Alla inlägg under februari 2016

Av Cecilia - 17 februari 2016 15:20

Ja då var det nästa steg gjort på jobbet tyvärr var inte alla kullar där som behövde vara där men jag har gjort en tydlig plan för vad dem ska göra i morgon :) dem kommer att vara gött trötta på mig men sånt händer ;) hahaha gjort en fin karta av skyddsrummet med :)

Den behöver förtydligas med lite prat men tror den blir super bra :) lätt att hitta om man behöver byta ut något :) men blir sjukt mycket bärande i morgon för dem :/ stackarna :/

Får köpa fika åt dem :) idag på jobbet gick det verkligen super trots att pojkarna och korridoren inte blev helt hundra! Jag och en av mina kära kollegor tömde resterande del av böcker mm i det skyddsrum jag jobbade i under gårdagen och ställde iordning så att det ser okey ut :) nu kommer dock det tråkiga att mer grejer ska in där i morgon men det löser vi då är tanken :) just nu är jag glad att det är tomt och luftigt :)

Är jätte nöjd :) körde hem min kollega som tack för hjälpen :) väl hemma så fixade jag lite mat :) värmde upp rester men det går ju det med och satt och mailade lite om det skyddsrum som skolan ännu inte har eftersom musikskolan måste ha det anser dem! Hahah suck alltså ;) att dem inte bara kan ge sig ;) vi har slagit ihop två skolor och nu börjar våra utrymmen bli fulla!

Efter ett mycket sakligt mail som svar på varför vi behöver ytterligare utrymmen fast irritationen var hög så fick jag iväg ett representabel mail där vi förklarar vad vi tänker och hur vi känner :) irritationen fick jag gå bort under promenaden med hunden :)

Nu tänker jag att jag faktiskt ska åka och träna och när jag kommer hem och antagligen är hungrig igen då jag bara åt fisk, sås och grönsaker till lunch :) så kommer jag äta en likadan portion men inte tillsammans med mailen utan tillsammans med

Mio katalogen :) så skönt att bara kunna sitta och slappa en stund då innan mötet är vid 17.30 :) ne men nu får jag nog faktiskt skynda mig :) gymma gymma gymma för jag är så sjukt bra på det just nu :) spring medans benen är varma ;) haha ha det super bra hoppas ni har en lika fin dag som jag :)

Av Cecilia - 17 februari 2016 07:57

Haha hunden sitter och väntar på att jag ska gå ;) så hon får sin dentastick :) den får hon varje dag då jag åker till jobbet och varje dag efter lunch så får hon sitt godisspel :) så nu sitter hon och väntar på att jag ska gå :) men jag tänkte blogga lite snabbt medans jag väntar på att bilen blir varm :)

Dagens bild på en tiggande bordercollie ;)

Promenaden gick iallafall bra :) jag är grymt böjd över mig själv som tagit tag i detta nu :) och peppar peppar än så länge inte blivit super sjuk är lite förkyld men det beror ju mest på att jag är ute så mycket i detta äckliga väder :) det ända som är bra med vädret är att hunden kommer in helt torr och ren :) så det är iaf bra :) dagens planering harvar ju redan berättat så tar inte den igen :)

Men det var det jag skulle säga kom fram till att innan jag började att träna så orkade jag knappt den promenad som jag och yra går nu flera gånger om dagen :/ jag hade så dålig motion och motivation jag lade av så fort det blev jobbigt :) blir roligt till sommaren för jag orkade knappt att cykla hem då undrar om det är någon skillnad nu när jag börjat träna :) man tar nog ändå inte hela backen upp men kanske mer än förra året :) den backen är så hemsk för den smyger uppåt i ca 700 meter och den dör man i när man cyklar uppför och behöver inte jobba när man cyklar till Edet centrum :)

Ne nu har jag ett par sjukt stora ögon här brevid mig så det är väl dags att ge henne sitt ben och åka till skolan hade verkligen behövt någon frukost :)

Av Cecilia - 17 februari 2016 06:33

Jag tränade för hårt igår så nu kommer jag inte upp så sjukt smart är jag :) så sjukt duktig är jag :) hahaha jag som tänkte vattna blommorna innan jobbet :) det får ta den tid det vill att komma upp idag ;) nästan iallafall :) hahaha ne men ska väl försöka komma upp det är lite jobbigt för egentligen är jag ju ledig! Men ju fortare jag kommer iväg desto fortare blir det saker gjort :) idag ska det bäras massa saker igen men har en plan med min bil kanske ;) hahaha

Var precis och vägde mig och nu väger jag DH,Q vilket innebär att jag gått ner ytterligare i vikt jag har långt kvar till målet men jag har inte bråttom jag tar detta i den takt jag känner för :) älskar att jag kommit i gång med träningen igen :)

Av Cecilia - 17 februari 2016 05:42

Jag har nu legat i sängen i 40 min spelat lite sonic boom och kollat lite på nya lotions och sånt :) så kom jag på det märket jag brukade ha innan det slutade jag med för att Apoteket i Kungälv hade inte dem :) men dessa krämer älskade jag ;) funderar på att prova för det är så mycket naturliga ämnen i dem :)

Natuvive är super bra märke ska se om dem har det på Apoteket här för det finns ju hur mycket bra krämer som helst men är det inte lättillgängligt så blir det inte av att man köper det :) isf får det bli biotherm eftersom det kan jag köpa på eleven.se där jag handlar Eriks skägg schampo och skägg balsam :) men hatar egentligen att handla sånt på nätet som man kanske behöver med en gång :) men skulle också vilja hitta min brazilian nut créme :) kanske får googla upp den med :)

Jag har haft en super bra sömn men känner mig slut i kroppen men det går nog över sedan :) idag har jag möte med företaget jag vill sälja för vid 17.30 känns så spännande :)

Idag är planen :)
Komma upp och fixa ordning mig :)
Ta med hunden ut på promenad :)
Äta frukost :)
Fixa lite hemma innan jag åker till jobbet :)

På jobbet försöka få tag i killarna som ska hjälpa mig så fort som möjligt om inte fortare :) för jag måste sätta igång dem sjukt snabbt :) så blir det nog bra :) vi har en del att göra idag men. Förhoppningen är att det ska vara klart idag :) och att jag ska maila ut till alla om att det är städat nu nere i skyddsrummen och att i skyddsrummet vid no-korridoren att den är textilslöjdens :) varför gör jag vaktmästar jobbet :) haha sjukt :) men det är väl dags att sätta fart här nu då :) tänkte försöka slappa några minuter till :) och hoppas på att min älskade man snart hör av sig jag missade honom igår :/

Sedan så ska jag ju försöka jobba och träna med :)

Hoppas att ni får en bra morgon :) som ni ser varade mitt down inte så länge :) ha det bra så länge uppdaterar kanske innan jobbet igen :)

Av Cecilia - 16 februari 2016 22:57

Ja min kropp är så trött nu :) tog en lång dusch och sedan en skönhetstid med insmorning av kropp och själ ;) haha kanske inte själ men det är rätt mysigt så på kvällen att tända ljus och bara fixa sig :) bara ta hand om sig själv :) då börjar det med :)

Tända ljusen :) mest för att det känns varmare då :) sedan tar man kräm nummer 1:

Det är ett bodybutter av en lägre prisklass (hittas endast på särskilda butiker, vilket suger för min är snart slut) denna brazilian nut kräm är super mot ärr, bristningar och typ sår på kroppen för fet för ansiktet har provat och det var ingen hitt :) men också där man är riktigt Torr :) då tar man och borstar håret mm medans man torkar och kanske borstar tänderna :) skölj noga av händerna nu :) kräm nummer 2:

En bodymilk kräm från biotherm som jag älskar fick den i julklapp och använder den typ varje dag!!!! Super!!! Den luktar super och hunden blir väldigt mjuk av den :) den luktar nästan lite apelsin typ :) väldigt god lukt iallafall :) denna smörjer man in hela kroppen med :) då kommer man till kräm nummer 3: glöm inte att tvätta händerna ordentligt :)

Denna har jag använt ett tag nu och den fungerar för mig :) har kittet med face wash och scrubb och allt och det är viktigt att man provar sig fram här :) men denna fungerar för mig då sen är olje fri då jag har lätt att få finnar och att den återfuktar vilket behövs på mitt jobb där luften är torr :) då kommer man till kräm nummer 4:

Biotherm nagel och hand kräm super bra man blir mjuk och len och den är super dryg :) set gillar jag :) tänk på att ju fortare man applicerar sina krämer efter duschen desto bättre effekt :)

Där efter fixade jag tvätt och disk men kände mig för trött för att brodera men jag har faktiskt varit ute och gått :)

Så ca med allt jag gått idag ungefär 1000 cal :) plus allt som jag brände under dagen i skyddsrummen var gött svettig där ett tag :) men nu ska jag sova för nu orkar jag inte mer :)

Sov gott alla :)

Av Cecilia - 16 februari 2016 20:00

Min dag började inte så bra mådde verkligen inte bra och ville ingenting :) men här är grejen med att röra på sig :) man får ork och energi :) så nu är det på topp igen :) visst jag är fortfarande ledsen, besviken och arg på allt men jag kan inte göra något åt det eller för det så nu får jag släppa det :) efter att jag kom hem :) har jag varit ute med hunden dock utan sportstracker för jag hade ingen batteri och behövde ladda till träningen :) jag gick ut med hunden borde ungefär varit 50-60 cal för jag går i samma hastighet nästan varje gång :) sedan jag grejjade lite hemma med städningen :) och tog ett mellanmål :) fixade yras godsileksak som hon älskar :) och begav mig till gymmet :) så sjukt skönt :)

Inte min bästa tid men med tanke på att jag sprungit och burit och svettats hela dagen ät jag grymt nöjd :) hade dock svårt att hålla jämn hastighet idag men det kommer snart igen :) på gymmet så ringde älskade lilla grann ungen och frågade om jag ville ha mat :) och det tackar man inte nej till :) super god korv i tomatsås med pasta och sallad från ICAs matkasse :) sjukgod :)

Där efter gick jag hem under tiden dem lägger barnen för jag och mamma granne ska ut och gå här strax :) och då hann jag med att dammsuga soffan och hela huset fick flow och det var så bra förberett så det var bara att köra på :) grymt nöjd så nu är det dammat och dammsugit :) måste nog ta en extra gång på badrummen i morgon det är så dammigt där :) kommer med en gång:/ men men så här fin blev soffan :) och vardagsrummet :)

Lite mörkt kanske men tror ni ser ändå :) men nu är det dags att ta på sig ordentligt för det är kallt ute :) och snart så blir det promenad får se om fröken orkar det :) hon ligger och sover just nu :)

Ha det bra :) kvällens aktiviteter är mer lugna :)
1. Promenad
2. Dusch
3. Vika tvätt
4. Plocka ur diskmaskin
5. Brodera fjäril
6. Sova :)

Lungt och skönt :) tröttar ut mig idag för jag hatar att sova själv :/ men men hoppas ni har det bra med nu blir det att smörja in läpparna med lipsyl innan jag går :)

Av Cecilia - 16 februari 2016 16:40

Jag är så sjukt trött kom ju till skolan där och grejjade en masser :) rensade ut ett skyddsrum än finns det mycket kvar men det tar vi i morgon :) det finns en dag till då :) i morgon då så blir det att tömma ännu ett skräprum på skolan :) så sjukt roligt och kanske gå upp på vinden och fynda sig lite lådor som jag vet finns där :) på FM aka jag hjälpa till att tömma och på EM ska jag försöka få färdigt det rum som
Mina vävstolar ska vara i :) före bild:

Mycket bärande och slitande och stönande så mina ben är alldeles trötta nu :) Efter dagen så såg det ut så här:

Ganska mycket saker har blivit bortplockade och det som är kvar nu är saker som ska vara där eller i no-salarna eller i biblioteket :) så jag är sjukt nöjd med min insats :)

I morgon då så ska vi tömma denna korridoren som nu är full med möbler som ska ner i nästa skyddsrum :) där ska sedan det sättas upp lappar för vad som är i respektive rum :) antagligen får jag nog åka dit en sväng på torsdag med :)

På vägen hem fick jag förstås broöppning :) och när jag väl var hemma så självklart fanns det ingen ström igen! Som tur var ryckte grannen in :) skönt att bo granne med en elektriker som man passar barn åt så man kan få igen lite eltjänster :)

Nu är då planen att maila hon som har skyddsrum nummer 3 och säga att vi behöver det :) wopp wopp :) måste kolla cougar town snart igen :)

Ta ut hunden för en promenad :)

Sedan åka och träna :) idag blir det ingen styrketräning för jag har lyft för mycket redan! Men det blir lite konditions träning nu när jag har lågan uppe och sedan efter det blir det promenad ikväll med grannen :) och jag ska hinna städa och jobba lite med :)

Av Cecilia - 16 februari 2016 08:06

Suck från toppen till botten känns det som :/ jag vet inte hur jag ska göra allt känns ovärt :/ till dig:
Förlåt jag känner mig så dålig över att jag känner så här, över att jag inte kan gå vidare, men vad hade hänt om det var tvärtom? Måste åka och jobba nu.... Vill verkligen inte :/

Har varit ute och gått med yra och allt är klart för att åka disken gjord, tvätten torr, hunden har mat och vatten men ändå så sitter jag som fastklistrad i soffan :/ måste jag gå ut? Måste jag göra? Finns det ingen annan som kan ta tag i allt istället för mig?

Ne nu får jag typ rycka upp mig! Detta fungerar inte!hoppas ni har det bättre än mig :/ sammanbrottet är nära nu :/

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards