Alla inlägg under januari 2016

Av Cecilia - 6 januari 2016 15:13

Nu är huset städat äntligen har lite kvar dock men det är gästrummet och det är främst för att flickorna har sina grejer där nu men idag vid 16.30 går dem mot bussen så då kan jag städa :) Eriks mamma och pappa var här och hjälpte mig att byta lampor i köket och i badrummet :) så skönt och jag fick lite energi till att städa ut ugnen egentligen mest för att det verkade roligare än att börja med jobbet ;) hahaha ;) men men dem tog med sig hunden hem till dem så jag slipper åka med bilen som inte har vinterdäck så får ta mig till jobbet via promenad eller cykel nu i morgon och på fredag :) jag vet inte när jag hämtar hunden men det löser sig :)

Nu är det egentligen bara lite jobb och träning som ska göras idag :) så sjukt skönt :) men nu ska jag softa en stund med flickorna och sedan träna så sätter jag mig med jobbet efter det sedan :) det ska bara förberedas lite ovan kanske kopieras lite dokument mm :) så det kommer gå snabbt och smidigt :)

Av Cecilia - 6 januari 2016 10:09

Städningen går super jag är klar med att damma :) nu ska badrummen få sig en dusch och sedan är det dags för lite mellanmål ihop med att flickorna går upp och äter frukost :) jag fick till och med tid att rensa ur mitt skammrum kontoret :) det låg skit över allt men nu är golvet rent mitt skrivbord tömt och det är klart för att jag ska kunna jobba här efter mellan målet och under em :) har en del som behöver sys men det får jag ta till helgen :) jag är sjukt imponerad av mitt jobb ;) hahaha jag har ju ingen som man säga att jag är duktig så jag får göra det själv ;) ne men dags att ta tag i badrummen :) sjukt tråkigt men vad ska man göra ;)

Av Cecilia - 6 januari 2016 08:25

Jag tänkte jag tar med er och steg för steg visar min frukost :)

Nummer ett :) jag brukar dricka detta innan jag gör färdigt den övriga maten men idag är ett undantag :) 1 tsk i ett glas med ca 2 DL vatten :) det står på förpackningen 2-3 msk i ett glas men va fan man ska kunna dricka det med :) det är ju inte så där super gott! ;) det ser ut som vanligt vatten men det luktar vinäger :p glöm inte borsta tänderna efter frukosten ;) man luktar inte så fräscht då :p tänk på att blanda med en sked innan ni dricker det glömde jag idag!

Steg 2 är en abcde-vitaminer dryck en sån man köper i brustablett :) denna tar jag dels för att man ska få i sig vatten och dels för att jag är lite osäker på att jag får i mig alla vitaminer som man behl er varje dag :) så då dricker jag ett glas med vitaminer :) viktigt är att man faktiskt följer de rekommendationerna som finns och det är att detta är en tablett om dagen för att få i sig hälften av dagsbehovet hälften ska du då i dig via en balanserad kost med grönsaker mm så därför bara en gång om dagen :) på kvällarna tar jag istället ett glas juice eller ett glas vatten :) jag äter nämligen samma på kvällar som på morgonbad oftast:) eller ja det blir ju kvällsmat :) jag äter frukost, sedan något litet på Förmiddagen där efter lunch sedan middag och kvällsmat igen :) och äppelcider vinäger dricker jag 3 gånger dagligen frukost lunch/kvällsmat och vid middag. Jag gör det inte i skolan därför blir det vid kvällsmaten på vanliga vardagar :)

Vitamin drycken dricker jag färdigt innan jag börjar att äta smörgåsen. Detta för att jag inte gillar det och vill bli av med det så fort som möjligt!

Steg 3 en kopp te och knäckebröd med leverpastej och saltgurka på. Jag har inget smör på knäckebrödet för jag hatar när det klibbar ihop sig med leverpastejen. Och jag äter antingen rustika knäckebröden eller dem som är gjorda på surdeg :) jag tycker dem är bäst :) idag blev det surdeg :)

Teet denna morgon är från english Tea shop och heter super berries :) älskar det :) sjukt gott men tar lite tid att göra det ska nämligen ligga i vattnet 4-5 minuter så jag får göra det när man har tid på sig :)

Nu ska jag sätta mig och äta :) hoppas ni fick lite inspiration till en nyttig frukost :) det ser ut som om jag äter väldigt lite men det är för att jag har svårt att äta mat på morgonen :) man känner sin kropp och man vet ungefär hur mycket som behövs för att man borde vara mätt, eftersom att borde vara mätt och när man faktiskt blir mätt behöver ju inte alltid stämma överens :p ha en bra dag :) snart börjar kriget mot dammkaninerna här hemma :)

Av Cecilia - 6 januari 2016 07:59

En Quick power Walk med hunden i kylan :) underbart uppfriskande :) det gick bra inga andra var ute och jag gick faktiskt utan musik ;) försöker lära mig att inte behöva ha med mig det :)

Yras yoga ;)

Om man vill ha en Viktminskning så gör Äppelcidervinäger gör så att du får en minskad aptit och dessutom får dig att känna dig mätt längre. Dessutom gör den att du tar upp maten långsammare i tarmsystemet och således inte lagrar fett lika lätt.

Det är inte så gott men det får fungera jag tar ca 1 tsk i ett glas vatten innan maten ca 4-5 minuter :) två anledningar dels för att magen ska sätta igång. När man dricker vatten så börjar magen att jobba detta gör att man snabbare känner mättnadskänsla eftersom magen redan är igång när man stoppar i sig maten, vattnet som man då druckit innan gör att magsäcken redan är lite full :) så det som sker är att man slutar i tid med att äta och inte blir så sjukt proppmätt och seg efter maten. I vattnet finns äppelcidervinäger som gör att magen tar upp maten långsammare och att en del av fettet kapslas in:) för för mycket fett är aldrig bra :) jag tar äppelcider till dem stora måltiderna dvs frukost, Lunch och middag :) om man inte vill dricka det finns det även som kapslar :) jag dricker det förmåga vill inte slänga ut det :) när min äppelcider är slut funderar jag på att i förskaffa kapslar :)

Men nu är det dags att fixa frukost och sedan börja städa :)

Av Cecilia - 6 januari 2016 06:47

Har redan tagit mig upp även om det var tungt mina små flickor som är här fnissade fram till 1 i natt så hade lite svårt att somna. Men men det gick bra ändå :) nu är planen att förbereda för dammande och städande :) samt ta ut hunden och göra en 7 minuts träning :) och äta lite frukost :) men först kläder :)

Batman/woman morgonrock är ju inget att springa ut med hunden i :)

Fast hunden är ju inte så pigg så det hade kanske fungerat :) hahaha ne men seriöst dags för kläder :) sedan promenad och träning och lite frukost:) sedan är det jag mot dammkaninerna! Nu ska modernkaninen hittas och förgöras :) ;) hahaha


Hoppas ni får en bra dag för nu startar min dag :) love you all :)
Vi ses på andra sidan, jag hoppas jag klarar mig, kaninerna kan vara lömska motståndare ;)

Av Cecilia - 5 januari 2016 22:53

Ja då år dagens bedrifter avklarade och jag känner att nu är det dags att varva ner och försöka vända på dygnet för snart är det jobb igen :) äntligen jobb eller detr med blandad förtjusning som man ser fram emot torsdag :) men vad ska man göra, man har blivit bekväm under ledigheten med lyx som sömn, tv och soffhäng :) ni blir det att återgå till rutinerna som man en gång hade i år 2015 och sätta fart mot de nya rutinerna til 2016 :)

I morgon blir det en del jobb :) flickorna åker hem och jag ska försöka städa och damma av huset för yras hår ligger tame fan över allt! Det är inga dammråttor jag har det är dammkaniner asså detta hår jag städar och städar men inget hjälper! Ska be flickorna hjälpa mig att dra fram soffan i morgon så jag kan få bort allt hår därunder :) tror det är en bidragande faktor till dessa kaniner :)


Men nu blir det lite kvälls läsning och kvälls spel :) älskar lov men vill tillbaka till verkligheten nu :)

Puss puss på er hoppas ni sover gott :) kanske skriver något mer sedan om jag kommer på något :)

Av Cecilia - 5 januari 2016 21:02

Då har jag varit och tränat tagit en dusch och nu smörja inhel kroppen med massa krämer så. Man inte torkar ut huden :) nu ska jag dricka massa vatten ta en kopp te och ta kvällsmat :) knäckebröd blir det nog :)

Jag är så sjukt stolt över att jag börjat igen :)

Men nu kvällsmat och plocka ur diskmaskinen :)

Av Cecilia - 5 januari 2016 18:47

Nu har vi ätit varit iväg med skräpet på sop sorteringen och fluffat alla kuddar i soffan och nu chillat framför Apple tvn och ben filips :) sjukt rolig :) det blev ingen paj heller utan det blev spagetti och köttfärssås och det som blev kvar av köttfärssåsen gör vi varma mackor av sedan :)

Men nu iväg till träningen ?????? alldeles strax iaf :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards