Alla inlägg under juli 2015

Av Cecilia - 23 juli 2015 14:11

ja då är det dags för siesta :) och prata lite om dagens hiss och diss :)

Idag tänkte jag gå in på appar :) jag älskar min iPhone 6+ och min iPad :) älskar dem :) man kan göra så mycket på dem :)

Men helvete vad man lägger tid och energi på dessa spel ;) jag lägger sjukt mycket energi ;) vilket är en diss eller jag vet inte än så är det inte så illa att jag glömmer av tid och rum ;) haha men spelen jag spelar just nu är :)

Min iPad låter så sjukt mycket med allt som är klart på dessa spel och alla notiser att jag knappt kan ha ljudet på ;) och visst kan man stänga av notiser mm men hur ska Jag då veta att spelet är klart ;)

Till dagens hiss :) en app som jag nu är helt beroende av :)

Den har allt :) vitkbeskrivningar, inspirations bilder, sy tips :) allt mellan himmel och jord :) älskar denna app :) vet inte vad jag gjorde utan denna förut :) känns lite som när man upptäckte Fb :)

Haha det är iaf min hiss för idag :) ska länka lite inspirations bilder sedan :)


Ha en fortsatt toppen dag :) nu blir det ut i blåsten och måla ?

Av Cecilia - 23 juli 2015 13:48


Bädda sängen- fixat ;) yes så sjukt duktigt!

Fixa köket (orkade inte plocka in efter Erik åt kvällsmat) - nästan färdig ska bara äta klart min lunch! Super duper duktigt!!!! ;)

Tvätta gaveln mot grannarna färdig!!!!!

Måla med grundfärgen under panelen. - väntar på att väggen ska torka ;)

Måla gaveln mot vägen :) - för fucking varmt än siesta först ;)

Vattna vår stackars häck - det sköter vattenspridaren ;) så snart färdig ;)

Prova kläderna från hm och ev skicka tillbaka om det är något som inte var så fint som på bilden! - provade och dem jag inte ska ha är packade dock inte varit på Ica för det är för fucking varmt men gör det sen ;)

Jo dammsuga och moppa golven :) - ska göras sedan ikväll då jag stänger altandörren :)


Jag har också hunnit med att ge katterna mat och sånt.

Sedan tog jag och yra en tur med alla sopsorteringen så det är nu borta i sopstationen :)

Och nu sitter Jag och äter och har lite siesta innan det är dags att fortsätta :)

Av Cecilia - 23 juli 2015 07:23

Det är så sjukt skönt att somna eget att man jobbat en hel dag :) :) men är fortfarande lite trött :) men lite frukost kan nog lösa det tror jag :)

Jag är verkligen ingen frukost människa som ni vet :/ hatar frukost och äta jag tycker det är smidigare att småäta att gå runt och äta när manår hungrig ;) hahaha ne men alltså att sitta ner och äta frukost själv är inte så roligt, jag gillar inte att äta själv och speciellt inte typ ställa fram och grejja haha när jag är själv så blir det snabbt och enkelt ;)! Typ stå i kylskåpet och smöra smörgåsen/hälla upp maten som är kvar sedan igår eller lata mig och värma något som finns i kylen, detta gäller i allmänhet kanske inte bara till frukost ;) även om det är sjukt smidigt att äta en panpizza till frukost ;)

Idag blir det nog smörgås som svärmor hade köpt med sig igår :)

Men dagen till ära :) hmm till ära ;) vet egentligen inte hur dem menar :) men jag ska iaf göra mig en liten lista för dagens arbete :)
Bädda sängen
Fixa köket (orkade inte plocka in efter Erik åt kvällsmat)
Tvätta gaveln mot grannarna
Måla med grundfärgen under panelen.
Måla gaveln mot vägen :)
Vattna vår stackars häck
Prova kläderna från hm och ev skicka tillbaka om det är något som inte var så fint som på bilden!
Hmm något mer?
Jo dammsuga och moppa golven :)

Haha hektiskt att ha semester :)

Hoppas ni får en super dag :) ska ta och vila lite till i sängen innan det är dags att komma upp :)
Älskar min säng :)

Av Cecilia - 22 juli 2015 23:16

fick kanske inte gjort slöt jag hoppades hinna :) men vad gör det när man sommar med världens bästa sambo och världens bästa hund i en dröm, vårt hus kanske inte ligger på exakt den platsen som vi tänkt oss men att det ens var möjligt :) får ta kort åt er när jag städat i morgon :)


Jag älskar detta hus <3 det är bäst ;)

Orkar inte lägga in bilder på dagens hiss och diss ;)

Men hissen är att min älskade hus nu blir i den färg jag valt iaf på god väg :) dissen är att det är så tråkigt och tungt arbete för mig som har ont :/ känner redan nu att morgondagen inte kommer vara fullt så produktiv som min dag idag jag varit :/ men man ska känna att man lever :)

Något mer är det nog inte :) hoppas ni får en skön natt ;) nu säger mina leder och muskler åt mig att vila och ibland får man lyssna på sin kropp ;)

Night night :*

Av Cecilia - 22 juli 2015 20:39

två hussidor grundade :)
En sida nästan helt färdigmålad med första strykningen :) vad tycks :)

Med friskluftsintag sprayade vita ;) dem hade blekts komma skillnaden :)

Sjukt mycket bättre :) ska bara ge uttaget samma behandling ;)

Men färgen måste tänka ordentligt för att jag ska kunna tejpa på papp så jag inte sprayar något annat än uttaget ;) så det är jobbet i morgon :)

Ute har vi också flyttat bort det mesta av högen men vi pallade inte mer så får göra mer i morgon :)

Sedan har jag då bäddat Sängen
<3 älskar min säng <3 den väntar på dem nytvättade lakanen ska komma på men det görs strax ;) njut! Visst skulle ni vilja ha denna? ;)

Städa och dammsuga får väl göras i morgon tänker jag ;) skulle behöva göra klart idag men men man hinner inte allt ;)!

Sedan lagade Jag en fantastisk middag med vitvins kyckling gryta med persilja ;) mmmm med pressad potatis ;)

Men nu tycker nog Erik jag ska tvätta mer för blir bombad av hans smutsiga strumpor, gött vidrigt ;) ha det gött ikväll som göteborgaren skulle sagt ;)!

Tja ;)

Av Cecilia - 22 juli 2015 15:51

dagens planering går bra :) jag har målat två sidor av husets panel på undersidan ;) men att ligga på grus och måla med oljefärg som rinner över allt var väl så där Kul ;) hade gjort hela huset om det inte varit så att solen kom fram ;) haha får börja tidigt med framsidan i morgon som är sol på hela dagen och måla en gavel :) men det tar inte så lång tid så det löser jag på ngn timme :)

Sedan kom min älskade svärfar och hjälpte till att måla baksidan :) vi får se hur långt vi hinner :) ikväll tänker jag piska på Erik lite så han tar och tvättar en sida på huset till :)

Skillnaden från förut :) smutsgris rosa mot vit :)

Älskar rosa men smutsgrisrosahus är inte min favorit men vitt hus :)

I Love it :)

Sedan har jag också hunnit tvätta lite och tagit hand om köket :) dock måste jag dammsuga alla rum och torka golvet i kök vardagsrum och vårt sovrum :) det är en massa tassavtryck över allt vet inte vart dem kommer ifrån XD älskade lila hunden ?

Och sedan fick jag lite mer jobb ;)

Min älskade lilla yra tycker gräsmattan är mycket finare med alla hennes leksaker så hon har varit vår trägårdsdesigner här idag och stylat vår tomt ;)

Av Cecilia - 22 juli 2015 07:34

Denna vecka med hyllning till min undebara sambo och livskamrat :)
Erik (Eric)

är ett nordiskt mansnamn av germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som är sammansatt av en förled som betyder 'ensam' eller 'alltid', och en efterled som betyder 'härskare, kung' eller 'stor, mäktig'. Efterleden delar etymologi med liknande ord i indoeuropeiska språk: -rix i keltiska språk, rex på latin och raja på sanskrit.

Det äldsta belägget i Sverige är en runinskrift från 1000-talet på nu försvunnen sten i Kusta, Uppland: Erik och suir och Tonna satte denna sten efter Gudmund sin fader.

Erik har sedan äldsta tider förekommit som kungligt namn i Norden, se Erik (kungar). Datumet i almanackan är tillägnat Erik den helige (Erik IX) som mördades den 18 maj 1160 och därefter blev föremål för en stark helgonkult. Eriksdagen var länge en helgdag i Sverige.

Erik är det allra vanligaste mansnamnet i Sverige och ett av de få som varit vanligt i alla tider. Senast på 1990-talet hade det en av sina många popularitetstoppar. På 1930- och 1940-talet var det också vanligt i dubbelnamn som Jan-Erik, Karl-Erik med flera. Jerker, Jerka och Jerk är varianter av namnet Erik. Den finska formen är Erkki, den tyska Erich och den engelska Eric.

Det fanns 2009 totalt 334 686 personer i Sverige med förnamnet Erik, varav 72 612 hade det som tilltalsnamn. Under året fick 727 nyfödda pojkar Erik som tilltalsnamn, vilket gör namnet till det nionde mest populära.Det finns även 4 svenska kvinnor som har förnamnet Erik.

Namnsdag: 18 maj (Sedan medeltiden)

Dock får jag mest bilder på honom när han sover och inte kan göra dumma miner ;)

Men ensam härskare är ju något att som han tror att han är så det passar ju bra ;)

Plus att båda våra namn är kungliga ;) hihi

Hoppas ni får en underbar dag ;) ni som har får gärna skicka hit lite sol ;) ska ta lite kort sedan på huset och inuti så ni kan se :)

Av Cecilia - 22 juli 2015 07:21

då är det dags för lite planering av dagen :)

Idag är tanken att jag ska fixa lite på tomten :) ta bort lite jord och rensa ogräs :)

Min söta svärfar kommer också och ska måla mitt smutsgris rosa hus vitt :) älskar vita hus! (Kort kommer sedan) jag däremot ska måla med grundfärg under alla plankor ;) kort kommer även på det ;) vad är det mer som ska göras idag :)

Jo det ska stödas lite på tomten och jag är lite kattvakt åt grannarna så det ska också fixas :)

Dem är djur söta men inte så bra på att vara still ;)


Mer som ska göras är ju hushålls arbete ;) då Eriks ska byta jobb och Så blev det ingen semester i år igen! Så min semester går ut på att vara hemmafru ;) så det är lite disk mm som ska fixas :)

Sedan har jag en låda från HM med kläder som ska provas och packad upp/ skickas tillbaka ;)

Det är väl allt just nu :) uppdaterar er senare med vad jag egentligen hunnit göra ;) hahaha skulle behöva klona mig till 3 stycken om jag ska hinna allt, sedan vet Jag att varken Erik eller svärfar vill att jag jobbar med annat än hemmet då jag har väldigt ont i mina leder och nu även en inflammation/led förslitning i axeln men jag tror det ska gå bra med lite vilja från min sida och envishet går det mesta :)


Hoppas ni får en underbar dag ;) ska researcha lite om ett onsdags ord innan jag drar mig från sängen och min dag börjar ;)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards