Inlägg publicerade under kategorin Mitt älskade hem❤️

Hmm

Av Cecilia - 3 augusti 2016 11:36

Hundarna har varit ute och jag har fixat till min nya skärbräda :) ska bara hitta någon olja till den :) men borde fungera med oljan till bordet :)

Tänkte att den får stå där och torka typ tills ikväll innan jag gör klart den :) ju mer den torkar desto starkare limfog :) tänker att jag drar silikon längst fram där ev :) om jag inte får det snyggt när jag slipar :) tanken var nu att jaha skulle ut och måla men både Erik och Eriks pappa har varit på mig om att jag inte får måla utan att någon håller stegen så får väl vara inomhus en sväng idag istället då eftersom det är så farligt på stegar! Suck alltså! Ska sy klart lite korgar så går jag ut och målar sen ändå :p

Av Cecilia - 3 augusti 2016 09:59

Jag har ställt upp symaskinen för att börja göra korgar :)! Kommer bli så bra :) behöver verkligen få ordning på alla mina grejjer i garderoben :)

Detta gjorde jag under tiden då min frukost lagades :) jag tänkte att man hinner med det när man ska koka ägg :)

Och hundarna vill ha min mat som vanligt :)

Och förut när jag låg och vilade så körde jag lite spel ;) hahaha ;) måste börja jobba igen så jag får något annat att göra ;) hahaha :)

Nu ska jag ut med hundarna och sedan börja med målningen och slipningen så jag får det gjort :) men först en Pokémon runda med hundarna :)

Av Cecilia - 2 augusti 2016 23:12

När Erik kom hem tog han sig ut och kollade på v70n :) och kom fram till att det måste köpas nya delar till avgassystemet :) så jag städade klart hemma och fixade allt så hundarna kunde lämnas och vi drog iväg till Uddevalla och biltema <3 med lite fjäsk för mig han lockade med en Max lyxshake ;)

Hemma så upptäckte jag Alva och yra sovandes :) och nu inga kuddar upptuggade :) så sjukt nice :)

Tog och städade av det sista och moppade alla golv :) nu är
Jag ikapp med städningen :) dock inte hunnit att sy något men det kan jag göra i morgon :)

Efter en kvällsmat bestående av taccos till oss människor och hundmat för hundarna så tog vi oss en pokemon tur :)

Över 29 .000 steg idag! Så sjukt nöjd :) men nu ska vi sova alla är super trötta här :)

Av Cecilia - 2 augusti 2016 06:36

Jag ska försöka få klart en del projekt :) men vet ännu inte vad :) och så kommer eventuellt Eriks pappa för att hjälpa mig att tvätta huset :) så att jag kan måla i nästa vecka då det skulle bli bättre väder :)

Mer projekt som borde göras idag är :) korgarna till min garderob :) har nästan en klar men ska göra 6 stycken så har 5 stycken kvar :) och sedan ska jag också sy byxor :) så vi får väl se vad jag ska trolla fram idag att göra :)

Ikväll så ska jag iaf laga tacco pizza med bacon och ananas :) det ska bli gott :) men nu ska jag vila en sväng till innan det blir dags för frukost och promenad :)

Av Cecilia - 28 juli 2016 11:07

Vi har varit igång en stund här idag :) både vi människor och hundarna har fått frukost :) och vi är nu ute en sväng :) hundarna leker och Erik grejjar i mercan och jag övervakar allt ;)! Borde tvätta min bil men orkar inte det just nu så sitter mest och övervakar :)

I morses var vi ute på promenad i hundarnas nya outfits som vi köpte igår :)

Yra hon är gul och Alva är rosa :)

Erik han ska slipa rost på golvet i lastutrymmet :) och dammsuga det rent så han kan lacka i morgon :) så att det blir fint ;) vi har börjat kolla på lite lösningar för att göra en husbil av det mer :) vi ska sätta in en fast säng mm så man kan bo i den lite lättare när dem är på alla sina tävlingar mm ;) hoppas att jag och vovvarna kan följa med lättare då :)

Hundarna springer runt och leker och förstör gossedjur på hela tomten :)

Av Cecilia - 16 juli 2016 10:03


Jag kom inte riktigt upp då jag tänkt mig :) men vad gör det jag kom upp till promenaden med Linda som skulle gås vid 8a :) super skön långpromenad :) och hundarna fick frukost efter så nu är det lungt i stugan här en stund :) Erik han snozar här brevid :) och jag och hundarna ligger och slappar i sängen :) jag har packat åt Erik eftersom han ska till Karlstad idag och kolla på drifting ;)

Slappar familjen :) och ser ni nu så fint det blev med gardinerna :) underbart :) älskar det :) så skönt att det är mörkt när man ska sova och på förmiddagarna då jag ligger och slappar <3 så skönt <3 jag hade en plan om att kanske åka till Tidaholm idag men vi får se vad som händer :) just nu har jag en del att göra innan jag kan åka någonstans :) måste ta och vika lite tvätt mm :)

Är så nöjd över att ha gått så här mycket redan :) kanske ska ta och börja träna igen nu på måndag :) det hade varit grymt :) så kanske man kommer i form igen :) ska ta och göra en träningsschema och kolla på matsedel mm :)

Av Cecilia - 12 juli 2016 00:10

Är så nöjd över dagen :) så glad att mitt sovrum som jag nu skriver ifrån är helt mörkt förutom från skärmen från mobilen :) att jag inte gjort gardiner tidigare förstår jag inte :) dock har inga mer kommit upp då jag sov när Erik kom hem och sedna åkte vi till hans föräldrar för att få middag och när vi kom hem somnade han ;) men jag är så nöjd med resultatet i både sovrummet och vardagsrummet :)

Mina älsklingar i soffan <3 yra hade redan gått och lagt sig ;)

Ja 12.000 steg är kanske inte det bästa men då det har öst ner större delen av dagen så har det inte riktigt varit time att gå på promenad :) och uppehållen idag då slipade jag stolarna ute på altanen medan flickorna sprang runt på trädgården ;) men nu ska jag och flickorna säga godnatt :) Erik han är däckad framför tvn ;) hahaha

Av Cecilia - 11 juli 2016 15:27

Dagens planering är följande :)
Vad måste jag göra. ;)
Ut med hundarna 1 ca 07.30 - fixat
Ge hundarna frukost - fixat
ut med hundarna 2 ca 09.00 - fixat
ut med hundarna 3 ca 12.00 - fixat
ut med hundarna 4 ca 15.30
Ge hundarna mat :)
Ut med hundarna 5 ca 19.00
Ut med hundarna 6 ca 22.00
Starta diskmaskinen
Plocka ur diskmaskinen
Tvättmaskin
Torktumlare
Vika tvätt
Hänga tvätt
Vik tvätt nummer 2
Dammsuga vardagsrum, sovrum och kök, hall och lillabadrummet, stora badrummet :)
Moppa köket och vardagsrummet


Skapande:
Fixa gardiner :) - bara sätta upp dem kvar :)
Sy eyore
Virka klart nalle till elev
Skapa virkade blomkransar - börjat :)
Stolar - in progress

Detta vill jag göra :)
Den svarta klänningen sy klart
Den röda klänningen
Gröna byxor
Svarta byxor
Grejja med idé till företag :)
Brodera klart mina långstyngds broderi exempel :)

Stolarna håller jag på att slipa men fick ont i lederna och kände mig yr så har gått för att vila en stund med mina älsklingar :) hundarna bara idag för Erik är iväg och skulle fixa något med spridarna till bilen :) så vi ligger nu nerbäddade i sängen tjejerna och tar det lugnt :) så sjukt bra :) gardinerna 3 av 6 är uppe mannen måste komma hem och hjälpa mig att skriva i skruven jag har försökt men det går inte! Jag orkar inte hålla dewalten :/ sjukt tråkigt men nu blir det att vila lite <3

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards