Alla inlägg under augusti 2015

Av Cecilia - 10 augusti 2015 06:50

lite dåligt med uppdateringar förra veckan berodde på att idag börjar jag jobba och det var en del att Göra innan jag började samt att jag varit så nervös att jag inte kunna sitta stilla varit sjukt rastlös och tankarna har varit all over!

Men nu ät dagen här och det är dags att gå tillbaka till verkligheten :)

Har en hel hög med grejer som ska göras ikväll men nu är fokus att fixa håret hitta kläder att ha till jobbet :) är jätte spänd på jobbet nu :) hoppas det kommer bli bra och att mina nya kolleger lyssnar på mina idéer :)

Hihi hoppas ni har en super dag :) och ett tipps fixa inte nytt jobb samtidigt som din sambo denna helg har varit den minst produktiva helg på länge! Vi har båda varit nervösa och oroliga så soffläge med rastlöshet har varit vårt hus mörka moln :)

Men ikväll ska vi sätta fart och måla klart :)

Have a Nice day :)

Av Cecilia - 4 augusti 2015 10:03

är fortfarande trött sedan igår ;) var nog lite för ivrig med målandet :) haha just nu ser det inte så ljust ut för målning man känner regnet i luften :/

Så än är det lite oklart vad vi ska göra idag :) men vi skulle behöva åka till Ikea och handla lite till garaget :) samt så behöver vår lilla bebis mer medicin :)

Men det är så långt vi har hunnit med planeringen idag :) men vi får se vad dagen ger oss :)

Hoppas ni har en bra dag :) jag ska ligga och halv sova en stund till <3

Av Cecilia - 3 augusti 2015 23:55

vi åkte till Trollhättan och hämtade mc cecarsallad och i cheeseburgare :) åkte till slussarna i Trollhättan och hade en trevlig picknick :) yra var super nöjd över sin burgare :)

Sedan hem dusch och slapp i soffan och nu sängen :)

God natt :)

Av Cecilia - 3 augusti 2015 21:25

ja mycket målat blev det idag men inte så mycket som jag hade velat :) och nu är vi på g till Trollhättan för att äta sallad på mc :) cerassallad is the shit :) ibland måste man fuska :)


Men åter till målningen :) jag är nästan klar på hela framsidan nu :) det var för varmt där på em att stå 10 cm från väggen i strålande sol :) samt att det blir inte Så bra resultat då färgen torkar så fort så man får vara så sjukt snabb :) men jag gick ut vid 19 och körde på till 21 :) så är sjukt nöjd :) getingarna blev gött sura ;) vi har ett bo i väggen där jag målade idag upptäckta jag :) men klarade mig från att bli stucken :) som tur var :)

Men det är lite precis vid dörren som ska målas men det tänker jag att jag får göra i morgon kväll så ingen av misstag typ Erik lutar sig eller tar på det nymålade :)

Men i morgon är vi förhoppningsvis runt huset en första gång :) det kommer bli så fint :)

Hoppas ni har en trevlig kväll :) nu ska jag njuta av kvällen med mina två älskade :)

Av Cecilia - 3 augusti 2015 14:41

ja disken är gjord och färdig så ska ta ur den ur diskmaskinen :) och middagen från igår värms upp till dagens lunch :) sängen bäddad och hunden promenerad :) och framsidan är på gång att bli målad med värme/hunger fick mig till en litenö paus :)

Jag började med det jobbiga som stegen behövs till först :) sedan ska jag ta de övriga väggarna men det kommer gå super snabbt :)

Av Cecilia - 3 augusti 2015 09:36

en vecka kvar till nya jobbet sätter igång känna lite läskigt hade hellre stannat på det gamla ;) haha eller jag vet inte men svårt att byta när man trivdes :/ men men gjort är gjort och att kunna cykla till jobbet känns super :)

Idag då ska jag måla framsidan och måla lite som är missat runt om huset :) och kanske sy lite :)

1 disken jag var lat igår ;)
2 skaka sängkläder :)
3 promenad med vovvs :)
4 måla framsidan :) hela :)
5 gå runt huset och se vad Somalia målas :)
6 sy till gaderoben som fortfarande är kaos ;)


Hoppas ni får en trevlig dag :) för det ska jag försöka han i det fina vädret :)

Av Cecilia - 3 augusti 2015 09:31

vi somnade i soffan igår efter en underbar måltid :) grönsakssoppa med nybakat bröd :)

Jag är kär i min muffinsplåt och gör nu mer allt i denna :) muffins, bröd, bullar, ägg och bacon mm pajer kan göras där i :) bästa att ha hemma någon sin :)

Till receptet på brödet :)
50 g jäst
5 dl mjölk fingervarmt :)
Lite salt :)
Ca 1/2 dl honung
4-5 dl havregryn ;) ja jag sa havregryn ;)
Sedan vetemjöl i lite i taget tills det släpper bunken :)

Vanligt tillagning
Smula jäst
Värm mjölk
Blanda ihop
Ner med honung salt och havregryn
Blanda
Blanda försiktigt ner vetemjöl lite i taget och arbeta metodiskt till degen släpper bunken :)
sedan delade jag dem och la dem i muffins plåten in tills dem såg klara ut i 180 grader :)

Soppan däremot blev lite improvisation :)

Super enkelt recept :) ta massa lök du gillar :) bryn den lätt i vanligt smör :) ta inte rödlök för den gör wierd färg ;) men jag hade gullök, purjolök och även grannens lökblast :) super gott :) där efter tar du typ potatis och morötter som är skalade och skurna i ungefär samma storlekar :) sedan tar du grädde ca 1-2 dl fyll på vatten tills du har täckt allt och har lagom mängd :) i med två buljongtärningar :) jag använde ca 8 potatisar 4 morötter och 15 cm purjolök och 1 stor gul lök :)

Men typ Så :) jag kryddar nästan aldrig grönsakssoppa något förutom med buljongen :) älskar den rena smaken :)

Jag tog några av mina färdiga frallor delade dessa på mitten tog smör och pressade vitlök typ 5 klyftor blandade detta och smörade bröden mycket ;)

In i ugnen på 200 grader tills den fått Fin färg :)

Här är resultatet älskar det :) super gott och super enkelt :)

Av Cecilia - 2 augusti 2015 19:14

Erik har kollat film hela dagen och är nu vad han kallar det helt förstörd ;)

Vilket innebär att jag är fast med honom för att jag ska ta hand om honom :) haha den lilla fjanten är en liten bebis när han är sjuk/bakis ;) men nu är det sol ute men lite sent att knäcka en burk färg Så det blir inne aktiviteter idag :) tänkte laga soppa grönsakssoppa :) med hembakt bröd :) vår favorit :)

I morgon får det bli målning :) idag slappa framför tvn och mitt älskade catfish :D det är så bra :) älskar det ;)
Hihi så jag lägger ner min planering idag :) kanske tar och syr senare :) men just nu är soffan väldigt skön :)

Men är sjukt nöjd har fixat en sak och det är att jag rengjort framsidan :) och svärfar har fixat klart med skivorna vi köpt till golvet Så där kan det städas och ställas upp lite lådor här ikväll :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards