Alla inlägg den 25 september 2012

Av Cecilia - 25 september 2012 23:31

Dagens hiss är att träningen gick bra, badet var skönt och jag fick i mig gid mat efter åt :) rabarberkräm som jag gjorde själv sedan så jaa min shopping runda som även fick tre skor till sig med XD tar kot på dem i morgon :)


     


Dagens diss HemTENTAN!!!!!!!!!!!!!!! den suger


sov gott nu ska jag försöka läsa lite till hemtentan... har fem dagar kvar nuuu....

Av Cecilia - 25 september 2012 15:51

Nu ringde min super snygga läkare med resultatet från blodprovs våldtäkten förra veckan... Och trots min diet och livsstil med stress och sporadiskt ätande med mycket sötsaker... Så var proverna bra... Ämnes omsättning och balanser i kroppen var bra... Sååå frågan nu är varför jag har mer ont nu än jag fick hjälp... Ingen logisk förklaring... Vad kan detta vara????

Hmmm känner mig ledsen :-/

Av Cecilia - 25 september 2012 13:30

Jag skulle gå och köpa ett kompostgaller så att gösta kan springa lite utanför buren, vi får se om han lyckas ta sig ut men om man sitter med honom blir det nog bra :)

jag köpte blåa pärmar, mappar och ett skrivblock till stiftelsen och då också register till pärmarna, nu ska det bli ordning, samt bläckpennor som vi ska anväda på mötet :)

Jag köpte vinröda pärmar till mig 2 kolegie block och ett post-it block, men också en lapptop stöd med fläkt så jag kan använda datorn mer i sängen, men sedan också ett grenutag som sparar ström och har överspänningsskydd, så att jag kan skydda min tv för det oväntade XD


t skr                  


900 kostade det mig :)

men det kan det vara värt när man har en glad chinchilla och kan ligga mer i sängen med datorn :)


   Här har vi gösta som leker lite i det fria :) ska nog ner och köpa ngn leksak till honom :)


hopas ni har en bra dag nu ska jag göra lite latin sedan hemtenta mindmap och därefter så ska jag iväg och träna :)

men nu lunch och latin :)

Av Cecilia - 25 september 2012 13:06

LAU 275 Allmänt utbildningsområde 2, Vetenskaplighet i teori och praktik, avancerad nivå

Tentamen om 7,5 högskolepoäng

Fråga 1

I litteraturen finns en rad olika beskrivningar (direkta och indirekta, överensstämmande och motstridiga) av forskarens roll i det vetenskapliga arbetet. Redogör för tre valfria perspektiv eller synsätt som du mött i kurslitteraturen (Metodpraktikan, Diskursanalys i teori och praktik och Samhällsvetenskapernas förutsättningar) och visa på skillnader och likheter gällande förståelsen av hur den goda forskaren bör vara och resonera, enligt dessa. Utred också hur relationen kan se ut mellan de olika bilderna av den gode forskaren och den goda läraren som arbetar på vetenskaplig grund. Är det den vetenskapliga grunden som bestämmer hur den goda läraren arbetar, eller är det den goda läraren som väljer vilken vetenskaplig grund som är ledande för det pedagogiska arbetet?

Fråga 2

Relatera till den litteratur du läst kring vetenskapsfilosofi och metod och ge en kritisk redogörelse för hur Ambjörnsson tar sig an, formulerar och besvarar sitt forskningsproblem? Du kan exempelvis fokusera på sådant som metod, frågeställning, teori eller annat med koppling till avhandlingens bärande delar.

Båda frågorna skall besvaras med hänvisningar explicit till kurslitteraturen. Referenserna till kurslitteraturen skall även innehålla sidhänvisning.

Instruktioner Ovanstående två frågor skall besvaras individuellt och svaret på fråga 1 skall omfatta ca två A-4 sidor, motsvarande minst 5000 och max 7000 tecken inklusive blanksteg. Även svaret på fråga 2 skall omfatta ca två A-4 sidor, motsvarande minst 5000 och max 7000 tecken inklusive blanksteg. Dina svar skall vara insända elektroniskt till seminarieledare via GUL/ Urkund (gå in via inlämningsuppgift) senast klockan 23.59 söndagen den 30 september 2012.
Du måste ange namn, personnummer, totalt antal tecken och beteckning på din seminariegrupp i dokumentet. Du skall också döpa brevet (görs i fältet ämne/subject) till: LAU 275 seminariegruppnummer Efternamn Förnamn.
Tentamensresultaten kommer att meddelas senast tre veckor efter inlämningsdatum, det vill säga tisdagen den 22 oktober.
Om Urkund – om plagiat Tentorna kommer att köras genom Urkunds databas. Tag gärna del av den mer detaljerade informationen på Urkunds hemsida om du undrar hur databasgranskningen fungerar. Se speciellt studentinformationen på www.urkund.se . Var noga med att använda citationstecken och ange sidnummer när du citerar ur kurslitteraturen. Du bör också beakta följande viktiga saker i samband med att du sänder in din tentamen. •    Alla vanliga ordbehandlingsprogramformat fungerar, men se till att filändelsen är ”odt”, ”.doc” eller ”.txt”. Skicka inte pdf-filer eller docx-filer. •    Du får en bekräftelse från Urkund på att ditt mail har tagits emot för behandling. Räkna med att det kan ta upp till 24 timmar innan seminarieledare får dokumentet. •    Spara alltid en kopia av din tenta ifall problem uppstår.

Lycka till önskar Kerstin


Deadline: 30 sep 2012 23:59, 5 dagar kvar till deadline
OBS! De dokument du skickar in kommer att plagiatkontrolleras.
 
Bläääääääääääääääääääääääääääääää!!!!!!!!!!
jaja dags att sätta igång dååå :)
 
ha en trevlig dag... det ska jag iaf försöka ha XD haha

Av Cecilia - 25 september 2012 09:47

Så där vad snygg man är så här på morgonen XD nu ska jag sätta igång :-)

Av Cecilia - 25 september 2012 09:06

NDjuren höll tyst i natt underbart :-) nu ska jag upp och fixa ngn frukost... Kanske gröt :-) sedan diska, bädda, mat och vatten till djuren sedan läsa latin och efter det ta fram litteraturen till hemtentan :-) jag måste också iväg och lite nya mappar och kolla på kabelgömmor så att min arga gusgus kan springa ute i rummet lite ev åka och handla kompost nät och göra Buren större till honom :-) när hemtentan kommit ut blir det att idag leta litteratur som passar och skriva tanke kartor till svaren sedan så blir det att börja skriva antingen senare ikväll eller i morgon ;-) för i morgon och på torsdag ska jag sitta och skriva med rn kurskamrat :-) i em blir det även träning och efter det blir det ev ett bad med boken vändpunkter ;-)

Haha stressar runt som vanligt ;-)

:-)

Av Cecilia - 25 september 2012 01:54

Så där 50 min i badet och fem kapitel lästa i boken vändpunkter av Agneta Sjödin, så känner jag mig redo för sängen :-) ska läsa glosorna en tredje gång och ge djuren natt underhållning så man kan få lite sömn imorgon blir det en hel del att göra och hemtentan kommer ut :-) :-/ vet inte vad man ska säga om det men nu säger jag iaf god natt ;-)

Av Cecilia - 25 september 2012 00:13

Nu läser jag glosor och snart ska jag slänga mig i badet med boken vändpunkter ;-)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards