Alla inlägg den 18 maj 2016

Av Cecilia - 18 maj 2016 22:29

Hundarna har varit ute :) och vi gick en lite längre promenad :) så skönt och friskt i luften :)

Disken är fixad och köket är än en gång snyggt <3 jag önskar att jag hade haft tid mes företaget och allt men det är så jobbigt att få ihop tiden ibland alltså :/ men men det blir i morgon :)

Nu blir det dusch :)

Av Cecilia - 18 maj 2016 20:06

Det blev inget Max utan maten jag tagit fram för kvällen :) lax, potatis med romsås och ärtor :)

Det luktar underbart här hemma :) och jag har utfodrat hundarna med i tid <3 så mycket lättare med rutiner när Erik är hemma <3 eller när man inte är själv ;) jag är så dålig på att känna hunger alltså :/ men vovvarna fick idag stuvade makaroner och falukorv i maten sin :)

Det var inte lila gott som gårdagens pizza eller helgens Thai mat ;) hahaha ;) men det slank ner det med :) hahaha men nu är strax maten klar här så det är väl dags att duka lite :) jag har börjat använda bordet här i köket som en stand-in köksö ;)

Nu blir det mat ha det gött :)

Av Cecilia - 18 maj 2016 18:32

Nu är jobbdagen slut och jag sitter i bilen påväg till Uddevalla med Erik som äntligen kommit Hem :) men dagen har varit sjukt tuff då jag kom upp sent mm :/ men om
Man tar dagen inordning :) i morse mådde jag illa och var inte alls pigg :) men fick gå upp med hundarna och ta ut dem på baksidan :) för att frånsida en sväng till så kom upp ca 07.11 för att ta ut dem :)

Vi fick dock besök av en liten häst som sprungit ut från hagen som tur var var en tjej där och släppte ut en annan häst så hon tog den :) hahaha galen morgon :) hundarna, jag och hästen blev nog alla lika förvånade att träffa på Varandra :)

Väl i skolan så jobbades det med att bygga hus och visa hur ledningar går in i huset :) jag måste nu till nästa vecka göra en uppgift om husbygge men det löser jag :) och rektorn var idag och hälsade på i slöjden vilket var trevligt :) mina elever skötte sig exemplariskt :) så ingen jobbig dag elev mässigt men väldigt långa och många lektioner med ingen tid för reflektion :) efter jobbet bar det av till kommunhuset för att hämta min nya jobbdator :) han dock inte starta upp den! Men det löser jag i morgon :) där efter fick jag åka hem och äta lite mellanmål och ta ut hundarna innan det var dags för möte med en elev och föräldrar :) men av lite olika anledningar så slutade det med att mötet blev flyttat hem till eleven så jag fick ta mig dit och hade ett jätte givande samtal :) och jag har nu fått nya idéer kring hur mentorskapet ska vara i höst :) underbart :) men nu sitter jag i bilen på väg till Uddevalla börjar att bli hungrig så ska kanske tjata till mig att få något typ Max innan Vi åker hem så jag slipper att laga mat :) men dr återstå att se :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards