Inlägg publicerade under kategorin Mitt älskade hem❤️

Av Cecilia - 7 juli 2016 22:40

Nu ger jag upp för idag :) har sytt gardiner hela kvällen dock är ingen färdig ännu men det löser jag i morgon och jag har börjat jobba med stolarna :) det kommer bli så skönt att få upp gardiner i huset :) och tyget räckte och det är massa över så det blir korgar till min garderob och lite sånt med :) så det känns super bra :) är så glad att jag äntligen fick mig för att göra allt detta :) men i morgon så ska jag slipa och måla stolar och sedan klä om dem :) och få upp gardiner i sovrum, toves rum och i vardagsrummet :) tror även jag kan få upp det i hall och det lilla fönstret i köket :) men vi får se :) funderar även på att göra två gardiner till badrummen bara för att jag älskar att det ser enhetligt ut :) men jag vet inte :) får fundera på det i morgon :) nu blir det att sova för har dragit på mig en förkylning :) hoppas att Eriks grejjer kommer i morgon med så blir det lite mer hyllor i garaget :)

Av Cecilia - 7 juli 2016 07:39

Idag kom jag upp i tid fast jag bara sovit lite drygt 5 timmar :) känner i kroppen att jag hade behövt mer sömn men men :)! Hundarna har varit ute på promenad nummer 1 ska strax ut på promenad nummer 2 då dem fått frukost här för en stund sedan :) medans dem åt frukost så vek jag tvätt och tog hand om disken :) all inredning till frysen är nu diskad :)

Vi låg och chillade lite när jag hämtade telefonen för att kunna sätta mig och blogga :)

Så oerhört skönt att få detta gjort :) ikväll är det dags för kylen :) ska ta idag med och försöka äta upp så mycket som möjligt :) hihi :) sen blir det att åka och stor handla för nu är det verkligen inte mycket saker kvar i våra skåp/kyl och frys :/ ska ta och
Kolla lite möbler med snart :) jag försöker få Erik att förstå att vi behöver fixa tvättstugan det går väl sådär men men ;) nu blir det att ta ut hundarna och sedan gå och lägga sig en sväng igen :) men tror jag ska slänga upp soffkuddarna innan jag lägger mig :)

Av Cecilia - 6 juli 2016 22:37

Efter lunch idag så begav vi oss hemåt till huset igen :) både skönt och tråkigt :) men vingar fixat lite hyllor till garaget och frostat av frysen snart iaf :) helt underbart :)

Lilla Edets fabrik det är där guldet är ;) hahaha ;)

Pasta med fläskfilé gorgonzola blev det till kvällsmat :) tillock med jag tyckte om det och det brukar jag inte göra så idag fick jag tag i bra ost tror jag ;)

Av Cecilia - 5 juli 2016 00:04

21880 fick det bli idag :) men fick sängen bäddad och ska nu sitta och vika lite tvätt :) där efter blir det nog att dammsuga sovrummet och det stora badrummet innan det är dags att lägga sig :)

Av Cecilia - 4 juli 2016 23:48

Nästan all städning är klar :) och jag hann mer än så :) även om moppningen inte blev av idag så tänker jag att jag måste dammsuga i morgon igen så det löser sig :)

Storstädning :
Disken plocka ur ren - fixat
Disken plocka i smutsig - fixat
Tvätta sängkläder - fixat
Tumla sängkläder - fixat
Tvätten vik ren tvätt (strax)
Häng upp blöt tvätt - fixat


Köket:
Damma fönster - fixat
Städa av luckorna - fixat
Städa bänken - fixat
Dammsuga - fixat
Moppa

Badrummet lilla
Damma fönster - fixat
Städa av luckorna - fixat
Städa handfatet - fixat
Städa duschen - fixat
Dammsuga - fixat
Moppa

Badrummet stora
Damma fönster - fixat
Städa av luckorna - fixat
Städa handfatet - fixat
Dammsuga - fixat
Moppa

Vardagsrum och hall:
Damma fönster - fixat
Damma bokhyllan - fixat
Städa av borden - fixat
Dammsuga soffan - fixat
Dammsuga - fixat
Moppa

Sovrum:
Damma fönster - fixat
Städa av Sängborden - fixat
Städa under sängen
Dammsuga
Moppa
Bädda sängen

Toves rum:
Damma fönster -fixat
Städa av Sängborden -fixat
Städa under sängen -fixat
Dammsuga -fixat
Moppa
Ta bort sänglådor med garn ställa tomma under sängen -fixat
Lägg zelected by houze saker i kontoret
Damma på garderoben -fixat
Bädda sängen -fixat

Tvättstugan och klädkammaren:
Fixa ordning kläderna
Dammsuga
Damma

kontoret ska göras i ordning någon annan dag :p

Vi tog oss en sväng till donken i stenugsund för att käka kvällsmat :) då jag tog en promenad med Linda istället :) toves rum är nu tömt och alla lakan mm är i kontoret och alla mina pysselsaker är nu i vardagsrummet innan jag städat ordning i kontoret :)

Allt är kategoriserat mm så ska gå igenom det ytterligare en gång i morgon så kan ställa in det i kontoret sedan :) men nu ska jag bädda sängen och sedan ta och vika tvätten :)

22 tusen steg innan 12 tror vi på men vi får väl se ;) hahaha ;) hade iaf varit kul om jag lyckades :) 600 steg hahaha ne men super nöjd över 21 000 :)

Av Cecilia - 4 juli 2016 13:00

Nu har jag och Erik hjälpts åt med gräsmattan :) och den är super fint klippt :) hundarna har varit ute och lekt på gräsmattan :) men nu är fet dags för mig att börja städa ;) hoppas att jag hinner med att trimma gräset och rensa häcken idag med :) ska nu ta och damma klart över allt :) sedan blir det att dammsuga :) toves rum blir sist för där är det en dem som ska ut ifrån först :) även tvättstugan och klädkammaren får chilla lite då det måste plockas iordning en hel del först innan städningen kan börja :)

Storstädning :
Disken plocka ur ren - fixat
Disken plocka i smutsig - fixat
Tvätta sängkläder
Tumla sängkläder
Tvätten vik ren tvätt
Häng upp blöt tvätt - fixat


Köket:
Damma fönster - fixat
Städa av luckorna
Städa bänken
Dammsuga
Moppa

Badrummet lilla
Damma fönster
Städa av luckorna
Städa handfatet
Städa duschen
Dammsuga
Moppa

Badrummet stora
Damma fönster
Städa av luckorna
Städa handfatet
Dammsuga
Moppa

Vardagsrum och hall:
Damma fönster - fixat
Damma bokhyllan
Städa av borden
Dammsuga soffan
Dammsuga
Moppa

Sovrum:
Damma fönster
Städa av Sängborden
Städa under sängen
Dammsuga
Moppa
Ställa sänglådor med garn under sängen
Damma på garderoben
Bädda sängen

Toves rum:
Damma fönster
Städa av Sängborden
Städa under sängen
Dammsuga
Moppa
Ta bort sänglådor med garn ställa tomma under sängen
Lägg zelected by houze saker i kontoret
Damma på garderoben
Bädda sängen

Tvättstugan och klädkammaren:
Fixa ordning kläderna
Dammsuga
Damma

kontoret ska göras i ordning någon annan dag :p

Av Cecilia - 22 juni 2016 15:24

Dagens planering är följande :)
Vad måste jag göra. ;)
Ut med hundarna 1 ca 05.00 - fixat
Ge hundarna frukost - fixat
ut med hundarna 2 ca 07.00 - fixat
ut med hundarna 3 ca 11.30 - fixat
ut med hundarna 4 ca 15.30 - fixat
Ge hundarna mat :)
Ut med hundarna 5 ca 19.00
Ut med hundarna 6 ca 22.00
Ta bort kuddar ur soffan -fixat
Lägg i kuddar i soffan :)
Starta diskmaskinen -fixat
Plocka ur diskmaskinen - fixat
Tvättmaskin - fixat
Torktumlare - fixat
Vika tvätt - fixat
Hänga tvätt
Vik tvätt nummer 2
Dammsuga vardagsrum, sovrum och kök, hall och lillabadrummet, stora badrummet :)
Moppa köket!


Skapande:
Fixa gardiner :)
Sy ihop enhörningen till Linnea :)
Sy eyore
Virka klart nalle till elev
Skapa virkade blomkransar - börjat :)

Detta vill jag göra :)
Den svarta klänningen sy klart
Den röda klänningen
Gröna byxor
Svarta byxor
Grejja med idé till företag :)
Brodera klart mina långstyngds broderi exempel :)

Av Cecilia - 18 juni 2016 20:51

Jag har sytt en hel del till :) så sjukt skönt att vara i skapande mode :) men en del av min tid idag har tillbringats tillsammans med grannarna <3 mys på högnivå när man är gräsänka denna helg :) det är så tomt hemma när man vet att han inte ska komma hem :) sömnad! Matlagning och grannmys och promenader :) bilder från dagen :)

Jag och söta grannbarnet sydde oss en Elsa klänning från frost på henens initiativ :) hon var med i alla steg Och designen :) hon var så söt med alla nålar och måttbandet sittandes mitt på bordet :) hahaha en äkta skräddare <3 hahaha och så nöjd hon var när hon kom in springandes till maten med en helt ny klänning :) så stolt hon var <3 älskade ungar <3

Prommenad :)

Nu lite slappande :) innan jag fortsätter med att sy de nya kuddarna som ska bli deras bäddar <3 mina bebisar ska få nytt och fräscht att sova på :) men just nu får jag chilla lite för det är så mysigt att Alva ligger och snoozar i knät :) men kolla vilket underbart tyg <3

Detta täcke som den ändå förstört får sig en makeover :) och täcket som låg vid Eriks sida ger extra stoppning till denna kudde :)

Vet inte hur allt hubdaktigt i mitt hem blev grönt men men sjukt snyggt <3

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards