Alla inlägg den 17 maj 2016

Av Cecilia - 17 maj 2016 22:51

Asså mitt jobbande går väl sådär idag men vad gör det har många dagar kvar av veckan så wtf :) hundarna fick kvällsmat ;) idag pizzabit med torrfoder :) även jag var lite hungrig så fixade stuvade makaroner och falukorv :) mums :)

Diskmaskinen är igång dock fick inte allt plats men det löser jag i morgon :) torktumlaren har torkat all tvätt men den är också ett morgon projekt :) och har lite övriga små projekt som ska göras med det löser jag också imorgon är tanken ;) idag ska jag ta hand om mig själv och bara slänga mig framför datorn en sväng och försöka skriva lite grejer till företaget :) det är ändå inte ansträngande :) eller va fan ska man göra det i morgon?!?!?! :) vi får se :) ska iaf göra iordning sängen först :)

Av Cecilia - 17 maj 2016 21:50

En liten stunds jobb innan det var dags att gå promenad :) idag blev det promenad och styrketräning :) vi bestämde oss att starta med uterummet :) måste verkligen försöka komma till gymmet snart alltså!

På promenaden hittade vi spår efter morgonens biljakt! Fatta vilken kraft att ta sig upp för denna va 40 gradiga backe uppåt som inte är bredare än en cykelväg och vika hela vägskyddet eller vad man nu säger! Människor alltså!

Alva fick inte vara lös på uterummet hon fick nöjja sig med att träna att vara lugn :) det räckte gott för henne :) nu måste jag typ äta något vettigt och hundarna med :)

Av Cecilia - 17 maj 2016 20:30

Hahaha, ibland så går inget som man tänker sig, han knappt börja jobba innan min broder ringde för att kolla med mig hur vi gör med pappas julklapp :) I julas fick han sin traditions enliga chokladask samt lite små presenter men det han också fick var en heldag med sina barn på en motorupplevelse, det vi pratade om då var Gocart. Men nu när det snart är dags att boka så har då min kära bror kollat runt och ramlat in på denna sidan :)  

https://www.greatdays.se/motor


Detta är en sida jag har varit inne på åtaliga gånger då jag letat saker att ge erik, och även min bror eftersom dem är så svåra att köpa saker till så man får änna hålla sig till Upplevelser eller något dem specifikt har sagt. Så tråkigt att köpa till dem alltså :) men tanken är här nu att vi ska försöka enas om vart vi vill och vad vi ska göra med pappisen :) för vi tänker oss en dagsutflykt runt om Skaraborg för att tiden inte bara ska gå åt till att ta sig från punkt a till b och tillbaka :)

 

Det vi just nu tittar på är följande:


Alternativ 1  Eller alternativ 2 


Vi får se lite hur det blir allt är så spännande att vara med om :) Det hade varit så kul med folkrace även om jag kanske inte kan vara med men bara att se det hade varit spännande :)vi får se vad som händer ch vad det kan luta åt :) Pappa är ju ändå den som ska bestämma så det är honom vi får lyda och betala för :) hahaha :) 


Måste säga att jag är ett stort fan av www.greatdays.se eftersom det är kul att kolla runt på vad det finns för upplevelser att uppleva (hahaha kan ma säga så ;) upplevelser att uppleva xd) hahaha what ever :) men det är kul att se vad sverige har att erbjuda inte så mycket som man vet faktistk :P och dte känns väldigt spännande att få reda på :) kanske ska läsa in mig på något mer ämne där :) att ge mig och erik i present ;) att vi ska unna oss något utan hudarna :) bara vara vi :) jaja det är en annan historia det :) jag hoppas pappa blir nöjd med de alternativ som vi letat fram åt han :)



Av Cecilia - 17 maj 2016 20:15

Morgonen började helt underbart med massa kreativitet :) men detta dog ut på em då jag hade pk 6 och 7.... Dessa små hjältar har nu tröttnat lä skolan, att tänka själv och har en stor rädsla för att göra fel... Resultatet blir att alla springer om kring ropar "Cissi CISSI" tills jag kommer, när jag kommer dit för att hjälpa till med vad jag tror är artefakter så visar det sig att jag ska hjälpa till att trä symaskiner mm. Inte en chans säger jag och påpekar att detta borde ni kunna, kan ni inte så måste jag sätta F! Detta gör dem självklart as förbannade men dem kunde förra veckan och veckan innan så då får man kunna idag med! Och till detta så kommer då halva skolan in och ska störa lektionen... resulterar i att jah blir as förbannad under sista lektionen och lämnar salen (tror dem, jag tar ytterväggen till grupprummet där jag har tre eldsjälar som faktiskt vill jobba) när jag kommer tillbaka har 70% plockat ihop då dem trodde att dem kunde få gå hem... Suck alltså! Satte frånvaro för dem som där efter vägrade att jobba och mailade hem till samtliga! Så trött på att inte bli respekterad! Säger jag gå ut så går man ut! Min sal ska inte vara ett dagis! Suck!

Efter detta så skrev jag till Julia och frågade om fika, så efter jobbet drog vi till Cafét och tog oss en välbehövli paus :) där efter hem till mig för att ta ut hundarna :) sedan drog vi till Wäxthuset här (blomsteraffär) och köpte lite nya blommor till sovrummet och lite ny jorde för att kunna plantera jordgubbar :) har sett ett sätt att plantera toppen på jordgubben så ska se om detta fungerar :) blir kanske lite sent men men kanske blir jordgubbar till jul ;) hahahah jag provar iaf :)

Efter Wäxthuset så skjutsade jag hem Julia :) och där efter åkte jag hem As taggad på att plantera jordgubbar ;) men ett litet problem uppstod dock ;) eller problem och problem :) barnen och Linda såg mig i fönstret och detta blev att jag blev inbjuden på te men eftersom det fanns så mycket cheesecake kvar så tog jag med det över så blev det ännu en fika ;) hahaha och där fick jag höra lite planer om det nya uterummet :) vill också ha ett uterum ;)

Väl hemma satte jag igång med planteringen ;)

Efter planteringen så tog jag mig en skål med jordgubbar, grädde, mjölk och lite socker :) det är så fruktansvärt gott alltså ;) hoppas min plantering ger sig :)

Nu blir det att jobba lite :) det behöver ju också göras :) blir ev en promenad med Linda här strax :)

Av Cecilia - 17 maj 2016 11:17

Så sjukt roligt med åk4 idag :) vi har målat tyg som ska bli deras slöjdpåsar :) smått kaotiskt och jag blev som vanligt rasande innan dem
Insåg att det var allvar och inte en lek :) men sen Gud vad fint det blev :)

Det mest fantastiksa är att jag idag haft öppet dörren och har kunnat det eleverna som har gått förbi har mer beundrat än velat komma in för att tjafsa :) och det var så skönt :) men hemma så blev det snabblunch på altanen :)

Och lite lek med hundarna :) men nu är det dags att åka tillbaka :) har lite jobb innan nästa lektion :) en tröja ska sprättas och lite annat ska komma att städas bort :) så tillbaka till jobbet så man kommer hem i tid idag ;)

Av Cecilia - 17 maj 2016 07:36

Jag är snart klar med broderi nummer 2 och har sedan ett broderi till och lite sprittnings arbete :) men mer hann jag inte innan det var dags att gå ut med hundarna :)

Vart dimman kom ifrån vet jag inte det var ju så fint vid 05.00 då jag var ute :)

Glömde äta frukost men har med mig att äta :) men nu är bilen varm och jag är klar för att starta denna dagen <3 ska nog åka och handla lite jord efter jobbet så jag kan så lite jordgubbar ikväll :)

Av Cecilia - 17 maj 2016 05:57

Jag och hundarna har varit ute på promenad och tog det lungt men detta blev snabbt slut då det kom en skenande bil med 3 polisbilar efter sig! Blev så irriterad för biljävlen körde in på skolan! Och då var klockan 5.15 och då öppnar dem! Jag fattar inte att man tänker när man ska smita men köra in på skolgården! Är det så jvl smart! Suck! Fick gå en extra liten promenad för att lugna ner hundarna som blev uppspelta av ljudet! :)

Väl hemma så var det dags för frukost för hundarna :) idag fick dem torrfoder och deras favorit... Knäckebröd ;) knäppisarna <3

Nu ska jag börja jobba med broderierna igen och äta lite frukost :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards