Alla inlägg den 8 april 2013

Av Cecilia - 8 april 2013 15:56

Skrev klart kompletteringen för seminarium 4 skickade in fick svaret "Cecilia,

?rester? kan inte examineras och avrapporteras av oss lärare så här långt efter avslutad kurs. Examination av det slaget håller kursledarna i. Kontakta därför kursledaren Pia Nykänen för att ta reda på när hon ordnar nästa examinationstillfälle. Eftersom en ny omgång av kursen nu startat, bör hon kunna ge dig ett definitivt besked.

Vänligen,
rune"

7 sidor skrivet i onödan :/ helvete så jvl pissigt han kunde inte sagt det när jag frågade vad som var kvar :/ jaja fick svar av Pia och ska istället göra:

Som kompletteringsuppgift för seminarium 4 ska du skriva 2 sidor (enkelt radavstånd, 12 punkter) där du utifrån litteraturen eller egen erfarenhet formulerar två problem- eller frågeställningar som du sedan behandlar utifrån litteraturen för seminariet. Försök fundera över hur den lästa texten relaterar till dina frågor eller problem och använd dig i din text av begrepp från litteraturen som du finner centrala. Det ska i din uppgift synas att du tillgodogjort dig kapitlen till seminariet.

Du väljer själv om du vill skriva mer i form av en essä eller mer strukturerat, men vad du än väljer ska du använda dig av vedertagen referensteknik (kan vara APA, Oxford el. liknande).


Ååååå fml idag och blir antagligen av med jobbet på fredagarna :/ så januari vet jag knappt vad jag ska göra längre :/ hem och fixa recept till mamma skriva om kompletteringen och sedan göra den sista gamla uppgiften sedan gå och träna men har inte riktigt samma energi längre :/

Lägger till bilden på mig och nea så blir det lite roligare iaf ;)

Av Cecilia - 8 april 2013 09:28

Jag har nu nästan fått ihop seminarium 4 kompletteringen så nöjd är jag och funderar på att lägga ut delar av den sedan för mycket tankar som jag fick formulerat som jag tänkt på ett tag :) jag har diskuterat för ett förändrar förhållningssätt jämtemot könsroller och avvikande normer :) har gett lite förslag till hur jag anser att man borde utforma utbildningen för lärare och hur lärare måste approacha nya normer och liknande :)

Men ska skriva klart detta strax :) nu står jag på Vallhammra och väntar på mina femmor för nu är det dags att ha hemkunskapen igen :) äntligen :) förhoppningen är att jag ska hinna att skriva klart seminarium 4 medans dem äter och städar :) plus att jag måste skriva lite kommentarer om eleverna för deras unikum :)

Men sedan är det att åka tillbaka hit och sätta sig i studiehallen och skriva syfte, frågeställning och meta texter till c-uppsatsen :)

Av Cecilia - 8 april 2013 06:40

Idag är det alltså dag 19 av 23 :O omg tiden springer iväg :D idag blir det först skriva på seminarium 4 och sedan bär det av till jobbet :) måste beställa massa varor innan i morgon och sedan så blir c-uppsats skrivande mellan lektionerna och så ska jag försöka få tag i alla lärare som jag valt ut för min studie :D jag hoppas dem börjar höra av sig idag :) ska skicka påminnelse idag vid lunch tror jag :) måste få tag i en mail adress med som inte funkade i fredags :D

Men nu blir det chocklad och seminarium skrivande :) massa skrivande idag för mig ;)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards