Alla inlägg under april 2016

Av Cecilia - 19 april 2016 22:35

Skulle precis ut med hundarna skulle bara slänga in dammsugarslangen i tvättstugan hunden blev rädd / var kissnödig = hela sängen nedkissas så nu ytterligare 2 maskiner tvätt ligger nu ocj väntar på mig... När ska jag lära mig! Som tur är såg jag det och sa till och hann få bort det innan det sögs in i madrassen! Och nu är vi på prommenad!

Av Cecilia - 19 april 2016 22:11

Efter jobbet sprang jag in till grannarna och satt där över lite mat och fika :) och umgicks med barnen lite :) sedan blev det hem och börja städa badrummet :) sjukt bra kändes det och speciellt då jag var i telefonen med älskade Natalie <3<3 där eter så blev det lite mer städning och att ta fram maten :) idag fisk men hemgjord remuladesås :)

Erik var så trött bär han kom hem att han lade sig på golvet med hundarna och mös :)

Alva var supernöjd över att pappa var hemma :) sötnosen :) yra tyckte det var skönare i soffan så hon drog rätt så snabbt :)

Men har hunnit en del på planeringen :)

Detta är gjort:
Städa stora badrummet
Disken
Tvätt 2
Plus att hundarna har varit ute flera gånger och så :) nu ska jag vika lite tvätt och hänga lite tvätt :) ev slänga igång ännu en tvättmaskin :) och ta ut hundarna på ännu en promenad :)

Nu ska jag bara dammsuga klart i köket som jag råkade göra smutsigt ;) ha en bra kväll så ska jag fortsätta stressa här :)

Av Cecilia - 19 april 2016 16:07

Glömde ju att berätta att jag gick en promenad med hundarna förut :) där dem fick vara lösa båda två några meter :) det gick så bra :) är så stolt mamma till mina små <3

Underbara svartvita varelser :)

Av Cecilia - 19 april 2016 16:04

Jag har grejjat som en liten iller idag :) alla trådarna är nu uppe på väggen så det är fint :)

Skåpen i mitt förråd har nu blivit av med sina lås :) och fått ett makrame
Handtag :) sjukt stolt är jag :) detta har jag velat göra ett tag :)

Och nu väntar jag på rektorn för att förklara problemet med slöjd och teknik :) eller problem och problem :) möjligheterna till hösten hur man kan tänka :) så är väl här en sväng till så får man se om hon dyker upp eller inte :) hahaha stressigt inskolats värld :) men jag är så nöjd över vad jag har skapat :) nu ska det bara bli snygga skyltar med snygga Qr koder på i hela slöjden :) woop woop :) haha underbart :)

Av Cecilia - 19 april 2016 11:18

Skönt att komma hem inget kiss inget förstört :) och två mysisar :) dem ska strax få gå ut ska bara äta upp matlådan från igår :) så man får lite energi :) underbart :) sen blir det en snabbis runt Gärdet :)

Idag har lektionerna gått bra jag är super nöjd :) dem har fått göra prov i symaskinen :)

Det var åk 4 så tänker Att det är inte super svårt men :) det är tillräckligt svårt för dem :) resultatet blev detta :) är sjukt nöjd över dem alla klarade det :)

Och innan skolan så var jag ute med fröknarna border :) en ganska snabb runda kring Gärdet :) men nu är maten slut och energin på topp det är sol ute och hundarna känns ganska trötta underbart :) en powerwalk kring Gärdet gör nog att dem är trötta tills jag kommer sedan efter lektionerna:)

Av Cecilia - 19 april 2016 05:52

Jag behöver sova! Jag måste planera upp mitt liv så mycket bättre :) för det känns onormalt att känna sig så här trött :/ men men hundarna och jag har varit på promenad och nu väntar dem på att få komma in :)

Men nu ska jag väl vila en sväng innan jobbet börjar och nästa promenad med hundarna ska göras :)

Av Cecilia - 18 april 2016 21:59

Idag är det inga tunga eller jobbiga tankar utan mer tankar kring vad jag vill ha min blogg för :) och jag ränker som så här att min blogg ska skildra mitt liv :) mitt liv som det är nu är kaos :) eller kaos och kaos :) jag älskar att göra sådant som inspirerar mig sådant som gör mig glad :) att skriva gör mig glad :) att träna gör mig glad :) att jobba gör mig glad :) och att jag skriver om det som händer mig det jag tänker på mm :) just nu går tankarna kring att göra projekt med gosedjur, barnböcker och måla :) jag är inte så duktig på att avbilda mm men jag kan måla väldigt mycket annat :) som fantasifigurer :) jag har en hel värld inom mig och jag hoppas på att denna ska få tid och form att komma ut på ett papper :) jag vill ha en inrednings butik och en barn tilltalande estetik :) jag vill ha så fina godsedjur att man lika gärna kan ha dem som prydnad som att leka med dem :) det är min vision :) jag har också idéer om att låta Alva och Yra bli karaktärer som ska upptäcka världen tillsammans :) jag har ju en fel uppslag då Alva busar hela tiden :)

Av Cecilia - 18 april 2016 19:33

Det smakade väldigt gott :) hundarna älskade det :) så nu blir det en promenad här strax med dem så att det är gjort och sedan är det väl snart dags att plocka ihop oss för att åka hemåt :) har ju faktiskt en hel del att göra hemma med ;) att ta det lugnt är inget som jag vet hur man gör :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards