Alla inlägg den 27 februari 2013

Av Cecilia - 27 februari 2013 17:42

Ja lön = shopping

Bokrean = Maria montazamis bok

Av Cecilia - 27 februari 2013 11:53

Föreläsningen idag handlade om genus... Och alla ni som läst vet hur mycket jag tycker om det Xd Haha men iaf min lärare drog det hela tiden till historia vilket var bra vi ska sluta gråta om att mannen har normen man pratar om civilingenjörer och kvinnliga civilingenjörer, man pratar om sjuksköterskor och manliga sjuksköterskor detta är inte nedvärderande det handlar om ett språk kulturellt arv och förändringarna ska ske i hur vi använder språket att man ger rätt tekniska termer till eleverna och på så sätt neutralisera :) sedan visa att alla har rätt att vara som de vill och ska respekteras för detta om det går enligt de svenska lagarna man får ju självklart inte kränka någon.

Men föreläsningen var bra men jag var trött och nu är jag strax hemma och ska göra läxor ;) woopwoop

Har tänkt lite om djuren på vägen hem med :)

Av Cecilia - 27 februari 2013 09:09

Ja sov as illa något låg och brummade hela natten och jag har ingen aning om vad det var :/ sömnen blev störd och znoosade alldeles för länge men trots detta så vaknar jag alltid ca 45-30 min innan jag börjar så om jag skyndar så skulle jag hinna till skolan :/ och så var fallet idag :/ jag vaknade 30 låg en stund i sängen funderade om jag skulle gå... Bestämde mig jag går så 08.38 fick jag på mig skorna så då bara fiska upp nycklarna ifrån väskan slänga ner plånboken och springa till bussen underbart /
;) haha men nu är man då framme på grömsakstorget 5 min sen känner mig grymt nöjd med dem nya tiderna på bussarna ca 20-25 min från Partille till grömsakstorget förr tog det minst 35:)

Men ska springa in på min lektion nu vi får höras sedan ;) ha en bra dag :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards