Direktlänk till inlägg 28 januari 2017

Hade en underbar planerad lördag... vad hände?!?

Av Cecilia - 28 januari 2017 23:31


Lördagsmorgonen började bra fick sovit en bra stund och det behövde jag verkligen :) hundarna var nöjda och allt :) men lyckan var idag kortvarig! Har varit såhär rädd en gång innan och det var när yra försvann spårlöst i 6 timmar när hon var liten ute hos pappa... denna gång var det Alvas tur att ha ett försvinnande dock bara i 2 timmar men jag var så rädd, orolig och jag trodde aldrig jag skulle få se henne igen...

Det började med att jag tog ut dem och trotts att min kropp var stel och jag hade ont så kände jag att jag hade energi och det var fint väder och inte för kallt! Så tänkte att vi tar oss en runda i skogen innan jag går in och sätter mig och fixar inför babyshowern och så :) sllt frid och fröjd jag tar kort på hundarna :) dem är supernöjda :) springer och leker mm :)

Det var så mysigt. Och vi tar oss djupare in i skogen vi hittar en gammal väg :) Alva hon är en äventyrare och gillar att upptäcka och spåra hon är över allt jag och yra tar det allt lite lugnare :) plötsligt hör vi Alva skrika så hjärtskärande har jag aldrig hört henne skrika. Yra reagerar direkt fäller öronen bak och springer mot där vi hör ljudet! Jag springer efter men då blir det helt tyst! Jag ropar ringer mr gör allt för att fokusera på att inte börja gråta att inte ge upp. Efter råd från mr jag känner själv att jag inte kan tänka klart! Lägger ut min halsduk där vi sist såg henne. För att hon ska få något som luktar mig :) jag vågar inte med yra mer! Jag måste få hem henne, och jag måste få i mog något! Vi går tillbaka mot stugan ropar och ropar helt tyst! Träffar hyresvärdens barn och vi lämnar yra och går in i skogen igen! Inget! Vi går tillbaka till stugan igen, jag slänger upp en efterlysning på fb och tar sedan bilen och åker sakta längs vägen och ropar ut genom fönstret dottern stannar kvar på tomten! Här börjar min panik komma! Jag hittar henne inte! Jag får bilder av att hon ligger i skogen död! Att jag inte kommer hitta henne alls! Mr försöker att se det positivt. Tove ringer, Magnus ringer all ringer och jag orkar knappt prata! En del av mitt hjärta saknas :/ får vända bilen ser inget eller hör inget från henne! Kommer tillbaka till hyresvärdens hus nu gråter jag! Jag har förlorat hoppet. (Gråter nu när jag åter upplever det) jag hat sån panik tror inte jag kommer se henne igen! Hyresvärdens dotter har informerat läget och dem är Redo att släppa allt och gå med mig i skogen. Hämtar yra igen och vi tar en promenad i skogen ropar på olika håll! 1 timme är vi ute och går runt! Dottern och en kompis går till alla grannar och jag Snapar med elever som är i området och ber om hjälp hyresvärden ringer alla! Ingen har Seth eller hört något! Jag ger upp hoppet mitt enda hopp nu är att komma hem till Alvas pass! Måste ringa polisen och be dem efterlysa! Jag lämnar yra i stugan hämtar passet och nykeln till hyresvärden en av mina elever kommer och min hyresvärd ska in och göra te och få i mig något att äta. När jag är i stugan står dem andra på gräsmattan! När jag kommer ut från stugan så har Alva hittat dem! Hon ligger utslagen på gräsmattan och jag kan inte förstå att hon är hemma! Jag fattar det inte jag skulle ju efterlysa henne. Hon var blöt och kall och hade väl åkt ner i något vatten!

Jag tog med henne till stugan hämtade hundarnas schampo och balsam och handdukar! In i hyresvärdens hus och duschade henne! Tog bort inlägg på fb och uppdaterade att hon var hemma med en ny status! In i stugan ringde mr och masserade och klappade Alva! Fick efter det ringa veterinären håll henne under uppsikt nu några timmar och ingen aktivitet vi vet inte om hon sprungit eller gömt sig! Så mys i sängen och där somnade vi båda vaknade upp alldeles för sent :/ ingen babyshower och Alva var super stel så hon fick en tablett av yras medicin :) och där efter fick jag hjälp med ved och vatten och fastnade inne på mat hos min hyresvärd och ett glas vin :) och nu ligger jag i sängen med Alva som drömmer :)


Asså lättnaden kom inte förrän vi vaknat efter vår Em sömn! Då fattade jag att hon kommit tillbaka och jag slappnade av och kände mig helt tom typ och ledsen ! Sjukt hemsk dag! Och min kropp ballade ur blev yr mm men fick iaf tvättat idag så det var sjukt skönt :)

Asså nog att jag ibland blir arg på dem men mina hundar är mina barn! Dem är en så stor del av mitt liv och ger mig så mycket! ? vill aldrig gå igenom detta igen! och mr var helt fantastiks idag och ställde upp och var även han orolig ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 8 februari 2017 06:12

Idag kommer det vara full fart :) det var det iof igår med med alla lektioner sluta sent hem till Linda få mat och prata :) sedan till Trollhättan hämta saker från förrådet för att kunna få med allt jag vill få med i morgon :) då resan upp till ingen...

Av Cecilia - 8 februari 2017 05:59


Det är en dag kvar! En dag! Jag längtar så jag tror jag håller på att dö ? 1 dag kvar 1 dag tills jag är i dina armar och hör dig viska jag älskar dig ? ...

Av Cecilia - 7 februari 2017 06:32

Då jag råkade somna sent för att jag lyssnade på musik är jag idag katastrof trött :) har bestämt mig för att försöka sluta svära så mycket son jag gör :) jag är lycklig och glad och snart är vi tillsammans :) jag borde gå in och dusha men just nu är...

Av Cecilia - 7 februari 2017 06:31


Vi låg och pratade igår inte allt för länge men han fick somna hyfsat i tid :) jag råkade ligga och lyssna på musik alldeles för länge :) men somnade typ 01 tror jag ? Men idag så är det bra 2 dagar kvar ? 2 dagar tills vi tillsammans kan lyss...

Av Cecilia - 6 februari 2017 05:55

Idag har jag bara 2 lektioner :) och så ska jag jobba med tekniken med en vikarie :) vi ska skriva ut prov och de case vi gjorde förra veckan :) dessutom så är tanken att vi ska rätta massa teknikuppgifter som inte rättats ännu :) så det hoppas vi ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards