Alla inlägg den 5 januari 2016

Av Cecilia - 5 januari 2016 22:53

Ja då år dagens bedrifter avklarade och jag känner att nu är det dags att varva ner och försöka vända på dygnet för snart är det jobb igen :) äntligen jobb eller detr med blandad förtjusning som man ser fram emot torsdag :) men vad ska man göra, man har blivit bekväm under ledigheten med lyx som sömn, tv och soffhäng :) ni blir det att återgå till rutinerna som man en gång hade i år 2015 och sätta fart mot de nya rutinerna til 2016 :)

I morgon blir det en del jobb :) flickorna åker hem och jag ska försöka städa och damma av huset för yras hår ligger tame fan över allt! Det är inga dammråttor jag har det är dammkaniner asså detta hår jag städar och städar men inget hjälper! Ska be flickorna hjälpa mig att dra fram soffan i morgon så jag kan få bort allt hår därunder :) tror det är en bidragande faktor till dessa kaniner :)


Men nu blir det lite kvälls läsning och kvälls spel :) älskar lov men vill tillbaka till verkligheten nu :)

Puss puss på er hoppas ni sover gott :) kanske skriver något mer sedan om jag kommer på något :)

Av Cecilia - 5 januari 2016 21:02

Då har jag varit och tränat tagit en dusch och nu smörja inhel kroppen med massa krämer så. Man inte torkar ut huden :) nu ska jag dricka massa vatten ta en kopp te och ta kvällsmat :) knäckebröd blir det nog :)

Jag är så sjukt stolt över att jag börjat igen :)

Men nu kvällsmat och plocka ur diskmaskinen :)

Av Cecilia - 5 januari 2016 18:47

Nu har vi ätit varit iväg med skräpet på sop sorteringen och fluffat alla kuddar i soffan och nu chillat framför Apple tvn och ben filips :) sjukt rolig :) det blev ingen paj heller utan det blev spagetti och köttfärssås och det som blev kvar av köttfärssåsen gör vi varma mackor av sedan :)

Men nu iväg till träningen ?????? alldeles strax iaf :)

Av Cecilia - 5 januari 2016 15:44

Jag tog ingen före bild för det var egentligen bara en hög med kläder :) så nu är jag nöjd och kan stryka saker från listan :) måste dock fortfarande köra 7 minuters träningen men det gör jag ikväll innan yogan tänkte jag :)

Nästa steg är att åka med sopsorteringen och åka och gymma laga köttfärspaj och börja damma och flickorna ska dammsuga :) men jag är på g iaf :)

Av Cecilia - 5 januari 2016 13:22

Vi är lite sena och sega här idag i Edet :) så frukosten serveras nu :)

Idag äpple, apelsin och passionsfrukts Juice :)
Persika och ingefärste
Toast med prästost och apelsinmarmelad från Eriks mormor :)
Och en havregrynsgröt smaksatt med kanel :)

Vitt bröd kanske inte är det bästa men får äta upp det som finns innan vi byter ut allt :)

Av Cecilia - 5 januari 2016 11:50

Hittade en ny bild för mitt hissande och dissande :) love it :) och rosa min favorit färg :) asså jag vet att det kan vara lite barnsligt men jag älskar rosa :) på riktigt nu inte så mycket som inrednings färg längre jag har blivit lite elegantare och vårt hus är i svart, vitt, grått, silver med lila detaljer :) det känns oerhört klassiskt och fint :) måste hitta nya lila dukar som kan vara i vardagsrummet :) det blir dagens utmaning :)

Så då kommer vi till det som inlägget egentligen skulle handla om:) DAGENS HISS :)
Idag tänker jag att jag hissar min träningsvärk :) jag bara babblar om min tränings men jag kan inte ens beskriva hur glad jag är att jag fått motivation till att börja tärna igen :) och det hissar jag :) efter att ha slitit som ett djur i Gårdsten med jobbet och tröttat ut mig själv har jag nu äntligen vilat upp mig ordentligt och hittat ett jobb nära hemmet :) detta har gjort underverk :) jag älskar det :)

Det är så jvl skönt att kunna säga att man är stolt över sig själv igen :) att man känner att man kommit tillbaka till sitt liv :) att inte alla vakna timmar handlar om jobbet :) det är så underbart :)

DAGENS DISS
Ja jag vet inte riktigt vad jag ska dissa.... Jo mig själv som var så sjukt klantig och tappade mobilen så jag nu är utan och bara har min iPad som enda kompanjon vilket innebär att jag inte kan få tag i någon när jag inte är hemma eller någon stans med wi-fi :/ visst det är rätt skönt ändå man får en del gjort men det är sjukt jobbigt med :/ men fick ialla fall ett meddelande igår om att den är skickad till Apple och att dem snart kommer skicks tillbaka en till lagnings stället som sedan i sin tur skickar den till mig :) så jag vet inte får den säkert i slutet på nästa vecka :)

Hoppas ni får en bra dag :) jag ska försöka ta mig upp nu och starta dagen som skulle varit startad för länge sedan :)

Av Cecilia - 5 januari 2016 11:34

Jag gick ut lite för hårt som vanligt :p jag kom inte upp förut utan fick ligga och stretcha ut kroppen sedan sova lite till jag gick och lade mig för sent så mi kropp behövde vila mer :)

Men nu är det dags att gå upp och ta ut hunden som bara blev utsläppt på baksidan i morses :) sedan blir det en 7 minute work out är tanken och jag går och tränar i EM :) ska slänga upp flickorna så får dem hjälpa till att städa lite :)

Av Cecilia - 5 januari 2016 07:10

Jag vägde in mig igår och har funderat kring hur vida man ska gå ut med vikten jag tänker att det är ju inte så relevant vad jag väger men om jag går upp eller ner :) så jag tänker då maskerna siffrorna med random bokstäver och förklara utifrån + och - hur det går för mig :)

För alla blir så siffer blinda och man har en målvikt i sitt huvud vad man vill väga men det är kanske inte det man kan väga eller ska väga :) just nu har jag en drömvikt som är HR.E men jag är nöjd med en vikt då min kropp känns okey och jag kan få på mig alla den kläderna man har till den dagen man bestämmer sig att å ner i vikt ;) jag har iaf en hel hög med kläder som är drömmen att försöka få på sig igen och det sitt snyggt :)

Dag ett vägde jag DL.M och gick upp E.R under dagen och vägde in på dag nummer 2 DL.L detta är jag väl inte jätte nöjd med men smällar man får ta i början av ett nytt tränings liv. Mycket kan jul bero på att vi satt och åt kvällsmat väldigt sent igår :/ men väger mig i morgon igen så då blir det nog bra igen :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards