Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Cecilia - 15 januari 2013 23:45

Time to bed ;) känner mig sjukt nöjd och seminarium 6 är klart 3 och 4 i morgon, vfu analys torsdag och fredag seminarium 5 :) sedan helgen med 2 slöjd uppgifter och därefter ifas till nästa kurs :)

Sov gott :)

Av Cecilia - 15 januari 2013 20:57

Fan vad bra jag är på.att laga mat Xd.sjukt mätt underbart :) ny duschad och ska sätta mig och stretcha lite tror jag :) känner att det behövs nu :) så det blir uppdraget under Hollywood fruar ;)

Hihi sedan läxor igen :)

Av Cecilia - 15 januari 2013 20:06


räk och kräft soppa:

en burk räk och kräftost 200g

1,5 l vatten

1 fisk buljongs tärning

1/2 lök

1 morot

3 potatisar

1 palsternacka

1/2 dl grädde


riv rotfrukter och lök och bryn dem sedan

på med vattnet koka tills rotfrukterna är mjuka

ner med fiskbuljongen

grädden

och mjukosten


koka samman allt krydda ev lite extra med citron och färska räkor :)

severa med ett gott knäckebröd :)


mmmm nice nu mat efter träningen. Träningen som gick grymt bra. detta avnjuts med Heart of Dixie och sedan HOLYWOOD FRUAR :D

Av Cecilia - 15 januari 2013 17:56

Suttit med seminarium 6 kompletteringen och nu står på Nordic wellness center för shabam träning :) det.är en intensiv dansklass :)

So exited ;)

Slänger med ett kort på mina vita ben ;) 1 gångs solning kommer inte hjälpa mot dem ;) snarare 1000 gg Xd

Ska träna nu bye ;)

Av Cecilia - 15 januari 2013 15:03

Nu ska jag då puscha upp detta ett snäpp till :)


matplanering:


Frukost- knäkebröd, te med honung och en frukt

ca mellan 07.00-08.00


Mellan mål- frukt/smoothie

ca 09.00-10.00


Lunch - fisk/kött/vegetariskt med lite kolhydrater och massa grönsaker

ca. 12-13.00


Mellanmål - kräm, knäckebröd

ca 16.00


träning 


middag - soppa av ngn form :)

ca 19-21.00


sedan ska man då klara sig och sedan kan man ju alltid äta ngt gott ngn gång i veckan men detta är då schemat som skall följas från och med nu :) haha tufft kommer det bli speciellt då man är ledig men det kan vara skönt att gå upp i tid med även om man är ledig så att man får lite gjort :)


sedan kanske dessa rutiner gör att jag sover lite bättre jag sover fruktansvärt dåligt vilketiof inte är alls konstigt då jag i 5 veckor vart uppe till mellan 2-4 och sovit till 11-14 på dagarna... nu ska det bli ordning i torpet :P

Av Cecilia - 15 januari 2013 14:30

mobilen dog när jag lyssnade på musik i solariet låg där i ca 15 min utan musik. 5 med, först blev jag irriterad och sedan isåg jag att det var ganska skönt att bara ligga där och inte göra så mycket :) Underbart att bara ligga och slappa. Har verkligen saknat både träningen och solningen måste försöka håla i detta nu :) jag ska ner till målvikten nu :) men har bestämt att det är inte förrän nästa torsdag som det är dags för att väga mig igen :)behöver komma igång lite innan jag vågar ställa mig på dömmaren igen XD


haha men det är underbart roligt att ha så här mycket energi och gäldje igen, för bara 4 månadersedan så orkade jag knappt utanför dörren för att handla mat... Men jag har verkligen funnit en del av mig själv igen nu ska jag bara försöka hålla energin på en bra nivå så jag inte gör som vanligt. kör 170% 3 veckor *pang* in i väggen och ligger i 2 månader och gör inget... som Lars-åke  Kernell skriver (pedagogskämt sorry) Det gäller att finna balanser :P haha

ne men det ligger mycket i det att finna balanser och en motions form som passar mig. :)


Av Cecilia - 15 januari 2013 11:30

så där då är det dags för lunch känner mig glad jag har hittat mer fel än opponenten och eximinatorn så känner mig glad igen. dock funderar jag på om det var så smart att lägga solningen kl 13.30 när vi slutar 11.00 vet inte hur jag tänkte... i skulle ju ha ett möte efteråt men det skulle ju inte ta mer än max en timme. Hmmm men men ska äta lunch med katrin nu och sedan hjälpa henne med hennes litteratur, att fixa den från bibloteket :)


Lunchen idag är en kyckling/backon gryta med råris till och mörötter, det var det som fanns i frysen måste ta och laga lite goda matlådor igen tror jag :) har massa mat men ingen att ta med mig när det är skola. bara massa kyckling och sånt... Jag gillar ju knapt kyckling längre det är väl iof därför det bara är kyckling kvar... haha blir att rensa frysen sedan när man kommer hem efter solningen  :)

Av Cecilia - 15 januari 2013 09:15

sitter i skolan på opponeringen :) just nu fika rast och nu ska jag in och bli opponerad på :/ känner mig ganska nervös vill verkligen inte... tycker min analys är dålig och jag har själv hittat väldigt mycket fel på den... 


men nu FIIIIIIIIIIKKKKKKKKKAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!

 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards