Alla inlägg under juli 2016

Av Cecilia - 15 juli 2016 23:57

Idag har jag varit super duktigt och tagit hur mycket kort som helst från landet men tror ni jag hann få upp det här innan tiden tog slut! Nej :p hahah får lägga upp det i morgon :) för nu är jag och hundarna super trötta :)

Stolarna är iaf klara dem ska målas men tror det är lättare att göra efter man spikat fast :) så dem får se ut så så länge så målar jag en annan gång :)

Av Cecilia - 14 juli 2016 23:09

Idag så spontanade vi till landet <3 det är så sjukt underbart här <3 älskar det <3

Vi har slappat och ätit för gott :) livet är bra underbart :) ni ligger jag Alva och Älskade Erik i 105 säng och trängs :) yra ligger på golvet tätt intill som hon vill ha det <3 lungt och skönt här ute med ??

Av Cecilia - 14 juli 2016 13:15

Morgonen har bestått av promenader med hundarna och Pokémon go ;) har hittat en del nya Pokémon ;)

Hahaha kolla fotot på Alva och yra ;) dem spexade omedvetet :p Alva ser helt borta ut och yra räcker ut tungan till bilen som åkte förbi ;)

Nu är vi på väg till landet för att komma bort lite från huset och allt där :) så underbart att komma iväg en sväng till havet <3

Det är sjukt kul att gå ut på promenad nu iaf :)

Nästan 24.000 steg igår :)

Av Cecilia - 13 juli 2016 13:44

Vad säger man egentligen så här mitt på dagen ;) det inte middag, det är inte morgon ;) är det nu man ska använda goddag :) skit samma :) jag skulle ju jobbat med stolar mm idag men det är så sjukt mycket roligare att spela Pokémon Go ;) laddade ner det via AppStore US ;) i love IT ;) men glömde ju att ladda telefonen i morses men men ;)

Supersmart spel som gör att man måste gå på sina gator runt om kring och fånga Pokémon :) jag har fångat 13 stycken idag ;) några samma :) men ska väl följa med Erik till soptippen nu så får spela lite på vägen men mobilen måste vara laddad då ;)

Av Cecilia - 13 juli 2016 09:00

Dagens planering är följande :)
Vad måste jag göra. ;)
Ut med hundarna 1 ca 07.30 - fixat
Ge hundarna frukost - fixat
ut med hundarna 2 ca 09.00 -
ut med hundarna 3 ca 12.00 -
ut med hundarna 4 ca 15.30 -
Ge hundarna mat :) -
Ut med hundarna 5 ca 19.00 -
Ut med hundarna 6 ca 22.00
Starta diskmaskinen
Plocka ur diskmaskinen
Torktumlare 1
Vika tvätt
Hänga tvätt 1
Dammsuga vardagsrum, sovrum och kök, hall och lillabadrummet, stora badrummet :)
Moppa köket och vardagsrummet


Skapande:
Fixa gardiner :) - bara sätta upp dem kvar :)
Sy eyore
Virka klart nalle till elev
Skapa virkade blomkransar - börjat :)
Fixa stolarna

Detta vill jag göra :)
Den svarta klänningen sy klart
Den röda klänningen
Gröna byxor
Svarta byxor
Grejja med idé till företag :)
Brodera klart mina långstyngds broderi exempel :)

Av Cecilia - 13 juli 2016 08:54

Det var lite jobbigt igår men samtidigt också väldigt mysigt för hela familjen dvs Erik, jag och systrarna border åkte ut till Orust för att hälsa på Eriks faster med familj och lämna en dörr och karm som vi haft i garaget :)!

Vi åkte mercan så det bar lite trångt men det gick ;)

Nästan 13.000 steg igår så jag är super nöjd :) jag och hundarna har varit ute och gått och dem har fått frukost :)

Men nu blir det att vila lite är tanken :) innan jag ska sätta igång dagen ;)

Av Cecilia - 13 juli 2016 08:50

Igår var en tuff dag för mig då en som står mig väldigt nära annonserade att dem ska ha barn så kvällen ägnades åt att grubbla :/ jag är fortfarande väldigt osäker på om jag vill ha barn eller ej! Jag vet inte om det är så att alla alltid har pratat med mig om detta och att jag under flera års tid varit den som man snackat om i familjen som kommer skaffa barn först! Men helt ärligt så vet jag inte om det är så att jag vill ha barn eller om detta är ett resultat av samhällets och även min familjs reflektion av vad en kvinna ska göra! Jag vet inte men igår var jag väldigt ledsen men jag vet inte om det är för att jag vill ha barn eller för att alla sagt att jag skulle haft barn redan när jag var 20 för att då skulle Vi hårt traditionen vidare att haft en fött varje 10 år ;) hahaha as löjligt men detta påstående har jag växt upp med sedan jag var tio och Tove kom till världen därför har jag svårt att komma underfund med om jag vill eller inte! För jag älskar ju barn inget snack men samtidigt så älskar jag mitt jobb och jag skulle aldrig kunna vara ledig så länge från jobbet! Jag är fruktansvärt rädd för att gå upp i vikt och mina hormonnivåer och humörsvängningar är ju sjukt jobbiga bara nu och jag tror inte jag skulle orka med mernförändringar i det för jag tycker redan det är super jobbigt! Och vad skulle hända med hundarna dem kan jag ju inte bara strunta i, och min kropp är ju helt förstörd och tänk om den går sönder helt tänk om jag blir fast i en rullstol mm dem vet inte vad som kan hända med höfterna då jag har problem med att dem hoppar ur led, sätter sig fel mm... Det jag kan säga är att min kropp har en lång väg innan jag egentligen kan tänk på detta! För att få minsta möjliga komplektioationer måste jag vara super tränad och dessutom träna och äta väldigt mycket rätt för att inte gå upp hur mycket som helst för att skona rygg mm! Det är ca 1-2 års förberedelser för att jag ens ska kunna tänka på det egentligen men vissa händelser får tankarna att gå vidare! Än så länge har jag inte kommit fram till något mer än att jag måste börja om med träningen, ta hand om mig själv och lära mig att balansera jobb och fritid! Och allt annat är egentligen oviktigt och beslut som ska tas längre fram!

Av Cecilia - 12 juli 2016 10:02

Dagens planering är följande :)
Vad måste jag göra. ;)
Ut med hundarna 1 ca 07.30 - fixat
Ge hundarna frukost - fixat
ut med hundarna 2 ca 09.00 -
ut med hundarna 3 ca 12.00 -
ut med hundarna 4 ca 15.30 -
Ge hundarna mat :) -
Ut med hundarna 5 ca 19.00 -
Ut med hundarna 6 ca 22.00
Starta diskmaskinen
Plocka ur diskmaskinen - fixat
Tvättmaskin 1
Tvättmaskin 2
Tvättmaskin 3
Torktumlare 1
Torktumlare 2
Torktumlare 3
Vika tvätt
Hänga tvätt 1
Hänga tvätt 2
Hänga tvätt 3
Vik tvätt nummer 2
Dammsuga vardagsrum, sovrum och kök, hall och lillabadrummet, stora badrummet :)
Moppa köket och vardagsrummet


Skapande:
Fixa gardiner :) - bara sätta upp dem kvar :)
Sy eyore
Virka klart nalle till elev
Skapa virkade blomkransar - börjat :)
Fixa stolarna

Detta vill jag göra :)
Den svarta klänningen sy klart
Den röda klänningen
Gröna byxor
Svarta byxor
Grejja med idé till företag :)
Brodera klart mina långstyngds broderi exempel :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards