Alla inlägg den 16 april 2013

Av Cecilia - 16 april 2013 21:09

1000 calories Will get burned :) woopwoop ;)

As gött att träna ;) och till alla godis råttor där ute ;) mitt bästa tips för att inte äta godis se till att äta regelbundet börja räkna lite kalorier och sedan borsta tänderna efter varje mål ;) man vill sällan äta när man borstat tänderna :)

Av Cecilia - 16 april 2013 20:20

Jag har gjort medlemsavgifts förslag, stödmedlens förslag, färdigställt sponsorpakets förslag, dagordning, skrivit ut allt detta och föregående protokoll men också gjort en ansökan till allmänna arvsfonden till stiftelsen men också färdigställt en tipsprommenad med 10 barnfrågor och 10 vucenfrågor där efter en skiljefråga :) sedan skrivit ut den. Det var stiftelse arbetet. Jobbet jag skrev klart mina omdömen 90 st, termins planering och mailade lite till ordinarie lärare och sedan har jag börjar rätta min c-uppsats men nu är det dags att byta om och gå och träna kondition och smidighet :) 1000 kalorier ska brännas på crosstrainern ;) sedan splitt och spagat träning :)

Så jvl nöjd :) ska bara skriva rätt svar på tips promenaden, packa inför Tidaholm resan och sedan stöda iordning hemma och hos djuren så är jag klar :) kommer nog iof även att rätta lite uppsatts ikväll :) ja mitt arbete tar ju typ aldrig slut :) men nu byta om till träningen :)

Av Cecilia - 16 april 2013 15:44

   

Blomkålssoppa med baconströssel

351 kcal/portUr MåBra nr 12 2009

Ingredienser

2 port

1 liten hackad gul lök 
1 tsk olivolja 
300 g blomkål i bitar 
100 g potatis i tärningar 
4 dl grönsaksbuljong 
50 g valfri smaksatt cream cheese, max 12 % 
1½ dl lättmjölk, ev. låglaktos

Servera med: 
4 skivor knaperstekt kotlettbacon 
100 g grov baguette, ev. glutenfri

Så här gör du

Fräs löken i oljan i en stor kastrull. Tillsätt blomkål, potatis och buljong. Koka upp och låt sjuda ca 10 min tills potatis och blomkål är mjuka. Rör ner osten, mixa soppan och tillsätt mjölken. Värm utan att koka.


men jag tog inte i mjölk eller cream cheese :) jag gjorde en vetemjölsredning och mixade sedan allt och tog inte bröd till :) någon måtta får det vara :) men det smakade jätte bra :) min blev lite färglös och tråkig men smaken var helt okey :)


något jag rekomenderar :)

OMG

Av Cecilia - 16 april 2013 15:43

JAG VILL BÖRJA DANSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

frågan är vem jag ska övertala :)

Watch up boys :P

Av Cecilia - 16 april 2013 11:01

Sjukt trött efter träningen igår :) och nu sitter jag i soffan under filten och mumsar på risifrutti (ca 200 kcal) och en knäckebröds smörgås (ca 50 kcal) så frukost och piller intaget och nersköljt med tranbärsjouce ;) men ska snart börja med jobbgrejjer och sedan vänta på kommentarer från både mamma och min handledare om min uppsats :) för att sedan börja ändra i den i kväll och i morgon :) för på torsdag så hämtar jag enkäter från elever och lite svar från lärare :)

Men ska äta och dricka klart och sedan ta tag i mitt liv :) jag har varit slapp och nu får jag sota för det xD haha måste fixa dels saker som ska skrivas ut till styrelse mötet på torsdag men också så ska det fixas en massa till jobbet :)

Bilden är en jag tog på väg hem från gymmet igår :) men nu kläder, stänga av Tvn och börja skriva allt som ska skrivas :)

Av Cecilia - 16 april 2013 00:38

Jag gick en runda efter träningen hade mycket tankar om allt så kom inte riktigt till ro :/ men nu har jag ätit 3 knäckebröd (120 kcal) med kalkon (ca 20 kcal ihop) med gurka till dracks det tranbärsdryck ;)

Nyttig kvällsmat ;) släppte ut Gösta medans jag gav alla djuren mat och nytt vatten och bell den lilla mysisen ja hon sprangfram och ville upp i handen :) vet inte riktigt vad som hänt men det känns ok iaf :) jätte mysigt :)

Men nu ska jag sova ;) sov gott ;)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards