Inlägg publicerade under kategorin Mitt älskade hem❤️

Av Cecilia - 18 juni 2016 10:01

Jag och hundarna har varit ute på prommenad nummer 2 även denna lyckades vi att pricka in mellan två rengnskurar :) så nu är den lilla valpen trött <3

Även sömnaden går framåt :)

Har gjort 3 mindre projekt klara först för att kunna ta tag i Olofprojeket :) den blir ganska stor :)! Hihi ;) har nålat en tredjedel ungefär och det är botten :) så ska jag sedan nåla resten sedan :)

Av Cecilia - 17 juni 2016 15:44

Hahaha tror ni jag hann med att sy något i morses?!? Em nej! Jag och Alva stendäckade hahahaha ;) 08.10 kom jag upp... Hahaha men var på jobbet 08.30 så ganska lungt ändå :)

Alva saknar som vanligt mig super mycket :) och
Måste få sin mamma tid innan jag kan börja göra annat på dagen :)

Vi var precis ute och lekte i trädgården :) och pratade med mitt emot grannarna :)

Idag har det inte varit lika mycket spring i skolan :) men tar igen det snart :) får ta en långpromenad ikväll med grisarna :) men nu ska jag och Alva ha mys :) och yra så klart :)

Av Cecilia - 17 juni 2016 05:46

När jag skulle hänga tvätten insåg jag att det var tvätt kvar som skulle vikas :) men det var typ ingenting så vek det snabbt och hängde upp tvätten ;)

Så nu blir det att försöka få fram lite frukost så ska jag börja att sy sedan :) för jag tänker inte dra allt fram och tillbaka längre! Det funkar inte! Så nu blir det att börja jobba :)! Jag tänker att jag ska försöka få klart allt tills söndag :)

På söndag blev jag och hundarna bjudna till Eriks brorsdotter som precis har fyllt 6 så måste köpa present till henne och till mina små grannbarn som fyller 6 respektive 3 här i nästa vecka :) hmm måste komma på något bra :)

Av Cecilia - 16 juni 2016 22:46

Eftermiddagen har varit full av skojigheter :) var hos grannarna och lagade pannkakor och där efter var det kubbturnering och mys på trappen :) hihi :) så sjukt underbart :) både hundar och små barn fick leka av sig :) men har också hunnit med två promenader med hundarna :) och nu är jag hungrig igen men får ingen ro i kroppen till att göra något åt det! Har försökt göra maten flera gånger eller iaf något att äta det går väl sådär!

Tur hundarna är hemma utan dem hade det aldrig gått här hemma <3 och älskling även om jag vet att du nästan aldrig läser så vill jag säga förlåt för hur jag har varit förlåt för hur jag betett mig förlåt för att jag just nu är lite knäpp <3 älskar dig <3

Godnatt alla och sov gott <3

Av Cecilia - 16 juni 2016 16:13

Haha låter som om jag är helt instabil ;) men mina söta små somnarskolare börjar änna ta musten ur mig! Dem lyssnar inte eller respekterar mig! Inte heller känner jag att rektorerna respekterar mig utan kommer på att i slöjden finns det material mm! Suck alltså! Och här står jag ensam kvar och känner att jag inte riktigt står upp mot alla dumheter ;) men men det är snart sommar lov :) men när jag kom hem idag såg jag detta <3

någon av dem hör små hundarna (jag tror Alva) har iaf lärt sig att öppna dörrar. göra sönder det kan hon det vet de flesta vid detta laget ;) men dörröppning är en ny färdighet :) så all mjuka gossedjur är i gästrummet under tiden jag inte är hemma för annars blir det ludd över allt och ser ut som en leksaksmassaker när jag är hemma! Men Alva lyckades och somnade på sina troféer ;) galen pannan ;)

Har iallafall gått över 7000 steg redan ;) så skönt :)

Av Cecilia - 12 juni 2016 00:16

Jag kom upp från sängen ca 21.40 och sedan dess har jag städat och städat och städat :) och varit ute med hundarna :) och jag avslutar dagen med midnattsmiddag på mitt och Eriks vis ;) först efterrätt för att sedan ära mat ;) Crasy ;) hihi pasta in the Making ;)

Av Cecilia - 10 juni 2016 22:02

Är så nöjd med vad jag har hunnit med idag :)

Av Cecilia - 10 juni 2016 10:45

Idag så är jag hemma för vård av hund! Något är konstigt med Alva hon springer iväg och gömmer sig hela tiden och ryggar tillbaka när man tar på magen ibland! Så ringde veterinären i morse och han tänker sig att det kan vara gaser iom omställning till ny kost mm så nu är det uppblöt mat som gäller och många korta promenader :) så hoppas vi att detta blir bättre så jag missar avslutningen men Alva är viktigare så det gör inget :)

Hon ligger just nu och värmer mina fötter <3 underbart <3 idag har jag och hundarna varit på korta promenader i trädgården men gick även en runda förut :)

Efter promenaden blev jag inbjuden till grannarna och var där och hjälpte till att få ordning barnen till en stundent :) egentligen blev jag inbjuden på te men det blev att jag hjälpte till :) den lilla sötnosen där inne målade på min telefon :)

Fina konstverk :) <3

Just nu sitter jag och äter frukost och börjar planera vad det är jag ska göra under dagen :)

Eller inte bara under dagen utan över lag vad som behöver göras :) jag tänker stillsamma arbeten så inte städa och låta mm nu när vovven är lite stressad eller något :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards