Inlägg publicerade under kategorin Mitt älskade hem❤️

Av Cecilia - 16 maj 2016 06:29

Nu är det inte långt kvar till skolavslutningen :) vilket innebär inte långt kvar till betygsättning och detta är typ den enda veckan som är hel för oss här i lilla Edet :/ suck! Hoppas att vi hinner klart med allt :)

Men nu på morgonen har jag städat bort allt skappande från igår :) möblerat om lite och vikt tvätt, satt igång både diskmaskin och tvättmaskin :)

Yra Alva och jag har både tagit en promenad och ätit frukost :) men just nu så ligger vi och slappar lite :) vi ska inte gå ut förrän vid 07.00 :) så vi unnar oss lite slapp :) och ligger och tittar ut genom fönstret på det fina vädret :)

Om några minuter ska jag tömma soffan på kuddar och Alva-säkra huset :) innan det blir jobb :) men just nu har jag 20 min fri slapp i sängen :) ingen tv och inget annat bara njuta av mina älskade hundar <3 önskar att Älsklingen var här men han är borta tills onsdag :/

Av Cecilia - 15 maj 2016 13:23

Godmorgon är det kanske inte för alla men för oss är det :) vid 3 i natt åkte jag och hämtade Erik från festen :) vi var hemma runt 04.30 :) klockan ringde vid 8a då fick hundarna komma ut en sväng :) där efter sov vi till strax innan 11 :) då fick jag ett sms från Linda som ville ta en prommenad :)

Skön lång promenad :) hundarna är super trötta och jag och Erik äter rester från kalaset till frukost i vårt nya fina vardagsrumm som är dekorerat med zbh :)

Cheesecake till förrätt och efterrätt är så nice ;) hoppas ni får en bra dag :)

Av Cecilia - 13 maj 2016 23:27

Då är allt gjort :)

Portioner: 4
Ingredienser:
1 st gurka
0.75 dl ättikssprit 12%
1.5 dl vatten (lite drygt)
3 msk socker
0.5 krm salt :)

Gör så här:
1. Skiva gurkan med osthyvel eller riv på grova sidan av rivjärnet.

2. Krama ur överflödig vätska och lägg gurkan i en bunke.

3. Häll på ättika, socker, och vatten och sist lite salt.

4. Blanda och låt stå och dra i kylen ca 10 minuter.

Ingredienser
Portioner: 8
1/2 dl ättiksprit (12%)
1 dl socker
1 1/2 dl vatten
1 tsk salt
2 krm peppar
1 röd chilifrukt
2 - 3 rödlökar

Koka upp ättika, socker och vatten. Tillsätt salt och peppar. Låt svalna.
Strimla chilifrukten. Skala och skär löken i tunna ringar. Lägg ner i lagen. Täck med plastfilm och låt stå i kylen över natten.

Ingredienser
Portioner: 4

7 dl finstrimlad vitkål
1 liten morot
1 liten rödlök
1 dl crème fraiche (lätt eller vanlig)
1/2 dl majonnäs
1 tsk fransk senap
1 tsk socker
1/2 tsk salt
1 krm grovmald svartpeppar
Så här gör du :)
Använd en osthyvel, så går det lätt att strimla vitkålen riktigt tunt. Eller använd matberedare med den tunnaste skärskivan.
moroten och riv den fint på rivjärn. Skala, dela och skiva rödlöken mycket tunt.
Rör samman crème fraiche, majonnäs och senap. Smaksätt med socker salt och peppar.
Blanda vitkål, morot, lök och majonnässåsen. Låt salladen stå kallt ett tag.

Hoppas verkligen detta blir bra :) man vet ju knappt det förrän i morgon :)

Nu blir det att ta ut hundarna :) hoppas ni får en trevlig kväll :)

Av Cecilia - 13 maj 2016 06:09

Hundarna och jag gick upp i tid idag :) vi var ute och gick :)

Och eftersom min älskling fyller år idag så blev det pannkakor till frukost ;)

Och jag har börjat plocka in all disk :) men ska nog sova 30 min först ;)

Av Cecilia - 12 maj 2016 18:50

Degen är nu iordning :) nu ska dem jäsa typ 2 timmar sedan är det dags att baka ut :)

Vi var inte så hungriga så vi bestämde oss för att grilla korv :) så vi kan sitta och njuta av den underbara kvällen :)

Nu blir det att slappa med hundarna en sväng :) kvart över 9 börjar utbaket :)

Älskar att ha hus :) höra grannarna grejja i trädgårdarna :)

Av Cecilia - 8 maj 2016 18:30

Igår så hade jag och kusinen Natalie kusinmys med drinkar och roliga upptåg :) så det blev inget bloggat igår på kvällen :) och i morse så var vi lite hängiga som en liten biverkning av gårdagen ;) hahaha ;) men vi var ute med hundarna

Och låg sedan och solade en stund innan vi tog tag i våra bilar och såg till att dem blev tvättade :)

Där efter så åkte älsklingen och hämtade mat till oss på mr Johansson :) sushi till flickorna och wookat ris till pojken :) sjukt gott sedan var det dags för nattis att åka hem för denna gång :/ men det blir nog snart igen :) så nu ligger jag och älskade pojken med vovvar i soffan och chillar framför benknäckargänget :)

Av Cecilia - 7 maj 2016 12:43

Jag njuter i solen :)! Alva springer efter yra som kom släpandes ut med knuten i högsta hugg :) hahaha galna hundar :)

Det är så varmt och skönt i solen :) ser hur mycket som jag faktiskt behöver tvätta min bil ;)

Syns kanske inte så mycket här ;) men fullt med skräp och döda insekter ;)

Min lilla räv tröttnade på yra som gick in och lade sig i solen och njuter med mig :)

Yra hon tycker att jag ska släppa hennes knut <3 mina hundar är bara bäst :)

Fitbit armbandet är på plats det har nog lite dåligt batteri men det ger massa information till hälsa appen :) så hoppas att det fungerar som det ska :)

Av Cecilia - 7 maj 2016 07:04

Hundarna har varit ute på prommenad :) och fått frukost :) jag har även startat igång tvitter igen :) men tanken är nu att jag ska börja städa :)

Jag ska börja damma :) så ska jag faktiskt starta igång ännu en mobil :) så jag kan börja blogga för företaget och så :) eller om man kan ha två sidor igång :) jag ska kolla :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards