Alla inlägg under april 2016

Av Cecilia - 18 april 2016 18:53

Dagen har gått så fort! Men inga olyckor inne mer än en masskaerad kudde och ett par förstörda skor :) när jag kom hem efter jobbet så låg dem så fint och väntade :) då tog jag och packade in matkassen som jag hämtat och packade ner en rätt från 2 veckor sedan :) som ser sjukt smaskig ut just nu för den står framför mig ;) så tog jag med maten och hundarna till älvängen :) dock är Alva lite åksjuk så hon spydde :/ men annars är det okey :)

Läs receptet innan för man fick sig en liten tankeställare :)

Men nu ska jag provsmaka <3 är sjukt hungrig :)

Av Cecilia - 18 april 2016 11:22

2 smörgåsar och lite saft blev min lunch idag :) kom hem sjukt pepp för att jag hunnit med så mycket idag men så kommer jag in... Kaos hemma. Alva har käkat ännu en sko och en av soffkuddarna.... Suck... Hon har sjuk ångest när jag inte är hemma alltså! Jaja bara ta nya tag och försöka igen! Kissat har hon iaf inte gjort :) om man ser det så :)

Av Cecilia - 18 april 2016 06:47

Jag sitter och funderar på vad jag ska göra idag :) men just nu är det inget go i mig för min höft har änna låst sig :/ suck min kropp är så kass...

[Bild]

Så jag och Alva ligger i sängen :) yra låg också en stund men fastnade inte på bilden :)

Men idag då dagens planering :)
Detta måste jag göra idag söndag :)
Städa stora badrummet
Disken
Tvätt 1
Vika tvätt
Hämta matkassen från Ica :)


Detta borde jag göra :)
Virka nallen
Rätta teknik uppgifter
Kolla betygen för mina elever

Detta vill jag göra :)
Göra klart den svarta klänningen
Göra klart den röda klänningen

Det är idag inget nytt utan fortsätta på listan från igår :)

Men nu blir det att vila några minuter till innan det är dags att gå ut med Bill och bull igen :)

Av Cecilia - 18 april 2016 06:23

Idag sånär jag som vanligt super trött och lite irriterad för min klocka ringde inte ev så vaknade jag inte... Jag vet inte huvudsaken är att jag kom inte upp förrän 05.30 men det gick bra ändå :) promenaden är gjord dem och jag har fått frukost och jag har tagit fram 2st smörgåsar till mig för att jag ska Ha något till lunch :)!

Alva på spaningsuppdrag ;)

Av Cecilia - 17 april 2016 22:54

Nu är klockan alldeles för mycket och jag hat inte hunnit med allt jag ville... Har fortfarande set stora badrummet kvar och vika tvätten men det kan jag ta i morgon :) men var precis ute med hundarna :)! Det gick bra och fort även om jag fick bli lite arg då dem båda bestämde sig för att koppel är sjukt tråkigt :/ men nu orkar jag inte mer idag ha en bra dag alla underbar :) såg nu att det gick sjukt snabbt runt Gärdet :) woop woop :) ha det nu gott :)

Av Cecilia - 17 april 2016 19:25

Städaningen är klar :) blommorna är tillbaka på sina platser och gästrummet är numer under kontroll :) zbh kuddarna ligger på sängen och myser igen fin hög ;)

Kuddarna tillbaka i soffan :) och invigs av hund och man :)

Köket har blivit lite mer minimalistiskt :) för det ville Erik ;) han tror att han bestämmer :p

Dock är det väldigt mycket disk på diskbänken som ska fixas men det gör jag strax :) nu är det att kolla på "kan vi hjälpa till?" Och vila tvätt och blogga lite :)

Av Cecilia - 17 april 2016 15:31

Vovven är helt utmattad av allt städande :) hahaha

Hur går det då med planeringen :) jo jag har
Jag ska byta tassar på köksstolarna :)
Städa lilla badrummet
Fixa soffan
Disken
Tvätt 1
Tvätt 2
Klippa klorna på hundarna :)

Då är det detta kvar :)
Städa stora badrummet
Fixa soffan
Städa gästrummet
Vika tvätt
Fika ev med Julia :)

Detta borde jag göra :)
Virka nallen
Rätta teknik uppgifter
Kolla betygen för mina elever

Detta vill jag göra :)
Göra klart den svarta klänningen
Göra klart den röda klänningen

Men först blir det den dagliga sysslan matlagning :) idag blir det räkcurry med ris :)

Av Cecilia - 17 april 2016 14:54

Här städas det :) men innan det så var jag på promenad med hundarna :)

Dem tycker det är sjukt onödigt att tvätta tassarna varje gång dem varit ute! ;)

Soffkuddarna är på plats igen! Nu ska bara hunden fatta att det inte är leksaker ;) hahaha ;)

Nu ska huset bara moppas så är allt klart :) och alla blommor som står i badkaret ska planeras ut igen :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards