Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

så där pajjen i ugnen :)

Av Cecilia - 22 januari 2013 11:53

tur att man hade köttfärs färdig i frysen så det bara var att blanda ihop och in i ugnen :)


nu äter jag lite kräm och mina piller som jag bestämde mig för att böprja med idag :)


 

rosea root + är ett kosttillskott som ska öka den psykiska och fysiska orken :) jag vet inte hur väl det kommer att funka men prova kan man ju alltid göra :=


sun silica forte + får du enklare en vacker solbränna och ett naturligt skydd vid solning. jag vill bättra på min solning lite :) 

 

som sagt jag är inte för sådanna här piller men ska försöka :) jag ska också i nästa vecka öka min förbränning med äppelcidervinäger. 

här är lite info om äppelcidervinäger :)

Äppelcidervinäger

Äppelcidervinäger är en huskur innehållandes vitaminer, antioxidanter och har använts för viktnedgång i tusentals år. Äppelcidervinäger är en gammal huskur, det lär ha använts redan i Babylonien 5000 år före Kristus. Förutom viktnedgång är äppelcidervinägern är ett multifunktionellt kosttillskott som har en mängd olika användningsområden.

äppelcidervinäger

Vad är äppelcidervinäger?

Äppelcidervinäger skapas genom att jäsa krossade äpplen. I den processen bryts sockret ner av bakterier och jäst. Sockret blir sedan alkohol som i det sista steget av processen sedan blir vinäger.

Äppelcidervinäger innehåller följande ämnen:

  • Ättiksyra
  • Aminosyror
  • Mineraler
    Kalium, kalcium, magnesium, fosfor, klor, natrium, svavel, koppar, järn, kisel, fluor.
  • Vitaminer
    Vitamin A, vitamin B1, vitamin B2, vitamin C, vitamin B6, vitamin E, betakaroten, vitamin P.
  • Pektin

Viktminskning

Äppelcidervinäger har länge används inom alternativmedicinen som ett kosttillskott för viktnedgång. Trots att det inte gjorts så många vetenskapliga studier kring vinägerns viktkontrollerande egenskaper så har finns det ett antal studier som pekar på det finns en viktreducerande effekt.

Många tror att äpplecidervinäger ökar ämnesomsättningen. Ämnesomsättning, även kallat metabolism, är ett samlingsnamn för kroppens processer där näringsämnen bryts ner av kroppen. Överviktiga personer har ofta en långsam metabolism vilket bidrar till en lång kaloriförbränning. Äppelcidern tros därför kunna vara viktminskande då den ökar förbränningen.

Somliga nutrionister tror att kombinationen av äpplecidervinäger och Lecitin är effektivt för viktnedgång.

Vinäger sägs även vara är hungerstillande

Cancer

Även om äppelcidervinäger inte kan bota cancer så verkar de kunna stärka skyddet mot de fria radikaler som kan orsaka cancer. Betakarotenet är en kraftfull antioxidant som kan hjälpa till att reducera de fria radikalerna. Pektinet lär även rapporterats kunna vara effektiv mot tjocktarmscancer. Även tranbär och acaibär har höga halter av antioxidanter.

Acne och hudbesvär

Vinägern sägs vara en effektiv kur mot acne då den är bakteridödande och balanserar huden pH-värde. Det absorberar även fett från huden vilket är en stor orsak till acne.

Övriga användningsområden

Utöver ovanstående är äppelcidervinäger även känt för att ha följande fördelar

  • Förhindra njurstenar.
  • Lindra artrit.
  • Förbättra matsmältning och motverka förstoppning.
  • Motverka allergier hos både människor och djur.
  • Motverkar dålig andedräkt och kroppsodör.
  • Skydd mot matförgiftning
  • Effektiv mot celluliter.
  • Kolesterol och blodtryckssänkande.

 

man ska väl ta allt med en nypa salt men det är dokumenterat bra för just ökad förbränning :) andra saker som har denna effekt är vitlök, citron och chili :) nu ska jag verkligen komma iform och min kropp ska rensas på allt dåligt. OM några månader ska jag gå igenom en fastning på 12 dagar :) men måste bli klar med skolan och så först :) det är en stor påfrestning för kroppen och att fasta samtidigt som man skriver c-uppsats är inte speciellt smart :)

 
 
REBECCA

REBECCA

22 januari 2013 12:42

Hej! allt bra med dig?
Har du lust att göra ett bloglovinbyte? kram

http://missrebecca.se

Cecilia

1 februari 2013 21:12

Självklart kan vi göra det :) jag följer dig nu :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 8 februari 2017 06:12

Idag kommer det vara full fart :) det var det iof igår med med alla lektioner sluta sent hem till Linda få mat och prata :) sedan till Trollhättan hämta saker från förrådet för att kunna få med allt jag vill få med i morgon :) då resan upp till ingen...

Av Cecilia - 8 februari 2017 05:59


Det är en dag kvar! En dag! Jag längtar så jag tror jag håller på att dö ? 1 dag kvar 1 dag tills jag är i dina armar och hör dig viska jag älskar dig ? ...

Av Cecilia - 7 februari 2017 06:32

Då jag råkade somna sent för att jag lyssnade på musik är jag idag katastrof trött :) har bestämt mig för att försöka sluta svära så mycket son jag gör :) jag är lycklig och glad och snart är vi tillsammans :) jag borde gå in och dusha men just nu är...

Av Cecilia - 7 februari 2017 06:31


Vi låg och pratade igår inte allt för länge men han fick somna hyfsat i tid :) jag råkade ligga och lyssna på musik alldeles för länge :) men somnade typ 01 tror jag ? Men idag så är det bra 2 dagar kvar ? 2 dagar tills vi tillsammans kan lyss...

Av Cecilia - 6 februari 2017 05:55

Idag har jag bara 2 lektioner :) och så ska jag jobba med tekniken med en vikarie :) vi ska skriva ut prov och de case vi gjorde förra veckan :) dessutom så är tanken att vi ska rätta massa teknikuppgifter som inte rättats ännu :) så det hoppas vi ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards