Alla inlägg under augusti 2015

Av Cecilia - 2 augusti 2015 11:37

jag har varit vaken en stund nu och redan hunnit med att ta yra på en promenad och ätit frukost och nu sitter vi och kollar på en komedi :) the cobbler tror jag den hette :)

Eriks föräldrar kommer snart och ska fixa lite på vinden vilket kommer göra Erik liten suris ;) haha

Men idag så ska vi slappa en stund sedan tvätta huset och börja måla i eftermiddag för det skulle tydligen regna nu mitt på dagen :/

Så tvätta hus
Måla klart gaveln jag började med igår
Måla framsidan :)
Fixa i gaderoben :)
Sy lite
Kanske virka :)

Men nu ser Jag att solen är framme Så dags att tvätta framsidan :)
Hopas ni har. En bra dag :)

Haha jag fick en mysattack av pyret så får ligga kvar här i soffan lite XD ;)

Av Cecilia - 2 augusti 2015 04:09

ja då är Erik äntligen hemma :) han plingade på dörren här för en stund sedan ;) och luktar sjukt mycket öl :/

Han fick lite att dricka och har lagt sig för att sova nu :) han somnade som vanligt på 2 sekunder och jag är vaken :/ börjar bli lite trött igen nu passade på att spela lite för att vänta på sömnen :)


Och nu är det trötta tillbaka :) fick en chock när Erik kom och plingade som ini fan på dörren ;) hatar verkligen att vakna så :/ man blir helt ställd :/ men men han är hemma iaf så man ska inte klaga över hur man blev väckt för det kvittar hur man blir väckt på natten Så suger det! ;)

Ja vad mer :) det är gött skönt i musklerna just nu not XD Haha min stackars kropp klarar inte så mycket arbete på en dag men det är bara att gå upp i morgon och fortsätta :) Erik Han ska få sovmorgon :) och jag och yra får ta och gå upp och fortsätta :) kommer att bli så bra :)

Sedan kommer väl svärföräldrarna med och hjälper till att måla och lägga golv på vinden :) så snart kanske min hög med kartonger som just nu står i korridoren mot tvättstugan kan komma att få sin permanenta plats på vinden :) det hade varit så sjukt underbart :)

Tänk när man var liten blev man glad av paket och grejer som godis och rätt sorts mat :) nu när man är stor kan man verkligen längta efter att saker och ting ska bli som man tänkt ;) människans glädje ligger inte långtbort i känslorna :) jag kan bli helt överlycklig över det lilla :) typ som att Erik dukar, som att yra kommer och lägger sig för att mysa :)

Visst de flesta drömmer om pengar och att slippa jobba men jag är nöjd så här bor i ett fint hus med dem jag älskar :) har mat på bordet varje dag :) har mer än nog pengar till räkningar mm :) det är rätt så bekymmersfritt :) så sjukt underbart :) jag har verkligen precis det jag behöver men ändå så att jag inte kan köpa vad som helst extra :) och det måste väl ändå vara det som räknas :) jag tänker att detta borde vara idealet :) att man har tillräckligt för att leva vad mer skulle jag egentligen behöva? Visst pengar kan köpa mycket men behöver något verkligen handlas då jag är nöjd och lycklig över det jag har :) just nu känner jag att inget saknas :)

Det jag vill göra är bara sista finishen :) typ köpa lika dana krukor över allt :) köpa lite ny köksutrustning i kitchenaid jag har bra fungerande men vill ha rätt märke och inte blir jag ledsen för att jag inte kan köpa det nu för jag har ju utrustnings som fungerar :)

Det jag vill säga är att man kanske ska sluta önska det ouppnåeliga och fundera kring hur bra man faktiskt har det och blir man verkligen lyckligare med mer pengar?

Ja det var allt från mig denna natt ;) måste verkligen sova nu ;) detta spann iväg lite ;) Love ya ;)

Av Cecilia - 1 augusti 2015 22:52

önskar jag kunde säga att jag sytt idag men nej :( jag tappade farten efter en paus i soffan :) bestämmde mig att göra som pyret.

Att sova var bästa alternativet :) så tog ett bad :) en ansiktsmask och känner mig nu helt avslappnad :) imorgon blir det nya tag :) woop woop :) måla måla måla :) ska komma långt i morgon :)

Älskar ett av fynden från Ullared :) en handduksturban :) fattar inte varför jag inte har en garderob med dessa :) att jag sprungit runt sedan jag var jag vet inte typ 4a med handukar virade runt huvudet som blev rätt tungt nu :) 1 torka håret med en handduk och ta sedan din handduksturban på dig när du bortsar tänder smörjer in dig mm den väger typ inget och bästa delen man knäpper den med en knäppning bak och den sitter still!!!! Sjukt smidig rekomendeas!!!!


Sov gott alla glada jag ska sova tills min älskade kommer hem från sin grabb kväll :) hoppas han kommer snart sover bättre med honom bredvid :)

Men nu snarkar min lilla bebis här så det är dags att säga god natt :)

Av Cecilia - 1 augusti 2015 20:15

ja då är man färdig med en hel burk färg till :) den räckte inte riktigt hela vägen som jag ville ha klart idag med det spelar mindre roll :)

Färgen räckte bara en bit in på gavel nummer två och jag dels orkade inte börja på en ny burk dels försvann sol och värmde och det började blåsa inget bra målarväder då :)

Svärfar Claes har jobbat på vinden och har kommit en bra bit :) och svärmor maria har städat och bäddat sängen med nya lakan och varit med hunden :) underbart snälla svärföräldrar man har :)

Jag och Alex min lilla granne tog en promenad med yra myra och sitter nu i soffan och kör battlefield hardline på Xbox one :) och nu blir det varm oboy innan jag börjar med att sy och så :)


Hoppas ni haft en lika produktiv dag som jag haft :) pussar

Av Cecilia - 1 augusti 2015 12:57

målarn Cissi är igång och har snart målat halva gavelns första panel :) sjukt nöjd är jag :)

Svärmor är hemma och hjälper till med städning och tvätt och hunden medsänd svärfar fixar golvet på vinden och Erik han har grejjat ihop allt skräp och ska väl städa lite i garaget :)

Känns så sjukt skönt att det börjar att ta sig :) två gavlar borde jag ändå klara av idag hoppas jag iaf :) det är förhoppningen :) men dagen är ung och jag kör på så länge energin räcker :) ska försöka gulla till mig en stege så jag kan måla det sista på baksidan :)

Av Cecilia - 1 augusti 2015 08:57

lördag idag :) och målardag :) dags att gå och börja förbereda målninge tror jag :)

Yra hon slappar på golvet antar att hon vill ut på gräsmattan och dumpa alla hennes leksaker ;) hahaha :) men först kläder, frukost och plocka fram måleriet :) hihi

Erik är borta ikväll så blir en lungn hemma kvälln med pyssel för mig tror jag :) det ska formas lite snygga tavlor tror jag ;) om jag har allt hemma vill säga ;) haha

Så idag:
Måla huset
Städa huset
Fixa tvätten
Pyssla med lite canvas ;)
Kanske sy lite
Virka och bara mysa med min undebara hund <3

Just det så ska vi också få lite golv gjort på vinden av svärfar och lite skräp från gården ska kastas ;)

Hoppas ni har en rolig dag :) ska försöka väcka hund och sambo nu ;) den ena segare än den andre ;)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards