Alla inlägg under januari 2017

Av Cecilia - 8 januari 2017 03:47

Igår kväll så följde jag med mr efter hockey match för att vara med som socialtstöd till när han drack. Helt okey kunde drukit men hade sjukt ont i kroppen så vågade inte att missa några mediciner :/ så fick vara nykter men mr drack för oss båda och lite väl mycket ;) så dagens anda har gått i ångest med det mesta! Jag har ångest över att åka hem ta tag i mitt liv mr hade ångest över allt han gjort och sagt som jag så snällt berättade för honom att han gjort :p Hahaha sjukt elakt men försökte bota min ångest genom att ge han ångest :p Hahaha så länge jag inte har ångest så tänker jag att dt blir bra ;) Hahaha stackars mr, när han läser detta så tycker jag nästan synd om honom. Så älsklingen när och om du läser detta så ber jag om ursäkt och jag tyckte bara att allt var kul så skäms inte <3
Så dagen har varit mest slappar dag :) jag har haft ont i kroppen och mr varit bakis och ångest har vi ju haft båda två :) men kl 05 var jag uppe för att ta ut hundarna trotts att man kom hem strax innan 02 på natten. Stackars mr syster som skulle börja jobba typ när jg gick upp och hin var den som fick skjutsa då jag bara har automat kort :/ och hennes jobb var inte så lätt som man kan ha trott med två fulla som inte riktigt betedde sig så som jag och hon ville, Hahaha där av en del av ångesten ;) men hur som helst så var jag iaf uppe kl 5 tog ut hundarna gav dem mat gick ut igen vid 08 för att ta en längre promenad kroppen fixade dock inte detta så hundarna fick springa lösa på en gräsplan i närheten av lägenheten :)

Där efter så var det säng läge tills travet började och jag kunde börja med maten :) jag kokade en potatisgratäng på franskt vis och gjorde helstekt fläskfilé med morotsstavar och champinjoner brevid :) till detta blev det en sallad :)


Under tiden av matlagningen och ät-ningen så mös hundar och njöt av sina liv tillsammans med oss :) asså Alva är så skön alltså XD Hahaha älskar henne :) den hunden kan charma vem som helst ;)

Asså vilken dag
Sedan blev det kväll och ångesten blev sjukt tydlig. knappt att jag lyckades att hålla tårarna borta! Den här mr betyder nog mer för mig än vad jag vill erkänna och det var sjukt jobbigt att lämna min tillflyktsort. Jag har inte mått så här bra på hur länge som helst! Allt var så okomplicerat och enkelt! Jag kom på tåget med hundarna och lämnade mr kvar... det känns fruktansvärt att vi inte kan ses på ett tag nu.... hatar det... hade varit så mycket enklare om vi bott närmare varandra. Men livet ska inte vara enkelt detta kanske är bra eftersom jag har lätt att kasta mig in i saker utan att fundera på varför ;) utan bara göra vad mina känslor och framför allt hjärta säger åt mig att göra. Jag ser mig själv som optimistisk och fri så ibland går det kanske sjukt fort! Men man ska aldrig vara rädd för känslor heller för då kan det leda till att man aldrig låter sig känna eller göra sådant som känns rätt. Men här tror jag att avståndet är något bra så jag hinner få ordning på mitt liv och vart jag vill och vad jag vill ha i livet helt klart först. Jag måste verkligen frigöra mig från hus och Erik! Annars blir inte det vi har på riktigt någon gång!

Hmm börjar bli sjukt trött här alltså :p Hahhaa och Alva kan inte slappna av så får väl försöka hålla mig vaken :/ i några timmar till iaf :)

Av Cecilia - 6 januari 2017 17:20

























Jag kollar nu på möbler som jag skulle vilja ha när jag får ett nytt ställe att bo på :) 

det känns skrämmande men så bra :)


Denna sängen är typ som den jag redan har men har ett mönster på sängväggen vilket vi inte valde av någon anledning så blev det en slät när jag köpte den förra. Hoppas bara att jag får behålla sängen men detta är mitt alernativ om jag inte får det :) en säng från chilli <3



Då jag inte heller kan behålla mitt älskade bord så hittade jag detta

   

Asså det coolaste soffbord jag sett och det heter "Tidaholm" 

 



Sen har jag hittat Room99.se och denna helt underbara hylla finns i två storlekar älskar den

 

E glittrig ren vem behöver inte detta

 


Jag vet inte vad det är med mig och horn men älskar denna

 


Detta med att leta möbler förenklar processen med att flytta från huset, det gör det lite roligare och mer spännande att flytta när man får shoppa :P asså jag har seriöa shopping problem :P hahahaha måste verkligen få en lägenhet :) 



Av Cecilia - 6 januari 2017 15:52

Sjukt skönt med fredag men på måndag är det tillbaka till verkligheten :) känns skrämmande och underbart att komma tillbaka :) det värsta är väl att lämna allt här där man mår så sjukt bra :) kommer sakna honom så sjukt mycket men vad ska man göra det är snart lov igen och då kan vi ses igen <3 men att komma hem till ett kaos hem med massa måsten och flytt mm är såå inspirerande :)

Jag och hundarna tar idag en slappar dag medans mr här är på hockey :) så vi kollar idag "New girl" för "say yes to the dress" fuckar upp min hjärna ;) inte bra alltså ;) Hahaha lite bilder från slappar dagen :)

Det som jag håller på med nu är att jag kollar runt lite på möbler och funderar på vad jag behöver ha och vill ha nu när jag själv får bestämma allt som ska vara i mitt hem! Sjukt skrämmande att bo själv igen men samtidigt sjukt befriande :) men hatar att sova själv tur att man har goshundarna <3

Av Cecilia - 5 januari 2017 10:42

Ja jag har nu sedan nyår varit helt besatt av "say yes to the dress" ;) älskar det programmet :)

Men vad gör detta med hjärnan hos en tjej som mig som längtar efter att själv få stå där och gifta sig <3 och allt som det står för ;) men det som händer sen är ju att man lägger ber timmar på Pinterest och kollar klänningar skor och liknande :p Hahaha min hjärna går nuts här :) och det är inte alltid klänningar som man skulle vilja ha på sig själv utan för mig som är intresserad av kläder och hur man syr kollar bara snygga klänningar :) Hahaha och just nu är det främst virkade klänningar som sparats men det är främst att jag just nu drömmer om att virka en :) här är några av dagens favorit klänningar <3

Hahaha jag älskar verkligen att kolla kläder och lägga planer för vad man vill sy och hur man vill göra kläder :) en dröm är ju att börja designa kläder ;) men just nu är allt jag kan tänk på att jag måste organisera i mitt Pinterest :) Hahaha helt galet ostrukturerat där ;)

Lite osäker om man ska lägga ut detta för att man verkar typ som en borde-zilla ;) men jag är ju öppen med allt annat i mitt liv förutom vart jag just nu begfinner mig och detta är en stor del i mitt liv just nu :) Haha och jag tror faktiskt att detta är något som tjejjer gör ibland i smyg och varför ska man smyga med sina drömmar :) jag tänker att drömma om sitt bröllop och framtida liv är nyttigt och varför ska man skämmas över en fantasi för så länge det inte är ett datum bestämt är det en saga/fairytale/fantasi och något som kan få en att må bra :)

Av Cecilia - 5 januari 2017 09:00

Igår däckade jag halva dagen och resterande av dagen fick jag föröka komma ikapp allt som jag inte fått gjort då jag låg och sov ;) men idag nya tag :) -20 här idag och jag och hundarna ligger i sängen och värmer oss :) promenaden hem idag från hans jobb var sjukt kallt och jag fick gå och duscha när jag kom hem ;) sen blev det frukost i sängen <3 ihop med "say yes to the dress"

Jag börjar få panik här för att jag snart måste hem och ta tag i allt :/ jag vill verkligen inte det. Jag trivs här och mår super bra vet att jag och mr E har en hel del bråk att reda ut och en hel del att bråka om till! Och massa att packa och vet inte riktigt hur det kommer att bli! Är så trött på detta :/ och hoppas att det blir bra :) men det kommer vara en kamp och när man har ett avstånd härifrån mitt gömställe blir det ännu tuffare. Plus att jag kommer bli så ensam ute i skogen ... har en del ångest för det är så mycket som ändras och mycket att ta tag i och mycket att bestämma sig om. Ska man bo kvar i Edet ska jag köpa eller hyra en lägenhet. Och det är svårt att få lägenhet där och vad gör jag om jag inte får tag i det! Det är så många frågetecken och jag har mycket som ska bestämmas :/ och det är så svårt när jag inte vet vad jag vill :/ jag hatar att E ska ha huset det är verkligen min dröm och inte hans och det är sjukt jobbigt att allt är borta och jag förlorar allt... men jag vinner ett nytt liv samtidigt som jag förlorar allt som var en trygghet förut. Jag vill verkligen inte vara kvar i varken förhållandet eller huset egentligen men det är fortfarande svårt att bara släppa och när man inte vet vart man ska så är det jobbigt :/ så drömmer mig nu bort i "say yes to the dress" <3 Hahaha min Pinterest är nu full med bröllopsklänningar XD Hahaha virkade bröllopsklänningar :) ska se om jag kan visa några av mina favoriter sen :)

Idag ska jag försöka jobba och fixa lite med Pinterest :) och lägga upp lite bilder till Sandra på fb :)

Av Cecilia - 4 januari 2017 08:07

Idag snöar det som fan och jag gick upp klockan 05 :) tog ut hudarna bara runt huset :) sedan så gav jag dem mat för att sedan värma mig i sängen 30 min innan det var dags för han att gå upp :) så var det tillbaka till rutinen fixa hundar ta på sig kläder se till att allt var med till jobbet :) där efter så bar det iväg till jobbet för alla fyra och jag och hundar tog en promenad hem sedan i snön :) lite kallt men sjukt mysigt :)

Alva blev helt till sig av snön :) hon älskar verkligen snö :) väl hemma så tog jag lite frukost och nu ligger jag och hundar i sängen :) och kollar say yes to the dress <3

Min nyttiga frukost ;) och lite news från igår det var helt okey att kolla hockeyn :) faktiskt eller så kanske det var sällskapet som gjorde det <3 älskar att vara här <3

Idag ska jag fixa lite inför jobb och fundera lite möbler till mitt framtida nya ställe att bo :)

Av Cecilia - 3 januari 2017 15:33

Sitter här och kollar in modet för våren för mellandagsrean känns redan utplockad och ja inte så kul att länka då det kanske inte finns rätt storlekar till er :) men jag ska idag inta handla för jag har ju lite problem med vart jag ska skriva mig sen när jag är på väg från Erik och huset så tänker att det blir jobbigt innan det ordnat sig.


men ska kolla på mina favorit butiker och lägga fram tre av mina favoritplagg från sidan

Nelly:

 

Med ett par leggins till så kan man ha denna på jobbet :)

 

Dessa kanske inte passar på jobbet men dem är super fina <3

  

Rosa tröjja det är bara så jag :)


GIna tricot:

 

Det känns som om denna passr mig :) hahaha text och färg är perfekt <3

 

Hahaha så jag borde känna mig

 

Super fin och enkel tunika <3


NA-KD:

 

En skön tröja att ha på jobbet när det är lite kallt :)

 

Sjukt snygg topp som både passar till jobb som fest :)

 


Denna lika så passar till fest som vardags :) jag vet inte vad som hänt med mig men svarta klänningar är just nu något som jag älskar :) 


men nu hinner jag tyvärr inte mer för han är påväg hem från jobbet och jag sitter här i långkläning och det är sjukt många minus ute och jag ska försöka hinna med lite pokemon jakt innana vi träffas i hamnen för att prommenera hem tillsammans


Av Cecilia - 3 januari 2017 14:56

Kom hem slängde mig i sängen efter promenaden med hundarna från hans jobb :) snart dags att ta ut dem små liven igen :) men sen i morse så har jag i princip bara varit i sängen slocknade när hundarna hoppade upp o sängen och sov till 11 men kom inte ur sängen förrän 12, då för att fixa lite mat till lunch men också mat som vi ska äta sen :) jag fixade kycklingklubbor som nu har blivit tillagade i ugnen och sedan rensade på alla ben så att vi kan äta en wook här om en stund :)

Jag har också fixat gardinerna och diskat :) och förberett maten :) men nu ligger vi och väntar på att han ska ringa så att vi ska gå ner och möta han i hamnen här ;) än ät både han och orten där jag befinner mig hemlig ;) inte allt kan spoilas i mitt liv just nu :) speciellt inte när det är kaos på hemma plan ;)

Men nu ligger vi i sängen här igen och blippar på tvn för att hitta något att se på :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards