Alla inlägg den 2 april 2016

Av Cecilia - 2 april 2016 23:22

Jag som har varit så nöjd med Alva nu några dagar måste bli bättre på att hålla koll på tiden... Jag grämer inte henne för detta utan mig för att jag inte håller koll... Kiss i säng... Jag behöver inte säga mer! Det är piss och piss äter verkligen piss tråkigt att ta hand om... Men men nu blir det toast medans madrassen torkar och tvättmaskinen går med sängkläderna :)

Dessa hundar alltså! ;) tror att det vad Alvas sätt att säga slappis gör iordning sängen som du prata om några dagar ;)

Av Cecilia - 2 april 2016 21:29

Jag och Erik tog en långpromenad med hundarna :) väldigt skönt och uppfriskande :) tog väl nästan en timme att gå runt :)

Nu så ska vi leka frisör här ;) Johannes och Erik ska fräschas upp i håret ;)

Av Cecilia - 2 april 2016 15:49

Jag och hundarna var ute på prommenad förut :) en skön promenad :) som avslutades med lite trädgårds arbete i form av att plocka bajs ;) inte så fräscht kanske men sjukt bra att göra :) så slipper man trampa i skiten :)

Där efter så plockade jag ihop allt skräp och slängde ihop lite bröd till frukost :) typ något scones liknande fast med massa fil och nästan inget matfett :) men det blev bra :) och köket är städat :)

Där efter var jag och kidsen och handlade :) men fick dra dem och hundarna ut frön soffan för en promenad :)

Och nu sitter vi alla i soffan och chillar :) och kollar på någon film jag tror jag skulle behöva sova en sväng men vi får väl se :)

Erik gillar inte när jag tar kort på honom :p hahaha gött sur min ;)

Jag hittade en app som ger en tillgång till alla bakgrundsbilder från appen Pimpa din skärm ;) dessa var de jag fastnade för :) jag önskar att jag kunde hålla på med sådana bilder och skapa :) måste ladda ner fotorprogram så jag kan börja leka med foton igen :) Just nu är mitt projekt att slå ihop bilder så jag kan göra en snygg omslagsbild till Facebook på båda hundarna :) jag har bara Yra nu :)

Av Cecilia - 2 april 2016 09:22

Jag hämtade ju min nya bil igår men efter det så hände så mycket och sedan dog telefonen så har inte hunnit att uppdatera :/ så det får blir en lång uppdatering nu istället :)

Just nu så har jag varit ute med hundarna och dem har precis fått sin frukost :) så måste snart ut igen :)

Båda är nu färdiga :) så skönt att se att Alva äter <3

Men om vi tar det från början ifår igår :) jag jobbade fram till två och hann klart med en hel del grejer till både mig och mina elever :) vilket känns väldigt skönt :) ska be Tove och Johannes om hjälp med det idag :) så jag får lite saker klart :)

Just nu sitter jag med två fluffiga border och försöker uppfostra Alva som tar mina skor och leker med hela tiden....

Hon har ingen aning om hur min sko hamnade där ;)

Men Efter jobbet igår så var det att hämta bilen :) och sedan åka till älvängen och byta bil :) vi övade inkallning med hundarna :) som gick jätte bra dock så slet sig Alva när vi skulle ta oss in i bilen men vi hittade henne snabbt igen :/ måste varit något med den nya bil lukten som var skrämmande... Så nu idag ska vi öva på att hoppa i och ur bilen :) på kvällen så tog vi oss en tur till Lödöse och hämtade Tove och Johannes :) sedan åkte vi hem och åt för att ta en efterrätt på Max i Trollhättan med den nya bilen :) efter det så kom Linda min granne in och vi drack champagne :) kollade klipp och det blev lite fullt där ett tag :) sedan avslutade jag kvällen med att grädda våfflor :) jag har nu medans hundarna åt städat undan allt från min våffelnattamat :)

Så här såg bilen ut när vi hämtade den :)

Är så nöjd med bilen men tycker den är lite läskig att köra ännu :/

Alva hittade en sjukt rolig leksak igår som hon sprang runt med... En gris... Som låter... Suck vi fick höra det en timme igår kväll ;) hahaha galen pannan ;)

Hoppas ni får en bra dag jag tänkte jag ska gå och sova en stund till innan jag måste gå en prommenad med hundarna som nu är utfodrade med frukost ;)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards