Alla inlägg under februari 2016

Av Cecilia - 19 februari 2016 23:27

Vaknade från min tupplur ca 15.30 :) då var det dags att ta sig upp och städa ordning köket mm :) efter det fastnade jag Tove och Linnea i soffan jag hade fortfarande huvudvärk så tog det lite chill med Pinterest :)

Sedan blev det en promenad med Linda :) och det var skönt att ventilera sig lite :) sedan drog jag och flickorna till Ica och bestämde oss för att göra en chicken club sandwich :) med pommes :) den blev super god men glömde självklart att ta kort på den :) men den uppskattades ;) nu däremot sitter jag och Erik ocj segar i köket med våra telefoner :) jag är gött trött :/

Hoppas ni också haft en slappar fredag :)

Av Cecilia - 19 februari 2016 12:54

Ja då var man färdig på jobbet för detta lov :) blev bara en liten sväng idag vi var klara där vid 11 :) så nu kan jag vara hemma och grejja :) tjejerna skulle hjälpa mig idag och i helgen så det är inte så mycket som behöver göras :) dem ska ta lite kort och dokumentera ska kolla om dem kanske kan göra det direkt i ipaden eller om det får gå via datorn :) först och främst ska dem skanna massa saker :) och jag måste skriva lite händelserapporten :) och lite handlingsplaner :) vanliga saker för lärare och sedan fixa iordning listor på internet mm för att få kolla på vem som går vart och när :) så har lite att bita i :)

Men nu ska jag iallafall vila lite :) har huvudvärk har nog spänt mig lite mycket :/

Av Cecilia - 19 februari 2016 06:45

Nu har Erik åkt till jobbet precis :) och jag har väll börjat att ta mig upp :) jag kammade till håret för att se resultatet :) älskar mitt hår rött :)

Haha den sista bilden med röd förstärkt gör att mina ögonfransar är typ borta ;) hahahaha suck alltså :) men man ser mitt röda fina hår :)

Planering för morgonen :) jag måste skicka in lite papper till min ev blivande säljar coach :) sedan tänker jag att jag ska fixa lite mer kategorier här på bloggen och fixa med färger och så :) Erik ska få vara smakråd :)
Jag har några kategorier som fattas och min profilbild är ju borta för tillfället så det måste också ordnas :) hahaha :)

Men jag mår bra igen :) jag känner igen mina mönster och mår jag inte bra då tar jag inte kort på mig själv :) men nu tar ja kort och lägger ut så nu är faran över :) så skönt :) även om problemet inte är på något sätt löst så spelar det ingen roll för jag mår bra i det och vet att jag inte kan göra så mycket åt det tyvärr :)

Planeringen för dagen är enkel faktiskt :) frukost måsten jag äta :) sedan ut med hunden eller ja inte nödvändigtvis i den ordningen :)
Frukost
Promenad med hunden
Fixa lite med datorn
Cykla till skolan, idag blir det en kort dag jag tänker inte vara där speciellt länge faktiskt :) ska försöka kolla om någon rektor är på skolan så jag kan be dem lägga ut ett mail om den nya organisationen av bord och stolar :)

Hemma sedan:
Lunch - vad vet jag inte det finns typningen mat! Men det löser sig nog :) får åka till Ica och köpa något lätt :)
Börja med pappersarbete med skolan be flickorna om hjälp :)
Jag hoppas att mitt pappersarbetet blir klar snabbt för jag vill börja sy idag med :) juste får inte glömma de två tröjorna som är tanken att jag ska sy klänningar av :)

https://diaryofamadcrafter.wordpress.com/2012/07/12/t-shirt-remodel-a-tutorial/

Där är länken :) jag vet inte om jag tänker sy på ett hjärta i bak på mina klänningar men jag har en annan idé där antingen om man syr ficka eller om man strimlar upp bak som ett hjärtan:) kolla här:

T-shirt tyg går ju inte sönder om man klipper det :) men viktigt när man ska göra sådana typer av dekorativa hål ha en vass sax eller en rullkniv för tillskärning av tyg man har bara en chans :) och man vill ju ha det rakt och snyggt :) när man sedan klippt/skurit då drar man lite lätt i tyget så kommer det krulla till sig och man ser inte på samma sätt kanterna man klippt/skurit :)

Hur mina kommer se ut är lite hemligt men vad säger man :) jag har inte kommit mig för att fundera ut det :) måste få tag i något mer dekorativt tyg alltså har lite T-shirts till som jag älskar men som är lite små som jag ska piffa till på lite olika sätt :) samma där jag vet inte hur jag vill ha det så kan inte säga så mycket mer :) jag hoppas att jag hinner börja sy idag det hade varit så sjukt underbart :)!


Hoppas ni alla får en bra dag :) jag tror jag ska försöka ta mig upp och bädda sängen :) ska ta med mig datorn till skolan så jag kan skriva mail om allt vi gjort och allt som hänt under lovet som sedan rektorerna får skicka ut till alla lärare så att vårt material till textilslöjden står säkert :) det är väldigt viktigt :) suck jag kan inte sluta skriva :)

Haha ha det bra <3

Av Cecilia - 18 februari 2016 23:30

Jag fick sovit en stund förut till halv åtta då kom Erik och väckte mig :) han och barnen var hungriga :) så då gjorde vi lite pasta och skinksås med allt vi kunde hitta i kylen :) lite bacon stektes och riven ost lades i ;) det var super gott :)

Där efter satt vi lite ocj spelade spel på datorn :) Erik har grejjat med något euro-truck simulator så man ska åka lastbil och köra grejer på tid :) det var lite roligt att kolla på :)

Sedan började jag och tjejerna färga mitt hår :)

Färgen är färdig och jag har joinat mina sötnosar i sängen :) dem gick Dock och lade sig innan jag var klar med färgningen :) men det är ju sånt som sker ibland :) får ta kort på resultatet i morgon :) för nu ligger det och torkar :). Men vill inte att det blir rött i sängen så har dels min handuks turban på och en handduk under detta så det inte färgar av sig på kuddarna :) hahaha

Men nu är jag väldigt trött i mina armar mm så får väl ta och stänga av här :) och gå och lägga mig :) ska bara fundera en sväng till först på allt :)

Fundering nummer 1: ska jag bli säljare? Jag vill det tror jag :) det känns inspirerande och roligt :) tror nog jag kan fixa några partyn :) och fixa några kunder :) jag älskar ju sånt :) och göra en början till mitt eget företag :) det känns så lyxigt :) så sjukt nice :) måste komma ihåg att lämna in pappret till henne bara med alla mina uppgifter :) får göra det imorgon tror jag :)

Fundering nummer 2: den glömde jag visst av hahahaha :) galet värre ;) men måste till skolan i morgon göra klart det sista och sedan åka hem i tid och antingen sätta sig med att göra klart allt som ska sys eller rätta och fixa med allt pappers arbete :) frågan är om man ska ta allt pappersarbete först :) så kan man ta och fixa resten sedan kan kanske få med flickorna på att hjälpa mig lite med att dokumentera och göra snygga PowerPoint'S :) får kolla med dem :)

Av Cecilia - 18 februari 2016 16:22

Jag är super trött i kroppen :/ men inte sömnig :/ jätte konstigt men har jätte ont i huvudet så ska försöka att sova nu ät tanken :) zzzz :)

På jobbet idag gick det bra vi hann väl inte allt vi är rätt trötta i kroppen allihopa men fokuserade på skräpet idag och att få ut allt som ska ner i skyddsrum nummer 2 :) imorgon får vi bärhjälp så då kommer det gå fort :) sen ska jag bara få ner lite huvar och symaksinslådor så är jag nöjd :) jag var lite irriterad i dag på jobbet jag glömde äta frukost och lunch så var väl inte jätte duktig :/ men ville bara jobba och bli trött men nu har jag ätit och ska vila så det är bra :)

Ja mer än så hände lnte idag :) det har strukturerats och planerats inför bärhjälpen i morgon :) nu blir ses sova till 18 :) sedan får vi se ingen träning i alla fall men det kanske blir lite broderi och jobb :) Erik ska sitta vid datorn ikväll så tänkte också placera mig i kontoret och jobba :)

Ha en trevlig eftermiddag :) juste cyklade till och från jobbet sjukt duktigt :)

Av Cecilia - 18 februari 2016 07:23

Jag skulle gått upp istället för att ligga kvar här och sova... Dumt val att försöka mig på att sova :/ nu mår jag bara illa för kroppen inte fått sova klart :/ hahaha vilka problem :) ne men nu får jag ta ut hunden :) och sedan dra till jobbet :) det blir cykel idag till jobbet så tänker att det får nästan vara den träningen för idag om jag inte mår bättre sedan då vill säga :) men nu ska jag ta mig upp :) inte det lättaste när kroppen inte vill :/

Av Cecilia - 18 februari 2016 06:18

Suck!!!! Höll på att somna men vad hände då jo det som alltid händer :/ någon klockjvl (ursäkta svordomen) började ringa :/ hjälpte Erik att hitta lunchen oh släppte ut hunden men tänkte sova till 7 :) min plan om att vara på skolan vid 7 är död jag behöver iallafall vila om det är så att jag inte kan powernapa :)

Idag ska jag maila lite förslag till gymmet om öppettider och mer utveckling :) så som tränings dagboks blad :) och liknande :)

Älskar min man som börjat stötta mig i mitt skrivande <3 jag vet att du läser detta <3 det gör mig så glad :)

Godmorgon hoppas ni vaknar till snart för jag ska sova så god natt ;)

Av Cecilia - 18 februari 2016 04:45

Började skriva ett inlägg men det försvann tydligen :/ jag ligger valen och funderar och tänker och är lite stressad tror jag allt :/ för har väl varit vaken iaf en timme nu! Det är mycket som försiggår här i mitt lilla huvud :) men har nog lyckats att lösa en bit i alla fall :)

Sist jag lämnade er var jag på väg till mötet med säljaren :) det gick okey mer om det nedan ;) efter mötet var jag och hämtade Tove min kusin hennes kompis och Erik alla hade lyckats ta sig på olika sätt till älvängen :) vi åkte hem och lagade hemgjord pizza och satte oss och mös i soffan det behövde jag verkligen så underbart skönt alla samlade jag hade redan tränat mm :) där efter gick jag och lade mig faktiskt jag och Erik låg och pratade en sväng men jag vaknade då för en stund sedan och funderar väl egentligen på varför :) visst mina ben är sjukt trötta och det spänner väl i dem och så men tänker att det är väl inte det tror mer att det är min hjärna som går på högvarv! Suck alltså måste chilla lite snart alltså ;)

Btw så här snygg var jag igår på mötet :) jag börjar känna en del resultat nu från träningen och är så mycket mer positiv och glad och så :) det är väldigt roligt :)

Mötet igår gick fantastiskt men det är ett stort steg att ta och det kräver en del jobb så här i början men jag tror faktiskt att jag ska klara av det :) min främsta oro är väl egentligen att Erik ska känna sig bortglömd men jag Har sedan många år tillbaka drömt om en egen verksamhet :) jag vill ha ett företag av något slag helst hade jag ju velat ha en garnaffär med smått och gott och där jag kan sälja mina alster som jag gör och grejar med själv :) det är en dröm att ha en sådan möjlighet :) att skapa och få sälja :) och jag tänker att detta företaget kan dels ge mig ett hum om hur det är att ha företag men också ge mig ett startkapital till att investera i ett företag :) och det känns väldigt lockande :) och vad det verkar som så är det här företaget väldigt mån om sina anställdas tankar och funderingar och jag har en idé där om ytterligare produkter som man kan ha insortimentet :)

Jag känner mig positivt överraskad den stora frågan jag har är har jag tid? Har jag plats? Har jag ork och är vårt förhållande starkt nog för ytterligare påfrestningar? Jag har ju typ precis kommit igång med både träning och blogg och med jobbet ordentligt också är detta gör mycket att börja med? Har jag ett tillräckligt stort kontaktnät för detta:) jag har ju några funderingar alltså men jag hoppas att det ska kunna gå bra ändå :) jag och Erik ska iallafall prata igenom detta ikväll har vi sagt det och massa annat känner att jag behöver läsa igenom allt och skriva ut lite information om det :) men jag har drömmar utanför skolans värld! Jag har drömmar om en inrednings blogg/instagram mm och det känns väldigt inspirerande detta företag för det är väldigt fina saker och lättsålda jag vill ju själv ha hela sortimentet :)

Jag vill ha något att göra för min skull! Inte för alla andras! Jag behöver också något som distanserar mig från jobbet med skolan jag behöver något som jag tycker är roligt och utan en massa måsten. Jag älskar mitt jobb det gör jag och jag älskar att jag får bygga upp mitt ämnen som jag vill mm men jag vill ha något som jag kan vara stolt över som jag kan visa upp och prata om som jag tycker är roligt dels är ju detta alla rum som jag hjälpt till med på skolan och så men också något annat :) jag vet inte jag måste lösa mer fundera kolla har jag kunder!

Btw älskar min nya blå sjal som kommer från Canarieöarna :)! Tack min älskade granne :)

Hur skyddsrummet ska kunna ta form idag! Är också saker jag tänker på :)

Redan nu börjar min ångest släppa, jag älskar att ha den här bloggen att kunna skriva av sig på! Love IT! Får skriva detta fort då så jag kan sova en stund till :) tänkte vara på jobbet runt 07.00 ;) jag är som vanligt galen men jag måste få klart det sedan så killarna vet vad dem ska göra så jag kan vara hemma och grejja med allt annat på fredag :)

Jag tror det får bli så här att dem får bära de ställningar som ska från skyddsrum 2 till skyddsrum 1 först :) och då får man ju vara smart så då kan dem ju på väg tillbaka plocka med sig en stol eller två när dem går tillbaka till skyddsrum 2 :) när dem burit dem 4 ställningarna kan jag börja frakta dem här affischerna och grejerna som ska vara på ställningarna :) det känns som en ganska bra grej :) under tiden dem fraktar ställningarna så ska jag tömma klart skyddsrum 1 :) så det bor klart samt fixa i korridoren där så det blir lätt att ta sig fram för dem när de kommer med ställningarna :)

När ställningarna är ur vägen nere i skyddsrummet så är tanken att dem ska bära upp och ut skräpet från skyddsrum 2 :) sedan bära ner saker från korridoren som stått i skyddsrum 1 ner i skyddsrum 2 :) omg vilken omorganisation jag lyckats med på 3 dagar! Men tankearbetet har ju tagit en stund :)

Där efter får dem kolla runt övrigt på allt som står i korridoren som skall slängas mm :)

Jag ska också få ner 20 lådor från våra nya symaskiner och massa huvar till alla symaskiner så jag har också en del att ta tag i sedan :) omg hoppas att flickorna kan komma och hjälpa mig med det :)! Får inte glömma min dator heller för att kunna visa alla mail som farit kring skyddsrum 3 ;)


Uterum med fria väggar och tak! Detta är också en tanke jag haft jag trodde faktiskt inte att det fanns men självklart är världen full av smarta människor :) jag vill ha ett uterum som fungerar då det är kallt utan att vara för kallt och ett uterum som fungerar när det är varmt så att man kan öppna mm på olika sidor beroende på vinden ;) för här på ström är det strömt i både vatten och vind :) det blåser fruktansvärt här och då kan det vara skönt att kunna välja vilken sida som man ska öppna mm :) så det är min tanke :) det som är viktigt är att det ska fungera som matsal oavsett årstider och väder :) vet självklart redan vad jag ska ha för möbler därute :) hahaha :)


Här finns en länk på det jag hittade :)
http://zabra.se/inbyggt/

Hade väl antagligen skrivit mer under första inlägget som försvann för mig men vad gör det :) nu är jag lugnare i huvudet och i kroppen :) ska ta och kissa och dricka ett glas med vitaminer kanske har redan fått i mig två glas vatten och ett glas saft :) måste kanske ta en vitamintablett så sover jag säkert gott sedan några minuter innan Erik min älskade sjusovare ska upp :)

Hoppas ni sovit gott iallafall :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards