Alla inlägg den 22 maj 2016

Av Cecilia - 22 maj 2016 13:00

eller kläs och kläs vad säger man egentligen? möbleras är det ordet jag egentligen vill förklara :) hahahaha smidigt :P


vi börjar med min altan som verkligen är i behöv att bli både större och snyggare och få ett snyggare möblemang :)

den här loungegruppen är underbar!!! love it!!!!

jag tycker det är smidigt med två bord med :) men vet ännu inte om detta är rätt men detta är en ide :)


Min andra ide som är lite det som man skulle kunna lägga penar på nu :) det är att köpa sig en paviljong. Det ger känslan av at vara inomhus samt att man kan sitta ute om det är som idag varmt men inte så bra väder :)




Jag vill ha denna alltså <3



Då kommer vi till gästrummet eller det som ska bli Toves rum :) då hittade jag en super smart loftsäng med en bäddfotälj integrerat samt ett 


  

detta skulle säkert funka för ungen men skulle vilja att sängen var lite bredare än 90 :) så detta är min dröm bild men ännu inte rätt :) får se vad hon säger när hon läser inlägget :P ;)


Matsalen är också lite fix kring :)

då vi har flyttat ut bordet för att kunna bygga oss en köksö i köket så  krävs det lite andra typer av dekoration här vid bordet :)

 

Denna skulle kunna vara bra att a i köket för att bära in mat och dricka mm till bordet samt ha som ett avlastnings bord om det är många här som ska äta samtidigt så man inte får plats med allt på bordet :) samt att det är super snyggt och jag ser också en använing som ett rullbord man kan ha till sovrummet om man ska äta furkost på sängen :) hahahaha

I matsalen så står bordet såhär just nu och så kommer det att stå :) jag ska byta ut deras tält mot ett jag ska sy själv typ så här :)

leuk voor buiten in de tuin:

 

Men på väggen ovanför bordet så vill jag säta dessa hyllor för att man ska kunna ställa tavlor samt att sätta enkla detaljer för att lugna trycket på tapetaerna som jag tycker blir aningen hysteriskt!!!

Olof hyllplan (Svart)



Köket!!!!

köket är min stora röriga plan just nu! jag vet hur jag vill ha det men hittar inte saker att förverkliga det med!suck alltså!

men här är en ide!

   


Man skulle kunna ta detta och bygga om lite :) genom att sätta en bredare bordskiva till snackbaren så kan man ha löst problemet, men jag är inte säker på om jag vill ha öppna skåp :) men får fundera lite :) men detta skulle kunna vara en ide till min köksö/frukost bord :) och det skulle fungera som arbetsyta och det behöver inte byggas av mig speviellt mycket det är nästan färdigt :)

 

här är ännu en ide :) Ide nummer 2 :)

 

 

Man tar detta sideboardet och bygger en bordskiva på :) här är det färdigt och det är stängda skåp med lite vitrindel så man kan ställa ner lite av det fina man har i köksön för att visa upp det :) till detta skulle man kunna ha typ dessa stolar på andra sidan :) och då tänker jag att man har en ekskiva på sideboardet :)

 

 

plan nummer 3 är detta :) att man bygger så som pinterest inspiartions bilden :)

Do It Yourself Kitchen Island | Home Lumber Mill: Crafting Dimensional Sawed Timbers - Tools - GRIT ...:


DÅ bygger man med hth köks delar. vi ska då spegla en bit av köket :)

ett vanligt 80 skåp och sedan låddelen som då inte blir 80 för det blir för stort utan det blir ett 60 skåp :) under detta så bygger vi in 2 sockelådor som är 30 cm höga ca :) ev kommer det att behövas en liten distans under sockeln för att kunna få upp lådorna men det ska vara så nära golvet som möjligt tror jag jag vet inte deta måste vekrligen funderas på och kring!

men inser nu att det inte verkar finnas rätt skåpsluckor! hmm för dem jag trodde det var inser jag att det inte är längre!


då får man försöka hitta en sådan bänkskiva vi har och sedan tänker jag att man skulle kunn ha någon av dessa stolar :)

   

men dem får man köpa efter så man få fundera om om man ska ha det vitt eller grått :) man får se hur pass vitt det blir i köket om hela köksön blir vit! jag vet inte det ännu så det gäller att man funderar lite innan man gör något drastiskt. detta projekt måste få växa fram och just nu så är jag i stadiet att jag bara låter det växa fram :)

 

jag vet inte om alla länkar blev rätt men jag tror det ber om ursäkt om någon blev fel men min datorn är lite ledsen idag och gör inte riktigt som jag vill :) ha en revlig em jag tror jag ska kolla lite kläder innan jag sätter igång med allt som ska göras :) 

Av Cecilia - 22 maj 2016 12:31

Jag tog en frukost ;) mums <3

Där efter kom mina fina grannar förbi och ville gå promenad :) blev väl ingen powerwalk men vad gör det egentligen att bara vara ute i friska luften är så skönt speciellt då det var varmt och inte regnade :) och det är allt som krävs för att jag ska bli på bra humör ;)

Hemma så körde hundarna loss på trädgården och ligger nu däckade båda två :) Erik han sover i soffan han :) och jag tänkte försöka blogga lite om hur jag tänker mig köket :) hahaha ;)

Av Cecilia - 22 maj 2016 07:51

Denna dag började rätt kaotiskt då Alva efter promenad runt huset ;) är trött så kort promenad :) sprang rätt in i huset med sina smuttsiga små söta tassar och hoppade rätt upp i sängen ;) sängvovven vill väl sova!

Så nu är det jordspår på mina täcken och kuddar!?!? Suck! Där efter så fick hundarna mat och nu ligger vi i sängen igen :)

Gårdagens kväll spenderades hos våra underbara grannar :) då båda männen i huset lämnat lila Edet för att göra annat så fick flickorna och hundar och barn hitta på saker själv att göra :)

Här sitter vi i altan öppningen och kollar in Linda som oljade in sina utemöbler :) där efter blev det häng i soffan ;) underbart <3 men detta resulterade inte i så mycket mat igår så just nu ligger jag och är ganska hungrig här i sängen men än orkar jag inte ta mig upp ;)

Allmänt · Alva · Yra

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards