Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Cecilia - 14 januari 2013 13:21

Idag improviserades det fram en Englisch afternoon Tea meny med scones och radpberry jam som eleverna tillagade.själva :).
En enklel sylt/kräm ;)
Ca 2 dl bär
1,5 dl vatten blandat med 1 msk potatismjöl
2 msk socker
Koka ihop till.önskad konsistens


Ta da ;)

Av Cecilia - 14 januari 2013 13:10

Lektion och lunch avklarad samt all planering av hkk :) så skönt ska göra alla lektionsupplägg under helgen :) kommer bli grymt :) eleverna är så taggade på sin kommande termin av hkk :) pannkakor, godis provnig, soppbuffé med vitlöks bröd :) ocj avslutas med kanelbullar :)

Av Cecilia - 14 januari 2013 09:25

Hkk planeringen är klar med vad som ska göras varje vecka, sedan planeras ju det allt eftersom ;) men känner.mig riktigt på g nu ;) nu är det snart dags för lektion med :)

Av Cecilia - 14 januari 2013 08:46

ja mitt bloggade i förra veckan blev lite åsidosatt då jag haft för mycket att göra helt enkel men jag ska under dagen försöka fylla i luckorna om vad som har hänt :) jag ska försöka bättra mig nu och verkligen skriva lite varje dag :)


ja men nu är det en ny vecka och idag så är det planerat en massa saker:

först frukost

sedan iväg till jobbet och ha lektioner, måste sprinag över till ugglum med ett par nycklar.

sedan ska det göras 2 kompliteringar för kursen LAU 225 och 1 för Slöjden en planering (vet inte hur mycket det står om denna planering på bloggen det är inte ens en svår uppgift bara dö tråkig XD)

ja sedan är det opponering i morgon mellan 8-11 så det blir att gå igenom alla uppsatser i kväll och skriva opponerings kommentarer till min kurskamrat och även en till mit arbete som jag ska såga i kanten. 

jag ska hinna träna

sedan ska det också städas i badrumsskåpet

jag ska göra en planering fast ihop med eleverna hur vi ska lägga upp denna termin med Hkk

sedan det vanliga att ta hand om djuren m.m



men n u får ni ha en trevlig dag så får vi se hur mycket som jag hinner med idag XD antagligen typ hälften men det går nog bra till slut :) jag har ju tills på fredag på mig med alla kompleteringar :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards