Direktlänk till inlägg 2 oktober 2012

Meet Virre, Tindra och Morran

Av Cecilia - 2 oktober 2012 23:13

Detta är en hyllning till de djur som kommit till himlen :)

Virre :)

Han var min första hamster i göteborg och ursprungs iden till mjin hamster farm som växt sig allt större :) hihi :) Historien om varför jag köpte honom var att jag precis fått lön, inte ännu börjat skolan och jerry skulle ut på kvällen, han kommer hen för att byta om jag och jag står och hoppas innan för dörren, jag har köpt en hamster :) Han tittade lite konstigt på mig :) men det hjlöte jag kände mig inte så ensam när jag hade honom i rummet hos mig :) Han var grå med en svart rand och mycket social och tiggde mat som sjutton :) man han knappt komma innan för dörren innan han vaknat och ställt sig vid glaset för att titta ut :) Han älskade popcorn och dog för ca ett år sedan av ålder :/ mycket ledsam dag :/


Tindra :)

Mycket liten och söt krabat :) Historien om henne är att jag städade i källaren hos jerrys mamma och upptäckte att det fanns en hamster bur där :) :) :) hihi då var det kört :) jag fick min bror att skjutsa mig till djuraffären efter varit på lunch hos mamma :) jag såg denna söta sak som fått stryk av sina bur kamrater och hade en kal trekant på näsan. tyckte så synd om henne och vips så hade jag två hamstrar, hon fick dock inte vara i sin bur särskilt länge eftersom jag ville ha bebisar :)

Hon var mycket lungn och stabil hamster och var lite ljusare grå än Virre :)

Tillsammans fick virre och tindra 4 stycken barn men bara 5 överlevde, den 6 utvecklades inte och dog i min hand trots tappra räddningsförsök med gröt m.m mycet synd om denna :/ han var så liten och söt <3 <3 dessa 5 som blev kvar lever en vad jag vet två har klättrat och fastnat i buren och hängtsig, de är mycket livliga och klättrar gärna i taket och då kan det hända att de trillar och fastnar och inte tar sig loss :/ mycket underligt. men Mario som är kvar (har ingen bild får fixa det) är pappa till Håkan :) De övriga 2 bor hos mammas kompis systers barn :) och jag har inte hört ngt så jag hoppas att de lever :) fast de är snart 2,5 år så de är nog snart dags för dem at lämna oss, de blir ca 2-3 år :)


Morran :)

Hon är den finaste hamster jag haft men tyvärr var hon mycket nervös, vissa färger lämpar sig mer än andra och svart var ingen hitt, hon var väldigt rädd och förskrämd och mycket nervös. och anföll handen bara skuggan kom över buren, jag försökte i 2 veckor men det gick inte och hon och tindra skrek på varandra så jag fick lämna tillbaka dena vackra varelse för att få Glittris ist :) väldigt synd och jag vet inte vad som hände med henne men jag hoppas för hennes skull att de tog bort henne, hon har det iaf bättre nu tror jag, kanske så var det ngn utan hamstrar som köpte henne och hon fick leva vidare. Jag skulle gärna vilja ha en svart till ngn gång i framtiden för att de är så fina :)


Hon fick sitt namn för sin personlighet, jag har aldrig hört en hamster skrika innan morran kom in i bilden, nu hör jag det dagligen av ariel och star men iaf :) Morran fick namnet påg av att hon skrek så fort man kom nära och anföll så fort man kom i närheten av buren :/ tyckte så synd om henne.


Men jag fick ju en underbar glittris som är döpt efter Jims hund Gittra :) Jag ringde och frågade vad han tyckte att min nya hamster skulle heta och han svarade glittra vi kompromissade till glittris :)


och utan glittris hade jag inte haft star :) den hamster som jag från förra kullen skulle beålla blev dock 2 som jag behöll eftersom jag tyckte det var löjligt att bara sälja en och att båda två var lite skygga, detta har dock bättrat sog med tiden och jag hoppas att det kommer bli ännu bättre, förr skrk de så fort man lyfte i dem, nu är de inte glada att man lyfter i dem men de accepterar det :)

 

star ca 3 veckor :) Sötnosen :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 8 februari 2017 06:12

Idag kommer det vara full fart :) det var det iof igår med med alla lektioner sluta sent hem till Linda få mat och prata :) sedan till Trollhättan hämta saker från förrådet för att kunna få med allt jag vill få med i morgon :) då resan upp till ingen...

Av Cecilia - 8 februari 2017 05:59


Det är en dag kvar! En dag! Jag längtar så jag tror jag håller på att dö ? 1 dag kvar 1 dag tills jag är i dina armar och hör dig viska jag älskar dig ? ...

Av Cecilia - 7 februari 2017 06:32

Då jag råkade somna sent för att jag lyssnade på musik är jag idag katastrof trött :) har bestämt mig för att försöka sluta svära så mycket son jag gör :) jag är lycklig och glad och snart är vi tillsammans :) jag borde gå in och dusha men just nu är...

Av Cecilia - 7 februari 2017 06:31


Vi låg och pratade igår inte allt för länge men han fick somna hyfsat i tid :) jag råkade ligga och lyssna på musik alldeles för länge :) men somnade typ 01 tror jag ? Men idag så är det bra 2 dagar kvar ? 2 dagar tills vi tillsammans kan lyss...

Av Cecilia - 6 februari 2017 05:55

Idag har jag bara 2 lektioner :) och så ska jag jobba med tekniken med en vikarie :) vi ska skriva ut prov och de case vi gjorde förra veckan :) dessutom så är tanken att vi ska rätta massa teknikuppgifter som inte rättats ännu :) så det hoppas vi ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards