Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Cecilia - 7 oktober 2012 23:30

Dagens hiss är allt jag faktiskt fått gjort idag trots gårdagens lilla bakslag. Jag bevisar än en gång att jag är stark som kan fortsätta med detjag måste fast jag har problem, det är en tyngd och press att ha läxorna men samtidigt en frihet som man kan fly till när det blir för mycket. :) det är jobbigt och svårt som fan att plugga så här mycket och hinna med jobben och djuren och ha tid för sig själv och träning. Men idag känner jag mig positiv :)


hmmm... tror inte jag har ngn diss idag, jag har valt den positiva dagen idag :) Jooo att jag verkligen verkligen måste städa här i veckan, kan inte skjuta på detta mer XD

Av Cecilia - 7 oktober 2012 22:18

jag utan bröstoperation och precis i början av mitt och jerrys förhållande ca 4 år sedan :) lite mindre :)

Av Cecilia - 7 oktober 2012 21:50

... Min säng... Och där ligger ni mina trogna vänner :-) läxorna och jane asuten boken <3 ... Tänk vilken action man får i sängen som singel student XD haha men är väl dags att sätta igång med dem... Nu är man ju nyduschad, ny tandborstad och insmord i både ansiktet och kroppen fick välbehövlig mjukgörning :-) ne nu latin och b-uppsats som jag har tjatat om hela dagen XD

ha en fortsatt trevlig kväll :)


   

nee nu ska jag göra mina läxor i min säng och under min underbara sänghimmel :)

Av Cecilia - 7 oktober 2012 20:52

precis haft diskussion med Gösta ;-) gusgusen fattar inte att hans mage inte gillar plast... Städade buren just så ska ut med skräpet, ta en dusch sedan slänga mig i sängen läsa latin, göra lite B-uppsats, ev virka en liten val och sedan läsa lite Jane Austen :-) woooohooo livet som student alltid lika trevligt första anhalten soprummet :-)

Av Cecilia - 7 oktober 2012 19:44

   

     

     


så där då har man virkat en mobilstrumpa, rättat katrins uppgift, ätit hos inga och ska nu försöka mig på lite latin. just nu står jag och kollar på gusgus och glittris som leker :) kolla bilderna :)

så det som är kvar idag är latin, virka en val, b-uppsats lite :) och sedan städa gusgus bur och ta en dusch läsa lite jane austen och sen sova för i morgon är det vikariat hela dagen :)


ha en fortsatt trevlig kväll :)

Av Cecilia - 7 oktober 2012 15:51

Blev inget allum med inga hon var för trött idag ... Men handla mat åt henne gjorde jag ändå :-) så nu blir det lunch a la Findus ;-) hon vill ju så gärna bjuda på mat så detta blir perfekt :-) hoppas ni får en trevlig dag

Av Cecilia - 7 oktober 2012 10:35

Två kapitel i boken och nu sätta mig med latin studier och formulera lite hkk uppgifter till eleverna :-)

Av Cecilia - 7 oktober 2012 10:06

Nu ligger jag i sängen läser lite Jane Austen :-) sense and sensibility :-) ganska svår engelska men jag försöker :-) i boken kom det med en collektor's libary list med en hel lista på engelska klassiker och minnya utmaning är att läsa alla :-) det tar nog en stund men det verkar roligt :-) sedan har jag en ny utmaning framför mig, eller egentligen två, först och främst ska jag göra ngt som jag inte gjort sedan jag var liten... Läsa Bibeln :-) jag känner att jag behöver bli lite bättre kristen sen ska jag nästa söndag gå i kyrkan ska kolla om inga vill följa med :-) min utmaning nr två är att förstå mig på politiken. Jag vill inte vara ovetande längre... Samt att jag ska utforma "mitt parti" hihi. En dröm jag hade förr :-)

Planeringen för dagen är gå en promenad, ta med inga till allum, latin, formulera ett syfte till B-uppsatsen, skriv i ett dokument lite om vad texterna säger om genus och jämställdhet. Börja med ne.se som det står i en bok att man ska göra. Vad mer jo virka lite och städa gusgus bur :-) alltid mycket att göra här :-) sen måste jag planera och skriva ut papper till hemkunskapen som jag håller i på måndagar.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards