Alla inlägg den 19 maj 2016

Av Cecilia - 19 maj 2016 22:42

Var ute och sprang med hundarna :) underbar känsla men mobilen var död så blev inget dokumenterat i minn app :/ men kan redovisa mina steg iaf :)

Fast inga steg den sista promenaden :) måste ha min fitbit igen undra vart den blev lagd på kalaset ;) då var sist jag såg den ;) får leta efter den i morgon ;)

Av Cecilia - 19 maj 2016 20:40

Dagens planering är följande :)
Vad måste jag göra. ;)
Ut med hundarna 1 ca 05.00 fixat
Ge hundarna frukost -fixat
ut med hundarna 2 ca 07.00 - fixat
ut med hundarna 3 ca 11.30 - fixat
ut med hundarna 4 ca 15.30 - fixat
Ge hundarna mat - fixat
Ut med hundarna 5 ca 19.00 - fixat
Ut med hundarna 6 ca 22.00
Ta bort kuddar ur soffan -fixat
Lägg i kuddar i soffan - fixat
Starta diskmaskinen - fixat
Plocka ur diskmaskinen -fixat
Vika tvätt - fixat
Läsa teknikuppgifter
Dammsuga vardagsrum, sovrum och kök, hall och lillabadrummet, stora badrummet :) - fixat

Detta borde jag göra :)
Sy klart Alex byxor - fixat
Fixa Alex tröja :) - fixat
Fixa gardiner :)

Detta vill jag göra :)
Den svarta klänningen sy klart
Den röda klänningen
Gröna byxor
Svarta byxor
Grejja med idé till företag :)


Så här ser min planering ut för dagen :)

Håret står på ändan men känner mig sjukt nöjd över vad jag hunnit med :) nu är det en promenad till med hundarna som ska göras då dem var ute och kissade nyss :) så nu blir det faktiskt lite film och göra teknikuppgifter och kanske kolla på lite saker till köket :) ska slänga upp alla datorer jag har typ ;)

Av Cecilia - 19 maj 2016 20:32

Sängen bäddad och tvättmaskin och diskmaskin är igång :)

Tvätten är vikt och på väg in i skåpen/lådorna :) och på ipaden går starstruck :) en av mina favorit filmer just nu :)

Av Cecilia - 19 maj 2016 19:29

Under prommenaden så åkte Erik förbi oss på väg hem :) glatt överraskad så kom jag hem till doften av matlagning <3 så underbart <3 vet inte om det var att det var han som gjort det eller om receptet var bra för tog nämligen detta för att det inte såg så gott ut med sojafärs :) men över förväntan :) älskade maten :)

Prommenaden var bra lite dåligt tempo ibland men det var varmt och vi flickor gick och njöt :)

Och det satt fint att komma hem
Till mat efter det :)

Och som vanligt fick jag ingen bild på uppläggningen av maten :p men men ;) det var super gott :) vi hade i lite mer bönor :) kidneybönor och tabasko samt lite indisk kryddmix :) och så hade vi paprikan i såsen :) dem ända som var skeptiska över det vegetariska var hundarna som fick det på sin kvällsmat :) hahaha efter maten så städade jag köket och plockade av bordet :) Erik jan gick ut för att klippa gräset :)

Jag och hundarna chillar i sängen tills jag får fart och tar och byter sängkläder och tar han om tvätten som ska tvättas och tvätten som ska vikas och måste ta in strykbräda mm innan hundarna drar ner det :)

Alva skulle promt ligga och slicka på foten hon ;) en liten äckelhund är hon XD ;)

Av Cecilia - 19 maj 2016 17:39

Det har gått riktigt bra idag :) och sista lektionen hölls hemma i mitt hus :) vi pratade teknik och godis :) underbart :)

Underbara elever :)

Hemma fick jag Energi att fixa Alex byxor och tröja klart :) underbart :) men nu blir det att slänga ordning kuddarna då jag dammsugit :) sedan promenad med Linda innan maten ska lagas :)

Av Cecilia - 19 maj 2016 06:43

Jag tror det är så här att jag haft det jobbigt att hinna med och prioritera i veckan som varit eftersom jag glömt av min dagens planering uppstyrning! Men tänker att det ska ordnas :) det blir så här :)

Dagens planering är följande :)
Vad måste jag göra. ;)
Ut med hundarna 1 ca 05.00 fixat
Ge hundarna frukost -fixat
ut med hundarna 2 ca 07.00
ut med hundarna 3 ca 11.30
ut med hundarna 4 ca 15.30
Ge hundarna mat
Ut med hundarna 5 ca 19.00
Ut med hundarna 6 ca 22.00
Ta bort kuddar ur soffan -fixat
Lägg i kuddar i soffan
Starta diskmaskinen
Plocka ur diskmaskinen -fixat
Vika tvätt
Läsa teknikuppgifter
Dammsuga vardagsrum, sovrum och kök, hall och lillabadrummet, stora badrummet :)

Detta borde jag göra :)
Sy klart Alex byxor
Fixa Alex tröja :)
Fixa gardiner :)

Detta vill jag göra :)
Den svarta klänningen sy klart
Den röda klänningen
Gröna byxor
Svarta byxor
Grejja med idé till företag :)


Så här ser min planering ut för dagen :)

Av Cecilia - 19 maj 2016 06:32

Hundarna och jag var lite sena ut idag :) men har iallafall gått en prommenad :) rensat baksidan på massa äckel bajs och kommit in gett dem frukost och fixat disken :)

Jag skulle egentligen behöva fixa tvätten med men tänker att den går ju ingenstans så tar det i em :) om jag inte får as mycket energi nu att göra det :p hahahaha ne just nu ligger jag och hundarna och slappar i sängen så att det blir gjort innan jobbet känns ganska otroligt ;) hahaha

Yra sover som vanligt på golvet men jag och alvis slappar i sängen vi :) hihi måste äta frukost med innan jobbet :) och hinna med att grejja lite med datorn ;)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards