Alla inlägg under februari 2016

Av Cecilia - 22 februari 2016 16:57

Jag kom hemför en stund sedan och fixade med disken :) och min dag har varit bra fick gjort en del av vad jag skulle :) men det tar jag sedan :) nu äter jag och älsklingen lite mellan mål medans hunden är på tigghumör och sitter och fjantar på golvet ;) hahaha :) jag gjorde mig lite mannagrynsgröt och Erik fick två toast ;) som han nu delar med den oskyldiga lilla hunden ;) hahaha :) nästa stopp på dagens planering är att någon kommer hit oh fixar med supran och jag ska väl ta ut hunden på en liten sväng och sedan ska jag dra och tränar :)

Träna träna träna :)

Av Cecilia - 22 februari 2016 12:09

Jag försov mig i morse därför skriver jag inte förrän nu :) jag låg kvar alldeles för länge i sängen :) suck :) men kom i tid till jobbet och hann ut ned hunden :)

Och han hänga tvätten och sätta igång en torktumlare :)

Nu är jag hemma en snabbis och kissade hunden och åt lunch :) hunden fick det jag inte orkade :) men nu blir det att åka tillbaka till skolan så jag kan ha de två återstående lektionerna :) borde egentligen tagit och hämtat mina kläder till återbruk uppgiften men kommer nog inte hinna det :( men men det tar jag i morgon :)

Av Cecilia - 21 februari 2016 17:00

Då var lunchen ;) avklarad i Göteborg :) så himla mysigt :) god mat en buffé med omelett och skaldjur och bröd :) väldigt gott och trevligt sällskap ;) det är väl ändå skönt med söndag även om man vet att veckan skall börja om :) så himla härligt :) så himla skönt så himla gött att bara ta sig tid och bara vara ;)

Av Cecilia - 21 februari 2016 13:54

Jag blev hämtad hemma av Eriks pappa och nu är vi på väg till lunchen i Göteborg och Eriks bror m familj :) där brukar det bjudas på väldigt god mat :) jag kanske inte hinner allt jag vill när jag kommer hem sedan men man måste få njuta av sin ledighet med <3 så det tänker jag iaf göra nu :) jag lekte med kameran här i bilen så laddar bara upp mitt collage :)

Min lilla fotomodell yra är med på kortet med :) började med att leka själv men yra ville också vara med :) älskar den hunden alltså <3 detta besök är dagens hiss inte tänka på något bara att vara :)

Av Cecilia - 21 februari 2016 09:08

Jag lyckades ändå att gå bort lite kalorier men det gick väldigt långsamt idag :) och gjorde ont i fötterna eftersom det blev så hårt att gå på isen :) men promenaden är iallafall avklarad :)

Av Cecilia - 21 februari 2016 09:07

Jag och yra kom precis in från promenaden och jag ska väl fixa lite frukost och börja på att ta hand om disken :) vi hamnade efter med disken igår men nu är vi nog i fas igen :)

Det är ju inte jätte mycket som ni ser men det är ändå disk jag hatar när det ser ut så när man vaknar! Men diskmaskinen gick igår när vi åt maten och har stått att torka hela natten så nu hoppas jag på att den är torr :) men nog om min disk det var egentligen inte det jag tänkte pratat om nu! Det var den här jvl snön eller j snön är det inget fel på! Men kommunen som sköter snöröjningen! Asså jag blir så trött på dessa sparar tider! Asså betala för snöröjning! Jag fattar inte vad som är så svårt dem väntar in i det sista! Jag har alltså gått runt med yra i detta:

När det snöar och det är varmt ute så den smälter bort är det ganska viktigt att skotta bort för vad händer nu morgonen efter! Jo det är is under och vatten pölar över och man halkar omkring i fotspår från tidigare gående! Jag förstår inte vad som är så svårt man ska inte tvingas att gå på vägen som inte heller den är skottad! Suck jag tänker på alla barn som ska till skolan i morgon som kommer att halka runt med sina väskor och vara helt pisseblöta när dem kommer till skolan! Eller alla de pensionärer som får förbi här flera gånger om dagen med sina hundar! Dem har nu två val idag gå ut och gå på vägarna som inte har lika mycket is på sig men fortfarande är hala eller ringa på hjälp för att kunna gå ut med sin hund! Kommunen ser vara pengar men inte konsekvensen på vad deras sparande gör! Dem ser till att ekonomin ska gå ihop mer än att människorna som bor här ska kunna leva och göra sina vardags sysslor! Jag tycker det är löjligt! Om skolan ska vara till för alla och alla ska med så tycker jag att det samma gäller vägarna! Alla ska kunna gå på närområdets gångvägar och kunna cykla på cykelbanorna men nu kan endast dem som har balans gå och inte ens de personerna kan lyckas! Jag tänker om man underhåller sånt här som faktiskt underlättar för många och bjuder in att alla kan vara med i samhället och gemenskapen som ändå finns i en kommun så kanske man tjänar på det i längden :) men denna kommunen kanske inte vill ha lyckliga invånare! Suck!!!

Detta är så dagens diss! Tänker inte skriva hissen i samma inlägg! Kommunen ryck upp er!

Av Cecilia - 21 februari 2016 08:00

Jag vet inte om jag skrev ett inlägg igår kväll :) jag tror inte det i allafall annars får ni bara läsa om det igen hahahaha :) jag scannade en massa stuffs igår super nöjd :) satt och broderade en lån bit på fjärilen vilket gjorde mig ännu nöjdare :) har två färger kvar på den gul och blå :) den var ganska svår att göra men det gick :) sedan vas gjorde jag mer :) jo handlingsplanen är väl så gott som klar ska rätta till den i em :) och kolla om jag löser det sista där som ska lösas ;) ska försöka rada upp lite av de kläderna jag ska sy och ta lite kort och göra mig en presentation på det :)

Sedan tror jag att jag ska kolla med några vänner om jag kan komma att ha några partyn för dem och min nya sälj idé :) dags att ragga runt lite :)

Men nu upp och ta ut hunden det är nummer ett :)
Sedan ta disken :)
Kolla på alla kläder och börja göra en PowerPoint online :) får nog ladda ipaden så kan jag göra det där i :)
Sedan ska jag sy en sväng!
Kolla igenom uppgifter för slöjden
Åka till Eriks bror med svärföräldrarna på lunch Erik som ska ha någon här som ska grejja med supran han får stanna hemma :) men jag ska åka och hälsa på barnen :)
Sedan så måste jag träna idag :) vet inte om jag ska göra det innan eller om jag gör det ikväll :) har faktiskt ingen aning :) man kanske skulle ha gjort det innan! Vi får se jag ska ut med hunden iallafall så kan man planera efter det sedan :)

Av Cecilia - 20 februari 2016 12:08

Vaknade upp med samma huvudvärk jag hade när jag gick och lade mig :/ inte så skönt :/ sjukt hemskt :/ tog en stund för mig att kunna ta mig upp :/ och ute snöar det ju slask så jag var så sugen på att gå upp :) men men nu är jag uppe och vi har duschat och ätit lite frukost :) nu är vi på väg med kidsen till bussen från Trollhättan vågar inte sätta dem på tåget som det är nu :)

Tanken är att jag ska sitta och få ihop en företags idé nu på vägen till Trollhättan och börja med de handlingsplaner som ännu inte riktigt är färdiga så jag får det gjort :) så ska jag jobba jobba jobba sedan :) måste få klart massa saker innan måndag :)

Hoppas ni alla får en produktiv dag :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards