Alla inlägg under april 2013

Av Cecilia - 18 april 2013 09:01

Underbart ;) vi var ute och gick igår as länge jag och yra och var på hundklubben och lekte ibland tunnlarna ;) hon njöt verkligen ;) måste börja med agility igen alltså hon är så duktig mer jag som inte har tiden :/ men får se hurvidare jag kan omprioritera mig ;)

Vi var hemma vid 2 i natt vaknade vid 06.00 men pallade inte råkade somna Linnea väckte mig halv åtta... Panik!!! Helvete liksom :/ men sedan gick det okey jag och yra cyklade ringleden och nu ska jag gå iväg igen men yra får nog vara hemma ska handla tills i kväll och i morgon ;)

Laga tre-rätters i Alingsås ;) hihi menyn får ni i morgon då det är en hemlighet ;) haha

Men nu ska jag dikta ihop lite saker till stiftelse mötet och sedan dra iväg och fixa en massa ;)

Bilden är på yra och rosa räcern xD

Av Cecilia - 17 april 2013 07:56

Hmm måste bli hårdare på min vikträkning alltså :/ en oförändrad vikt beror ju på ngt :/ men dags att bli hårdare med vad jag äter och äta nutrilett 1-2 gånger om dagen :)

Av Cecilia - 17 april 2013 07:47

Dags att gå upp packa klart allt till mammavistelsen :)

Men nu ska jag upp kissa och sedan väga mig :) :)

Sedan städa och dona hemma innan det är dags att åka :) skulle tränat men insåg igår kväll att det är att ta i för mycket :) får träna kondition hemma nu dessa dagar på lördag ska jag ju ändå träna med john och på söndag tränar jag själv :)

Av Cecilia - 17 april 2013 00:33

Planen var att hinna ett styrke pass i morgon men 1200 kalorier och stretch träning 8 timmar innan var inte det smartaste jag kunde göra får bli mycket gå när jag är hos mamma det finns ju en hund där son blir jätte ledsen om jag vill it och gå mycket xD haha ;)

Men nu ska jag sova :) puss puss

Bild från förra festen xD

Av Cecilia - 16 april 2013 21:09

1000 calories Will get burned :) woopwoop ;)

As gött att träna ;) och till alla godis råttor där ute ;) mitt bästa tips för att inte äta godis se till att äta regelbundet börja räkna lite kalorier och sedan borsta tänderna efter varje mål ;) man vill sällan äta när man borstat tänderna :)

Av Cecilia - 16 april 2013 20:20

Jag har gjort medlemsavgifts förslag, stödmedlens förslag, färdigställt sponsorpakets förslag, dagordning, skrivit ut allt detta och föregående protokoll men också gjort en ansökan till allmänna arvsfonden till stiftelsen men också färdigställt en tipsprommenad med 10 barnfrågor och 10 vucenfrågor där efter en skiljefråga :) sedan skrivit ut den. Det var stiftelse arbetet. Jobbet jag skrev klart mina omdömen 90 st, termins planering och mailade lite till ordinarie lärare och sedan har jag börjar rätta min c-uppsats men nu är det dags att byta om och gå och träna kondition och smidighet :) 1000 kalorier ska brännas på crosstrainern ;) sedan splitt och spagat träning :)

Så jvl nöjd :) ska bara skriva rätt svar på tips promenaden, packa inför Tidaholm resan och sedan stöda iordning hemma och hos djuren så är jag klar :) kommer nog iof även att rätta lite uppsatts ikväll :) ja mitt arbete tar ju typ aldrig slut :) men nu byta om till träningen :)

Av Cecilia - 16 april 2013 15:44

   

Blomkålssoppa med baconströssel

351 kcal/portUr MåBra nr 12 2009

Ingredienser

2 port

1 liten hackad gul lök 
1 tsk olivolja 
300 g blomkål i bitar 
100 g potatis i tärningar 
4 dl grönsaksbuljong 
50 g valfri smaksatt cream cheese, max 12 % 
1½ dl lättmjölk, ev. låglaktos

Servera med: 
4 skivor knaperstekt kotlettbacon 
100 g grov baguette, ev. glutenfri

Så här gör du

Fräs löken i oljan i en stor kastrull. Tillsätt blomkål, potatis och buljong. Koka upp och låt sjuda ca 10 min tills potatis och blomkål är mjuka. Rör ner osten, mixa soppan och tillsätt mjölken. Värm utan att koka.


men jag tog inte i mjölk eller cream cheese :) jag gjorde en vetemjölsredning och mixade sedan allt och tog inte bröd till :) någon måtta får det vara :) men det smakade jätte bra :) min blev lite färglös och tråkig men smaken var helt okey :)


något jag rekomenderar :)

OMG

Av Cecilia - 16 april 2013 15:43

JAG VILL BÖRJA DANSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

frågan är vem jag ska övertala :)

Watch up boys :P

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards