Men nu har jag fått en nytändning så nu är det dags att sätta igång på riktigt :)

Så en omgång av detta efter promenaden, måste erkänna att det gick sådär inte för att det var svårt utan mer för att min älskade vovve ville vara med och mysa på golvet när jag gjorde plankan och armhävningar och tyckte det var super kul när jag hoppade mm :) så var lite lätt distraherad kan man väl lugnt påstå :)

Där efter gjorde jag :

Detta är en yoga app som jag hittat :) den är super bra avslappning och komplettering till just 7 minute workout den är snabbt och smidig, dock inte så väl utformad då den inte plingar när man ska sluta och inte har pauser inlagda men det är 6 poser så jag tänker att dem lär man sig snabbt så kan man programmet på ett par dagar.

Dock tänkte jag inte på hur avslappnande den var så denna appen kör jag bara på morgonen denna vecka nästa tipps är bättre för morgon workout. Denna träning gick bättre för jag stängde in mig på badrummet och gjorde den där ;) så hunden fick inte vara med och göra yoga :)

Denna appen är något som jag är super nöjd med :) Den förklarar bra och är lätt att använda :) denna är det yoga som ska vara på morgonen dock är den lite längre denna kräver 20 minuter men det går nog bra ändå :)


Så det var mina små trä inga appar, just nu har jag ingen telefon så jag kör på ipaden och kommer göra det med sedan :) men när jag får iphonen igen så kommer jag att ladda ner en app så att även mina promenader kan ses och räknas in :) jag har ett sådant aktivitetsband :) kommer inte ihåg vad det heter men mm visar det när telefonen kommer tillbaka från sin skärmlagning.


Nu däremot så är det städning och plocka bort julen som gäller :) då jag inte visat hur jag julpyntar så tänker jag att jag nu gör före och efter bilder som jag lägger upp sedan när jag är klar :)

Hoppas ni får en bra dag så hörs vi igen när jag städat bort julens alla fina nyanser :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards