Alla inlägg den 17 april 2016

Av Cecilia - 17 april 2016 22:54

Nu är klockan alldeles för mycket och jag hat inte hunnit med allt jag ville... Har fortfarande set stora badrummet kvar och vika tvätten men det kan jag ta i morgon :) men var precis ute med hundarna :)! Det gick bra och fort även om jag fick bli lite arg då dem båda bestämde sig för att koppel är sjukt tråkigt :/ men nu orkar jag inte mer idag ha en bra dag alla underbar :) såg nu att det gick sjukt snabbt runt Gärdet :) woop woop :) ha det nu gott :)

Av Cecilia - 17 april 2016 19:25

Städaningen är klar :) blommorna är tillbaka på sina platser och gästrummet är numer under kontroll :) zbh kuddarna ligger på sängen och myser igen fin hög ;)

Kuddarna tillbaka i soffan :) och invigs av hund och man :)

Köket har blivit lite mer minimalistiskt :) för det ville Erik ;) han tror att han bestämmer :p

Dock är det väldigt mycket disk på diskbänken som ska fixas men det gör jag strax :) nu är det att kolla på "kan vi hjälpa till?" Och vila tvätt och blogga lite :)

Av Cecilia - 17 april 2016 15:31

Vovven är helt utmattad av allt städande :) hahaha

Hur går det då med planeringen :) jo jag har
Jag ska byta tassar på köksstolarna :)
Städa lilla badrummet
Fixa soffan
Disken
Tvätt 1
Tvätt 2
Klippa klorna på hundarna :)

Då är det detta kvar :)
Städa stora badrummet
Fixa soffan
Städa gästrummet
Vika tvätt
Fika ev med Julia :)

Detta borde jag göra :)
Virka nallen
Rätta teknik uppgifter
Kolla betygen för mina elever

Detta vill jag göra :)
Göra klart den svarta klänningen
Göra klart den röda klänningen

Men först blir det den dagliga sysslan matlagning :) idag blir det räkcurry med ris :)

Av Cecilia - 17 april 2016 14:54

Här städas det :) men innan det så var jag på promenad med hundarna :)

Dem tycker det är sjukt onödigt att tvätta tassarna varje gång dem varit ute! ;)

Soffkuddarna är på plats igen! Nu ska bara hunden fatta att det inte är leksaker ;) hahaha ;)

Nu ska huset bara moppas så är allt klart :) och alla blommor som står i badkaret ska planeras ut igen :)

Av Cecilia - 17 april 2016 08:49

Men har en tanke om hur det ska göras nu :) jag ska ha en del med vad som måste göras :) en del med vad som borde göras och en som visar det som jag vill göra :) detta för att hjälpa mig att prioritera :)

Detta måste jag göra idag söndag :)
Jag ska byta tassar på köksstolarna :)
Städa lilla badrummet
Städa stora badrummet
Fixa soffan
Städa gästrummet
Disken
Tvätt 1
Tvätt 2
Vika tvätt
Fika med Julia :)
Klippa klorna på hundarna :)

Detta borde jag göra :)
Virka nallen
Rätta teknik uppgifter
Kolla betygen för mina elever

Detta vill jag göra :)
Göra klart den svarta klänningen
Göra klart den röda klänningen


Och det första som ska göras då jag fortfarande sitter och kollar på filmen är att vika lite tvätt :)

Av Cecilia - 17 april 2016 08:26

Hundarna har varit på prommenad :) duschat av sig med shampo och balsam och fått frukost :) nu fick dem lite efterrätt i form av ben för att inte springa runt i hela huset halvblöta ;)

Så nu blir det chill i soffan en stund ;) så jag kan planera dagens aktiviteter :) detta görs ihop med filmen Chaos theory :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards