Alla inlägg den 19 februari 2013

Av Cecilia - 19 februari 2013 21:34

Såå nu är träningen avklarad ;) woopwoop :) min kropp är sjukt trött :) men nu också mätt ;) idag bjöds det på tonfisk i vatten (oljan gör den fetare och med fel fett eftersom det ofta är palmolja så är det heller inte bra för miljön då man skövlar djungeln för denna olja) sedan 2 ägg från burhöns (frigående är bra men många av dessa höns får ögonen utpickade av varandra så därför från inredd bur vilket jag anser är det bästa alternativet i från min affär ;) hade gärna köpt från en bonde där man själv kan kolla hur hönorna har Det ;) svenska höns :) ) men sedan svenska morötter och quinoa (nyttigt alternativ till ris men vill man ha mer miljövänligt alternativ så är det matvete och makthavre, salta ordentligt det är ibland smaklöst alternativt lägger man i en grönsaksbuljong i vattnet så blir det lite smak på det ) sedan majonäs till (äkta för att inget light är bra för kroppen eller miljön, det blir liggande i våra hav då det inte finns något i naturen som kan bryta ner dessa kemiska substanser som ofta hittas i light produkter dvs ofta sötningsmedel)

Då fick ni en liten lektion i miljö och Hälso tänk :) ett bra tips är att äta efter ät SMART modellen
Ät S.M.A.R.T.-modellen bygger på fem punkter som ger en enkel vägledning för hur du kan välja mat som är bra för både hälsa, miljö och plånbok.

Ät S.M.A.R.T står för:
S: Större andel vegetabilier
M: Mindre "tomma kalorier"
A: Andelen ekologiskt ökas
R: Rätt kött och grönsaker
T: Transportsnålt

Ät S.M.A.R.T.-modellen är framtagen av Tillämpad Näringslära i Stockholms läns landsting. Läs mer om S.M.A.R.T på www.folkhalsoguiden.se.

Och nyckelhålsmärkningen hjälper dig hitta fiberrika fett och sockersnåla alternativ :)

Enjoy your life and eat healthy and do the best of your life every single day ;) embrace you ;)

Av Cecilia - 19 februari 2013 19:00

Som vanligt sen till träningen Xd eller sent iväg så skyndade mig hit men orkar inte med styrkan/kondition jag planerat för idag :/ får bli hårdare pass på torsdag :) #traning #lateasusal #fun #love #bodybalance

Jag känner mig riktigt nöjd över min tränings framfart :) 4 veckor från soffpotatis till tränings narkoman ;)

Av Cecilia - 19 februari 2013 18:56

Var i skolan på föreläsning om utställnings teknik mycket givande :) så kul :) vi gjorde en plansch om vad teknik ämnet är :) för att få öva oss i det ;) sedan kollade vi lite på annan utställnings teknik i lite affärer och dess skyltfönster :) hemma provade jag min cupcake maskin :) super nice :) tur dem var små ;)

Omg

Av Cecilia - 19 februari 2013 08:37

Dagen igår gick så fort :) men det var riktigt kul :) fick i ordning på teknik seminariet och fick planeringen i skolan att funka ska ta och skriva en planering till eleverna bara så är det fit for fight :) igår provade jag på yoga för första gången :) jobbigt men helt underbart :) så jvl nice :) men mina muskler skakade i typ 2 timmar efter Xd Haha sedan åkte jag en sväng till Jerry skulle hjälpa honom att sätta upp snowboarden på väggen :) det blev snyggt ;) sedan åt vi pasta med en filé röra med champinjoner och sås gryyymt gott :) champinjoner är super :) sedan sova och nu sitter jag efter världens jobbigaste natt på bussen :/ its the time of the month :/ så nu knarkar jag Ipren Alvedon och femal balans som en annan klimakterie tant Xd Haha ne riktigt så är det väl inte men iaf :) så värk och feber är mitt tillstånd just nu :/ men crack on time for school :) idag föreläsning mellan 9-12 :) :) men ikväll bodybalance och styrka och kondition vet ej om jag orkar men just crack on ;)

Hoppas ni får en underbar dag :) för det ska jag försöka med :) be positive ;) love for life :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards