Alla inlägg under juli 2012

Av Cecilia - 27 juli 2012 20:30

Min Hiss idag är min underbara dag med R på Slotsskogen i Göteborg vi gick runt och promenerade i två timmar och kollade på djur och mumsade på var sin Magnum Classic :) sen efter promenaden så bev det Äventyrs golf i slottskogen :) jag vann med 27 över par mot 35 över par som R fick :) såå kul att spela med någon som endast kör på impuls och jaa ha ren tur om man lyckas med par eller under par :) hihi sen skulle vi köpa baguett på Kinesen mitt emot Pedagogen men det hade stängt så det blev att köpa skakenröra och en baguett att dela på :) men det var oerhört gott och vi hade jätte trevligt på däcket vid pedagogen :) Där satt vi och kollade ut mot vattnet och på alla konstiga människor som stod brevid och gick förbi. väldigt trevlig dag Tack R :)


Här är lite bilder från dagen :)

              



  

Idag två dissar det ena är par som tror att det inte syns att de har sex med kläder på mitt på offentliga platser. Vi sitter och äter på däcket vid pedagogen då ett ungt par kommer... killen sätter sig på däcket tjejen framför de börjar med att hångla men snart hör man lite underliga ljud och kollar till lite och då ser man att alla fyra händer ar under både tröjor och byxor, även om man inte ser vart så ser man ju rörelserna... asså vem ställer sig och runkar av sin kille brevid en trottoar... som dessutom var sjukt trafikerad idag :/ spänning visst men lite överdrivet kanske :/ kan jag tycka... va fan gå mellan a och b huset så alla slipper se.. bara för att ni vill ha spänning betyder inte det att alla vill se... Usch... Skärp er!!!!!


Den andra dissen är Bonaqua SIlver... OMG den nya smaken hallon/Lime Luktar underbart gott, man vill verkligen smaka för att det vattnar sig i munnen för att den luktar så gott.... Men det var ngt av det äckligaste jag smakat... eftersmaken... jaa jag kan beskriva den med ett ord : TVÅL... fy fan säger jag Bläää... köp den inte...

   JAA här är den Bonaqua dumpa denna smak...


hoppas ni inte haft lika otrevliga upplevelser med att se ungdoms mjuk porr och druckit tvål XD... Vilken dag :) ska lägga upp en film på den söta sälen som stal mitt hjärta med men det får bi i morgon :) hinner inte redigera innan Robin kommer :) Nu blir det film kväll med mat och smurfarna :) he en trevlig kväll :)

Av Cecilia - 27 juli 2012 03:45

 

Varje kapitel börjar med ett citat som förklarar lite om vad kapitlet handlar om. Jag har valt att ta med dem för att ha en liten introduktion i vad kapitlet handlar om samt att det är bra visdomsord :)

Kap 1:

Det är omöjligt att inte tro det du ser, men det är lika omöjligt att se det du inte tror.

En kurs i Mirakler


Jag längtar precis som Maria i boken efter förändring, jag är trött på att leva så här. Jag är trött på att leva så här. Jag är trött på att ha en hel bank med osorterade känslor innom mig. Jag vet inte hur jag ska ta mig detta ännu. Kanske kan jag sortera, kanske glömma. Jag vet inte än hur jag ska göra för att komma vidare. Det är så mycket lättare att fly, Disney filmer, filmer och serier över lag samt att ta sig ann en annan männsika. Ta hand om dem istället för att ta hand om mig själv. Varför är det så mycket lättare att fly än att ta tag i saker och ta tag i mina känslor och ta hand om mig. Jag vill kunna gå upp morgonen och känna att idag mår jag bra. Idag känner jag mig stark , idag är första dagen på ett liv som jag vill leva! jag hoppas att denna boken ska ge mig lite svar... Ge mig ett första stegen mot förändring... :)


Kap 2:

Jesus sade: Den som tror sig känna allt, men inte känner sig själv. han saknar allt.

Thomasevangeliet


jag känner att jag behöver göra en fysisk och andlig resa. Men nu är det inte bra att gå Pilgrimsleden, jag har inte tiden innan skolan börjar det får bli en annan sommar. Hmm men Vätternrundan kanske??? Skulle kankse kolla med Nattis :) Hade varit så rolit att slå av telefonerna ta var sin väska och bara cykla. Eller om man skulle göra det själv??? nee alltid kul med sällskap :)

Jag funderar på att föra notebok över vad jag lärt mig av ngn jag träffar varje dag. Men jag vill också vandra men suger ju på det XD Men man kan ju cykla pilgrimsleden på en gammal racer. Och susa om kring i lung takt och fundera och reda ut saker. Hmm en dag så ska jag vandra pilgrimsleden måste börja träna på att gå lite längre bara, och gå oftare inte bara när jag får infall att göra det. Jag vill kunna känna den fiheten inom mig som beskrivs i boken. Jag vill kunna känna inre peace. Jag går ständigt runt och känner mig ledsen och rädd. Jag vill kunna känna mig bekväm i den jag är istället för att springa runt och tänka på hur jag borde vara. Jag behöver släppa ut alla känslorna kanske vore det bra att cykla eller vandra själv...

Hmm borde kanske kolla upp en sån här Pilgrimsled. Tänk att vandra 80 mil själv. Det är ngt som jag behöver, jag behöver verkligen göra ngt mot alla känslor sortera dem för mig själv och förlåta mig själv och gå vidare. Jag behöver lära mig att förlita mig på mig själv och inte på alla andra. Jag behöver mig själv om känna mig så pass säker i mig själv att jag vågar visa mig själ och slutar spela på vissa aspekter. Ibland är det så mycket lättare att spela dum än att vara den man är. Ibland får man tänka ut vad man kan tjäna på mest... är det så det ska vara??? Hmm känner att jag är klar med det :) Nu ska det bli ändring i mitt liv. Jag ska behandla mig själv med den respekt som jag förväntar mig att andra ska behandla mig. Om inte jag behandlar mig själv med respekt hur kan jag kräva det av andra??? Sen måste jag börja sätta mig själv i det främsta rummet... Hmm svårt men nyttigt.


Kap 3:

Gud skapade Sanningen med många dörrar för att hälsa alla troende välkommna som knackade på.

Kahlil Gibran


"Organiserad religion är politik" Francesco "Jag haren stark tro och den ger mig hopp och trygghet, men jag kallar mig inte religös. Min uppfattning är att alla religioner på ett eller annat sätt utnyttjas av psykotiska människor för att rättfärdiga deras egen galenskap." (sidorna 27-28, En Kvinnas Resa, Agneta Sjödin).

Detta som Franceco berättade fick mig att fundera vad är det jag tror på??? Tror jag på ngt??? Jag vill ju tro att alla människor har en mening i livet. Jag tror att alla själar återföds och finner frid först när de upplevt alla olika sinnes stadier, alla olika känslor innan man når himlen. När man jobbar inom vården och med svårt förståndshandikappade så måste man tar på att de har en mening med sitt liv... För mig är det viktigt att det finns en mening med allas liv... Men ska man tro på ngt mer??? Jag tror på andar goda som onda men tror jag på ett helvete??? ne jag skulle snarare säga att jorden är ett helvete inte för alla alltid men människor är själviska, grymma och pengar och prylar är allt. Det finns en girighet som inte borde finnas.

Har du ngn stor kärlek??? (det är nästa ämne i detta kapitel) hmm jag vet inte jag har varit förälskad har jag varit och näst in till besatt men det handlar om en näst in till besatthet ifrån min sida, en besatthet att få känna sig behövd, en besatthet att ta hand om människor, en besatthet att vara alla tillags... Det är inte kärlek... Det är ett idiotiskt bettende, ett beteende som jag fått i låg ålder när mamma och pappa gick i sär då jag ansåg att det nu var mitt ansvar att hålla mina två yngre syskon borta ifrån allt bråk, jag kände att om jag visar mig stark så visar jag att det inte är ngn fara att det är lungt... Så detta beteende ger en beroende till en annan människa, jag kallar detta för en sken-kärlek... Många som läser detta kommer bli ledsna men det är så här jag känner... Sorry... Det är inget illa ment mot er jag tycker om er alla men det vi hade har byggts på fel grunder... Förlåt... Jag vill komma bort från min tillvaro och slippa vara själv och ta hand om mig själv. Jag tar en kille jag trivs med... Tar och Tar jag hittar en kille låter bättre. Jag hittar en kille jag trivs med och lever hans liv ist för mitt eget. Hur kan jag vara så dum??? Jag vet andledningen och att gör det så varför slutar jag inte för??? Kankse dags att växa upp. Man nej jag har haft förälskelser jag tror inte jag vet hur det är att vara riktigt kär... Jag tror just nu att jag inte kommer få uppleva det heller. Jag tror att jag kommer bli ensam?!?! :/

Ingen har nått till djupet av mitt hjärta eller nått mina käsnlor, jag är för rädd att bli sårad... Varför är det så???



Hmm jag vet att detta är många osoterade tankar hoppas ni förstår ändå...

Ha en bra natt :)

Av Cecilia - 26 juli 2012 21:32

Hmm idag har många tankar vimlat omkring i huvudet. Beslutet jag tvingas att fatta är varken lätt eller roligt... Allt känns så fel att behöva ta detta beslut :-/ jag vill ju så gärna ha kvar dig, men det funkar inte just nu i mitt liv... Jag önskar att det gick att lösa men jag ser inte längre ett ljus... Jag ser ingen annan lösning :-( jag önskar och hoppas fortfarande att ngt ska ändra sig tills på måndag... Att en ängel ska komma ner från himlen och rädda dig och låta mig fatta det beslut som jag vill... Istället för det beslut som jag tvingas fatta... Du betyder så sjuk mycket för mig trotts att vi inte känner varandra så bra <3 du kommer alltid finnas i mitt hjärta, jag älskar dig och kommer alltid att göra det... Men beslutet fattas inte för att jag vill utan för att det är det ända rätta :'( vi har delat så mycket och nu är det dags att skiljas... Mycket tankar har det blivit idag... Känner mig liten och vilse... Vill bara bli 6 år och krypa ner hos mamma så hon kan ta bort allt ont och göra allt bra <3 mamma jag älskar dig <3 önskar att du kunde ta bort allt ont och göra mig hel igen... Det känns som om ngt fattas i mitt liv och det är du men just nu är det omöjligt :-/ hmm just nu är det mycket tankar som går runt i huvudet... Hoppas ni får en trevlig kväll :-) jag har precis börjat jobba :-) så jag har en lång natt framför mig nu :-/ men men Goa pengar :-)

Av Cecilia - 26 juli 2012 21:15

   

Jag hissar de som idag vid nio tiden åkte över sävedalen i en luftbalong det fick mig att bli glad och tänka på annat :) plus att det såg sjukt kul ut :) att åka luftbalong är ngt som jag alltid velat prova... Jaa det får bli nästa plan i sommar att hitta ngn som kör luftbalongsturer :)


    

Dagens diss är värmen, jag vet att man inte ska klaga men när man sitter på jobbet i ett rum utan fönster i denna värmen... OMG jag tror jag kommer att dö... det är varmt, kvavt och finns inget syre... det blir man ju inte direkt piggare utav... somnar jag inatt så är det värmens fel. PÅ dagarna är det helt okej med värme och sol, men på nätterna behöver det inte vara kallt men iaf så pass svalt att man kan jobba och sitta still utan att svettas livet ur en XD


hoppas ni alla sover bra denna underbara varma sommar natt :)


Av Cecilia - 25 juli 2012 23:30

Dagens hiss är Marrängswiss :) frossade i mig en hel till middad förut :) betydligt godare att äta glass än mat när det är närmare 30 grader ute... :) jag älskar glass :) mmm Dagens bästa stund :) Såå mer än så behöver jag nog inte säga :) det finnns väl ingen som hatar glass liksom :) Joo min laktosintolleranta mage hatar den men magknip kan vara så värt i bland :) det gäller att äta fort innan man får ont :) 

 


  

Dagens diss är när man får sitt lönebesked och inser att  det inte går at leva som man vill trotts att man jobbar... allt hänger på att lönen från maj fortfarande strular... jaja det är ett problem att lösa i morgon :) men jaa disslike att majlönen inte kommer förän om en månad :) men då däremot är det en 40 tums tv och en 23 tums tv som ska inhandlas :) wooohoooo :) saknar min tv och då blir det en i vardagsrummet och en i sovrumet :) mmmm i like :) ska ta och köpa lite mer enhetliga möbler med i augusti :) weeee :)


hoppas ni får och har en bra kväll :)

Av Cecilia - 25 juli 2012 22:20

Nu är jag klar med recepten :-) är lite små sugen på mat nu så får väl ta och äta lite sallad som jag har med mig :-) :-) hoppas ni har en bra kväll :-) det har jag bestämt att jag ska ha :-)

Av Cecilia - 25 juli 2012 21:41

Sitter på jobbet och försöker fördriva tid med att ordna i alla mina recept :-) ganska roligt :-) fast jag använder dem sällan... ;-) för roligt att hitta på egna recept :-) så det blir sällan exakt som det står :-) :-) men gott blir det iaf nästan jämt :-) matlagning måste man komma ihåg att det tar tid :-) man ska ta det lungt och harmoniskt :-) jag ser det lite som terapi :-)

Av Cecilia - 24 juli 2012 23:42

 


dagens HISS är mina silikon bröst :) haha en värd investering :) är såå sjukt nöjd :) Jag älskar dem :)


    

Dagens diss är att min mobil måste nog in på lagning igen, typ ingen som hör mig när jag pratar längre :/ sjukt irriterande :/ får ringa elgiganten i morgon.


blev ett kosrt inlägg idag... känner mig inte riktigt kry så jag ska lägga mig och läsa lite agneta sjödin och föra anteckningar om mitt liv :/ lungt och skönt arbete när man inte riktigt mår som man borde :/


hoppas ni får en trevlig sömn medans jag jobbar :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards