Alla inlägg den 16 maj 2016

Av Cecilia - 16 maj 2016 23:43

Jag och hundarna har varvat att softa i soffan och vara på baksidan och leka då jag haft väldigt ont i ryggen och höfterna denna em/kväll så fått hålla mig nära hemma för det har gjort lite väl ont :/ men men jag har hunnit med detta :) före och efter bilder :)

Får ta resten i morgon :) så måste upp i tid :) och vad mer
Har hänt :) jobbar har plockat i all disk, hängt upp tvätt, dratt igång torktumlaren och ännu en tvättmaskin :) i morgon blir det nog sängklädernas tur i tvättmaskinen tror jag :) men nu är klockan som vanligt sjukt mycket så nu blir det att sova :) godnatt alla glada :)

Av Cecilia - 16 maj 2016 20:49

Nu har jag tänkt att börja med jobbet ungefär 1000 gånger sedan jag kom hem ;) och just nu förhalade och sköt upp jobbet än en gång med motiveringen hundarna måste ha mat :) måste jag ha mat ;) och så blev det :) vi delade allihopa på Thai grytan från igår :) yra åt tilloch med upp grönsakerna ;) Alva åt så snabbt att jag inte ens han fånga henne på bild ;) Thai är mina borders favorit ;) så självklart tillsammans med torrfoder uppblött i lite mjölk för att inte vara starkt :)

Av Cecilia - 16 maj 2016 20:01

Jag och hundarna är i soffan och slappar :) så skönt :) detta avnjuts med jordgubbar med grädde och socker :) älskar sommaren :)

Saknar dock min älskling <3 skönt att man har dr Phil att kolla på ;) hahah måste se det i morgon ;) haha ;) men idiotiska sporten kommer ivägen det kommer på onsdags först ;) hahaha :)

Nu försöker Alva busa med Yra det går så där ;) hahaha Yra blir mest sur ;)

Alva lyckades att sno åt sig knuten ;) hahahaha ;)

Måste börja jobba nu så allt blir klart tills i morgon :) Love My work :)

Av Cecilia - 16 maj 2016 18:25

Matkassarna hämtade och står nu och väntar på att bli inpackade i kyl och frys :) hundarna rastade och nöjda med att mamma är hemma :)

Och jag har världens bästa svärmor <3 idag krisade det sig mes hundarna då jag glömt mötet mes konflikthantering :/ inte bra Cissi som du tjatat på att få denna typ av utbildning ;) hahaha

Så fick ringa mamma Erik och fråga om hon hade lust att ta hundarna efter jobbet så dem får kissa <3 och självklart ställer hon upp <3 och inte bara det <3 när jag är hemma så upptäcker jag att disken är inplockad och posten ligger på bordet <3 hon är bara bäst <3 det krävs inte mycket för att göra min dag till bättre <3 och detta var precis lagom <3

Av Cecilia - 16 maj 2016 11:54

Jo i helgen efter kalaset så kom vi på att varför ska vi ha det stora bordet i köket? Hade det inte varit bättre att ha det i vardagsrummet och bygga en typ köksö i köket istället då jag behöver mer förvaring :) så kan man sitta där med lite barstolar mm :) så nu står bordet på plats :)

Och istället så vill vi ha något sådant här i köket :) ett frukost ställe och typ lunch :)

Förvaring på ena sidan och sittplatser på andra :) jag jade älskat att ha den soffan :) men tror inte min kära sambo vill ha det :) men något i den stilen :) ska försöka kolla om hth som vårt kök är ifrån har kvar liknande dörrar och mått så det blir enhetligt annars så får det bli något mer avskalat :) men det ska vara 2 av dessa insatser i vår köksö iaf :)

Så detta tror jag blir super :) annars så får jag beställa av pappisen :) hihi :)

Av Cecilia - 16 maj 2016 11:48

I morse så blev vi lite sena :) men lyckades komma till mötet på jobbet ändå :)

Lektionen har gått bra och jag åt på skolan :) men nu så är jag hemma mes hundarna :)

Blir att leka en stund innan jobbet kallar tillbaka en :) kanske en kaka innan man börjar igen :) dock hade jag glömt/förträngt att det var möte idag från 16-18 men det löser sig genom att mamma Erik kommer hit och tar ut hundarna :) så slipper jag tänka på det iaf :) hemma ska jag ikväll jobba med företaget och lite elev arbeten :) känns så skönt att nästan vara ikapp :) tror jag hinner en del på de lektioner som är kvar samt på mötet så förhoppningsvis är jag ikapp innan jag slutar idag :)

Av Cecilia - 16 maj 2016 06:29

Nu är det inte långt kvar till skolavslutningen :) vilket innebär inte långt kvar till betygsättning och detta är typ den enda veckan som är hel för oss här i lilla Edet :/ suck! Hoppas att vi hinner klart med allt :)

Men nu på morgonen har jag städat bort allt skappande från igår :) möblerat om lite och vikt tvätt, satt igång både diskmaskin och tvättmaskin :)

Yra Alva och jag har både tagit en promenad och ätit frukost :) men just nu så ligger vi och slappar lite :) vi ska inte gå ut förrän vid 07.00 :) så vi unnar oss lite slapp :) och ligger och tittar ut genom fönstret på det fina vädret :)

Om några minuter ska jag tömma soffan på kuddar och Alva-säkra huset :) innan det blir jobb :) men just nu har jag 20 min fri slapp i sängen :) ingen tv och inget annat bara njuta av mina älskade hundar <3 önskar att Älsklingen var här men han är borta tills onsdag :/

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards