Alla inlägg den 15 april 2016

Av Cecilia - 15 april 2016 23:59

Kalaset var super bra :) men vi fick stanna till vid min moster och hennes familj och dem ville ju självklart kolla på hunden :) och sedan begav vi oss en sväng till pappan och prata med kidsen som inte längre ser ut som kids ;)! Haha mina bebisar får sluta växa nu <3

Men nu är sista stoppet innan hemfärd :) dags att åka till mamma och hämta yra som fick lite permision från Alva :) sedan hemåt :)

Av Cecilia - 15 april 2016 18:43

Då är vi alla fyra på väg mot tidaholm och ska fira gamla farmorn som fyller 90 :) Vi tog en sväng förbi mc Donalds innan vi lämnade Trollhättan :) men nu är vi snart framme :)

Men om man tar dagen i stort så kom jag hem till ett okissat och allt var helt :) Alva måste varit lugn :) haha galen pannan :) sedan fick jag leta mat... Fans ingen synd ;) glass till lunch ;) hahaha tillbaka till skolan ha åk 3 :) upptäckte att min kalender var borta sprang upp till salen jag var i sist igår och självklart var den där :) hade en superbra lektion med åk 3 :) lite tjafs men inget farligt :)

Hem igen efter ett snabbt möte med rektorn :) jag ska nu göra ett förslag på hur man kan lägga upp elevensval :) på bästa sätt :) ska se vad jag kan komma på :)

Sedan hem till vilddjuren och packa ordning mig :)

[Bild]

Haha Alva in action :)

Sedan ge dem mat och slänga in dem i bilen någon av dem spydde dock och tror nästan att det var yra men är inte säker ingen av dem
Tuggar jue... Suck men snart är vi framme så då får dem vila sig lite :)

Av Cecilia - 15 april 2016 10:53

Jag lyckades att somna i soffan förut så jag kom iväg lite sent med hundarna men hann i tid till jobbet ändå :) underbart :) hahah sprang runt den vanliga rundan som tar ca 14-17 minuter men idag tog den knappt 11 minuter hahah helt galet :) hoppas att det ser okey ut när jag kommer hem snart bara :)


Första lektionen jag hade idag var att jag vaktade nationellt prov. men nu sitter jag och rättar lite teknikuppgifter meddans mina elever sitter och kollar  på Big hero 6 :)


Älskar disney filmer som man kan ha i Undervisningen. LOve it  :) Har diskutterar vi hur maskiner kan hjälpa till i sjukvården och hur vida det som visas i filmen i uppfiningsväg fakstisk skulle fungera idag.


under rasten förut satt  jag och funderade på vad för typer av kategorier jag ska lägga till här på bloggen :) detta resulterade i att jag nu lagt till:

- Hundar

- Alva

- Yra

- Zelected by house

 m.fl.


snart är det lunch men får se om jag hinner att äta måste hem till hundarna först :) alltid massa saker att göra här :)

Av Cecilia - 15 april 2016 06:23

Råkade snoza i 45 minuter idag! Istället för att gå upp 04.44 så kom jag upp 05.30 suck!! Men hundarna bar lugna vid 04.44 Alva kom och somnade hos oss så då tänkte: nice jag får sova ;) hahaha :) sedan fick jag gå ut med dem och det verkar fungerat bra :)

Men nu är det frukost för oss alla :) vilket känns bra :) Alva slänger i sig maten :) hahaha galenpannan ;) :) men hon vill alltid ha mer mat :)

Efter frukosten nu så ska jag fixa disken och tvätten :) vilket känns så sjukt kul ;) hahaha noot ;)

På jobbet idag ska jag rätta massa utgifter och försöka komma tillrätta med betygen :) så jag vet ungefär hur det blir med dem :) känns också sjukt roligt :p och virka lite på nallen :)

Något sådant ska det bli :) men mönstret har inga slutsiffror som jag säger alltså det står inte efter varje varv hur många maskor man förväntas ha så detta gör jag till min elev bara för att hon sedan ska kunna lösa mönstret själv ;) underbara ungar :) men nu ska jag äta frukost sedan blir det till att städa lite :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards